رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: برای استفاده بهینه از مصرف آب در بخش کشاورزی، متولیان آب باید آن‌ را مدیریت کنند.
کد خبر: ۴۶۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 23 July 2017
عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان صبح امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب در ارتباط با کشت محصولات آبدوست در سطح استان، اظهار داشت: کشت این محصولات در زمینه آبیاری باید مدیریت شود.

وی با اشاره به موضوع بحران آب در لرستان، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از کشت این محصولات لازم است تا راهکارهای ارائه شده عملیاتی شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان یادآور شد: الگوهای کشت محصولات با برنامه‌ریزی ابلاغ شده و برای کشت هر محصول چارچوب طراحی شده است.

بازدار به کشت سیب‌زمینی در سطح استان اشاره کرد و افزود: برای کشت این ‌محصول متناسب با ظرفیت آبی استان پنج هزار و ۶۰۰ هکتار به ما ابلاغ شده است.

وی گفت: در حال حاضر نیز در سطح استان هشت هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان زیرکشت محصول سیب‌زمینی است.

این مسوول در خصوص کشت برنج نیز بیان کرد: در این زمینه نیز ۶هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان زیر کشت برنج است و این در حالی است که برای کشت هر هکتار برنج ۲۰ مترمکعب آب مصرف می‌شود.

بازدار تاکید کرد: سازمان جهادکشاورزی در خصوص جلوگیری از استفاده غیرمجاز کشاورزان از آب وظیفه‌ای ندارد و صاحب آب باید استفاده آن را مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه کمیته حفاظت از منابع آب باید فعال‌تر شود، تصریح کرد: لازم است برای تحقق استفاده بهینه آب جریمه‌های بازدارنده اعمال شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی اضافه کرد: وزارت نیرو نیز باید به این موضوع ورود پیدا کند تا مشکلات در این زمینه رفع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار