رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:
کد خبر: ۴۶۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳ 19 July 2017
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: ساختار بخش صنعت در استان بیشتر متشکل از صنایع بزرگ است و لازم است دولت اقدام ویژه‌ای برای افزایش رغبت سرمایه‌گذاران برای حضور در بخش صنعت بردارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، امید حاجتی در جلسه اقتصاد مقاومتی که امروز، 28 تیرماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: 2 موضوع در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار دارد که مورد اول ساماندهی بافت فرسوده شهری، بهبود فضای کسب‌وکار و مسکن و مورد دوم سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی، صادرات و تعاون است.

وی افزود: خوزستان اوضاع اقتصادی مناسبی ندارد و علت اوضاع بد آن، نامتناسب بودن عملکرد بخش‌های مختلف در سرمایه‌گذاری است.

حاجتی با بیان این‌که بخش اعظم صنعت صنایع بزرگ هستند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران باید توجه ویژه‌ای به بخش صنعت داشته باشند. البته سرمایه‌گذاران نیازمند مشوق هستند که ما به عنوان مسئولین استان، باید این مشوق‌ها را ایجاد کنیم که امیدواریم که صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک بتواند بخشی از مشکلات صنعتگران را حل کند.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که اشتغال در جامعه بیشتر شود و به صنعت گردشگری که نقش مهمی در اشتغالزایی می‌تواند داشته باشد، توجه ویژه‌ای شود تا بتوانیم ظرفیت استان خود را در اشتغالزایی بالا ببریم.

حاجتی خطاب به مسئولین صندوق ضمانت صادرات گفت: ما از شما انتظار داریم که اقتصاد ما را در سال‌های آینده به معنای واقعی خود برسانید. تقاضا داریم جهت صادرات محصولات کشاورزی استان به کشورهای آسیای میانه، روسیه و ترکیه خط اعتباری خاصی در نظر گرفته شود.

وی با بیان این‌که باید وضعیت استان در بازار عراق بهتر شود، خاطرنشان کرد: به هر حال ما همجواری و هم‌زبانی ویژه‌ای با این کشور داریم و این بازار یک قدم مهم محسوب می‌شود و نباید آن را رها کرد زیرا این بازار می‌تواند تولید ما را بیشتر کند و اقتصاد استان را رونق ببخشد؛ بنابراین توصیه می‌کنم که به این موضوع اهمیت ویژه‌ای داده شود.

حاجتی افزود: انتظار دیگر ما این است که صندوق ضمانت صادرات کمک کند تا مناطق آزاد تجاری صادرات محور شوندو ما انتظار داریم که در خصوص مناطق آزاد اروند به ما کمک‌ کنید تا ‌بتوانیم با سرعت بیشتری برای بهبود وضعیت این مناطق گام برداریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار