معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: امسال با شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها و جانمایی آنها در مکان‌های مناسب ساماندهی بهتری در پذیرایی از زائران اربعین خواهیم داشت.
کد خبر: ۴۶۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴ 25 July 2017
به گزارش ایسنا، «حسین کلانتری» در نشست ستاد اربعین استان ایلام اظهار کرد: با توجه به تعداد بسیار زیاد موکب‌ها، امسال باید با شناسنامه‌دار کردن آنها و جانمایی در مکان‌های مناسب ساماندهی بهتری وجود داشته باشد تا بتوان خدمات آب، برق و نظارت بهداشتی مناسب‌تری به این مراکز صورت گیرد .


کلانتری افزود: تقویت دیوار مرزی و همچنین محدوده گمرک مهران به منظور جلوگیری از ترددهای غیرمجاز باید در دستور کار باشد و اسناد هویتی افراد برای جلوگیری از تردد اتباع غیرمجاز نیز باید بطور ویژه بررسی شود .


وی تاکید کرد: تعیین تکلیف موضوع اسکان و در صورت امکان واگذاری آن به هلال احمر نیز باید هرچه زودتر از سوی مسئولان انجام شود تا بتوان خدمات بهتری به زائران ارائه داد .


مهندس «شاپور پولادی» معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: سه پد بالگرد در فواصل 25 کیلومتری در مسیر ایلام به مهران و یک پد نیز در مسیر ملکشاهی به مهران در محدوده امامزاده پیرمحمد (ع) ایجاد می شود تا در مواقع اضطراری بتوان خدمات به موقعی به حادثه دیدگان احتمالی ارائه داد .


پولادی افزود: با توجه به اتمام عملیات لاینینگ تونل قلاجه هم اکنون فرآیند آسفالت و روسازی این تونل در حال انجام است و بطور قطع پیش از اربعین این قطعه راهسازی تکمیل و برای تردد خودروها آماده می‌شود .


وی ادامه داد: یکی از نقاطی که سال گذشته محل بروز گره‌های ترافیکی می شد، محدوده میدان ارغوان بود که فرآیند احداث تقاطع غیر همسطح در این منطقه در حال اجراست که با تلاش پیمانکار این پروژه نیز پیش از اربعین 96 به بهره‌برداری خواهد رسید .


معاون استاندار ایلام یادآور شد: در محدوده روستای مهدی‌آباد تا سه راهی ماربره پیمانکار مشغول کار است ولی به دلیل شرایط جغرافیایی و وجود تونل به اربعین امسال نخواهد رسید، ضمن اینکه از ماربره تا جندالله کار ابنیه و عملیات خاکی به اتمام رسیده ولی روسازی به اربعین نمی‌رسد .


پولادی همچنین از افتتاح طرح چهار خطه کردن محدوده سه راهی جندالله تا ورودی کنجان چم خبر داد و گفت: از سد کنجان چم تا انتهای آن و ورودی به سد آل اسحاق فرآیند کار در حال انجام است .


وی آسفالت معابر اصلی در پارکینگ‌های اربعین و برکت و همچنین ایجاد 20 چشمه سرویس بهداشتی در پارکینگ اربعین و 50 سرویس بهداشتی و 50 دوش حمام در ترمینال برکت را از دیگر اقدامات استان در حوزه زیرساختی اربعین ذکر کرد .


«حشمت‌اله عسگری» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام نیز در این نشست اضافه کرد: ایستگاه‌های صلواتی (موکب‌‎ها) در ایلام باید دارای پروانه و شناسنامه شوند .


عسگری اظهار کرد: سال گذشته 20 ایستگاه صلواتی در مسیر تردد زوار دایر شد و 23 مکان پخت و پز در سطح شهر مهران نیز برای تامین غذا زوار تجهیز شد .


وی تاکید کرد: امسال با توجه به افزایش ماندگاری ویزاها پراکنش حضور زوار در ابتدا و انتهای ایام اربعین توزیع می‌شود و احتمال می رود 2 هفته قبل از اربعین تردد آنان برای سفر به اماکن مقدسه عراق شروع شود .


وی ادامه داد: سال گذشته مهمترین دغدغه و مشکل زوار بحث تامین آب بود که باید از هم اکنون برنامه‌ریزی جدی برای رفع این مشکل صورت گیرد .


عسگری افزود: با توجه به افزایش گرمای هوا در ایام اربعین باید بسته‌بندی آب آشامیدنی مورد نیاز، تامین سرویس‌های بهداشتی، حمام، خودپردازهای، محل اسکان و تامین مواد غذایی مورد نیاز زائران از هم اکنون برنامه‌ریزی و شروع شود تا در آن ایام با مشکل مواجه نشویم .


وی همچنین خواستار جانمایی محل استقرار بالگرد اورژانس دانشگاه علوم پزشکی در محل‌های مورد نیاز این دانشگاه شد و گفت: ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به موقع نقش مهمی در حفظ سلامت و جان زائران دارد .


معاون استاندار ایلام به برطرف شدن ایرادات سال گذشته در خدمات رسانی به زائران حسینی در استان تاکید کرد و گفت: امیدواریم امسال بهتر از سال قبل کار خدمات رسانی به زوار انجام شود .


عسگری خواستار تامین یخ توسط دستگاه صنعت و معدن شد و گفت: این دستگاه باید نیاز کارخانجات آب معدنی و مواد غذایی را بررسی کند تا در صورت نیاز به سرمایه در گردش اعتبار مورد نیاز تامین و از هم اکنون برنامه‌ریزی برای بسته‌بندی آب معدنی صورت گیرد .


وی همچنین به ارایه خدمات سوخت‌رسانی سیار در مسیر تردد زائران از ابتدای ورود به شهر ایلام تا پایانه برکت توسط شرکت‌های برندسازی خبر داد و گفت: سوخت‌رسانی سیار و همچنین خدمات امداد خودرویی در مناطق مختلف استان به زائران انجام می‌گیرد .


معاون استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد که با بررسی و برنامه‌ریزی دقیق و نیازسنجی بتوان خدمات مطلوبی به زائران حسینی در ایام اربعین در استان ایلام ارایه شود و مشکلات سال گذشته با همراهی مجموعه دستگاه‌ها برطرف شود .


سردار «نورعلی یاری» فرمانده انتظامی ایلام نیز در این نشست گفت: مجتمع قرارگاه اربعین و راهور در شهرستان مهران در حال اجراست و در ورودی پاسگاه بهرام آباد نیز هفت هکتار زمین برای ایجاد پادگان نیروهای یگان ویژه در نظر گرفته شده است .


یاری افزود: 50 ایستگاه پلیس راه و پلیس پیشگیری در ایام اربعین حسینی در مسیرهای منتهی به مهران مستقر می‌شود ضمن اینکه 200 گشت عملیات انتظامی نیز در این مسیرها بکارگیری خواهند شد .


سردار «سید صادق حسینی» فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز در این نشست گفت: سپاه پاسداران آمادگی دارد در ایام اربعین حسینی یک آشپزخانه صنعتی را با ظرفیت پخت روزانه حدود 80 هزار وعده در مرز بین‌المللی مهران ایجاد کند که می ‎ ‌تواند در تامین نیازهای زائران بسیار مثمرثمر باشد .


حسینی همچنین از تلاش این نهاد انقلابی برای آماده سازی حسینه سپاه در مرز مهران خبر داد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار