فاز دوم بلوار نماز به طول ۷ کیلومتر به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی شهرداری مشهدبه بهره برداری رسید.
کد خبر: ۴۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴ 12 June 2015
بلوار نمار به عنوان یکی از پروژه های بزرگ شهرداری از پارک خورشید شروع و پس از تقاطع با بلوارهای هاشمیه، سرافرازان، دلاوران، خاقانی و بلوار شهید کاوه به بزرگراه شهید کلانتری متصل می گردد که با بهره برداری از فازهای اول و سوم آن در سالهای گذشته فاز دوم این پروژه صبح امروز به بهره برداری رسید.

پروژه احداث بلوار نماز با هدف کاهش بار ترافیکی در محورهای موازی از جمله بلوار فکوری و بلوار پیروزی و زیبا سازی شهری و نیز افزایش ایمنی تردد در سه فاز وارد مرحله اجرا شده است.

این پروژه با طول ۷ کیلومتر که ۳ کیلومتر از آن در فاز ۲ به انجام رسیده است با ۶۰ متر عرض دارای ۲ باند سواره رو هر کدام به عرض ۱۳ متر برخوردار از سه لاین حرکت و مسیر دوچرخه و فضای سبز با عرض ۱۲ متر در هر دو طرف است.

تا اواسط مهرماه خط یک قطار شهری به فرودگاه خواهد رسید

شهردار مشهد روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از این بلوار بیان کرد: اگر از بسترهای مناسب فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی موجود در جامعه استفاده صحیح به عمل بیاوریم قطعا کوه اقتصاد مقاومتی با هیچ اهرمی قابل تغییر و تخریب نیست.

صولت مرتضوی مجموعه اقدامات شهرداری در سال گدشته را مصداق مدیریت جهادی خواند و ادامه داد: با تدبیر رهبر معظم انقلاب و با حضور همیشه در صحنه مردم عزیزمان و با فرهنگ همدلی و همزبانی که در مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر وجود دارد اقدامات بسیار مثبتی در سال جاری صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره با اینکه در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه تملک و احداث قطار شهری مشهد هزینه شده است افزود: علاوه بر این بالغ بر هزار میلیارد تومان نیز صرف پروژه های كوچك و بزرگ مقياس عمرانی در مشهد شده است.

مرتضوی با بیان اینکه سرانه فضای سبز در ۲ سال گذشته افزایش خوبی داشته ادامه داد: تا پایان سال ۹۴ در حدود ۶۰۰ هکتار فضای سبز خواهیم داشت.

شهردار مشهد در ادامه بیان کرد: در زمینه حمل و نقل ریلی نیز پیشرفت های خوبی داشته ایم چنانچه تا اواسط مهرماه خط یک قطار شهری مشهد با ۵ کیلومتر افزایش به فرودگاه خواهد رسید و نیز عملیات حفاری خط ۲ تا اوایل مهر به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون خط ۳ قطار شهری نیز آغاز شده است افزود: اولین قسمت از واگن ها تا پایان سال ۹۴ و از کشور چین وارد ایران خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار