مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: بر اساس غربالگری های صورت گرفته، وضعیت اختلالات اضطرابی رفتاری کودکان در لرستان هشدار دهنده است.
کد خبر: ۴۶۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 19 July 2017
اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه فعالیت های حوزه بهزیستی را باید اجتماع محور کرد، کشورهای موفق در رفع آسیب های اجتماعی نیز این کار را کرده اند، اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ موسسه، «ان جی او»، مرکز و کلینیک را داریم که توسط بخش خصوصی و مردمی اداره می شوند.

وی یادآور شد: در حوزه توانبخشی بالای  ۹۰ درصد فعالیت ها را به کلینیک ها داده ایم و بهزیستی ناظر اقدامات شده است.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان با تاکید بر اینکه رسانه ها می توانند با گفتمان سازی اجتماعی کمک کنند به اهداف اجتماع محور دست پیدا کنیم، افزود: در کشورهای توسعه یافته و جوامع مدرن خیلی از افراد بعد از عمری کار سیاسی می آیند خیر می شوند، لرستان کم آدم متمول ندارد، باید فرهنگ سازی شود بیایند همکاری کنند.

حیدری با بیان اینکه اگر جامعه ای پر آسیب داشته باشیم همه در خطریم، تصریح کرد: احساس می کنم خانواده ها به مسائل رفتاری بی توجه هستند، بگو مگوها و تنش هایی که فکر می کنند رفتار عادی است باعث اختلالات در بچه ها می شود.

وی با اشاره به اینکه غربالگری احساسی کودکان لرستانی وضعیت خوبی ندارد، گفت: بر اساس غربالگری های صورت گرفته، وضعیت اختلالات اضطرابی رفتاری کودکان در لرستان هشدار دهنده است.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان با بیان اینکه این اختلالات آثار زیان باری روی شخصیت کودک دارند، تصریح کرد: باید برای شکل گیری جامعه سالم کودکان سالمی را تربیت کنیم.

حیدری با تاکید بر اینکه بهترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی تعمیق باور دینی و ترویج فرهنگ ملی است، افزود: یکی از مشکلات در جامعه این است که جامعه به شدت دچار دوقطبی شده است؛ اکثریت فرودست هستند و اقلیت کمی متمول و فرادست هستند.

وی با اشاره به اینکه فاصله شدید و دو قطبی شدن جامعه یک آسیب است، در این شرایط باید منتظر آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم، گفت: سهم سرانه یک آدم معلول یا سرپرست خانواده از سبد یارانه ها به اندازه یک ایرانی مقیم کانادا بود؛ با هدفمندی واقعی یارانه ها سهم فقرا تقریبا سه برابر شد و به موجب قانون باید هرسال افزایش یابد.

در این برنامه وی با بیان اینکه پیرترین شهرستان لرستان، بروجرد است و شهرستان ازنا نیز به مرز سالمندی رسیده است، گفت: جوان‌ترین شهرستان در لرستان نیز شهرستان کوهدشت است و در مجموع ۱۰  درصد جامعه لرستان  را سالمندان تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان بهزیستی لرستان به ایجاد مرکز فرزانگان در سه شهرستان لرستان اشاره کرد و یادآور شد: در این مراکز براساس نیاز سالمندان به آن‌ها خدمات‌رسانی می‌شود.

حیدری در ادامه در رابطه با کودکان کار در لرستان عنوان کرد: تعداد کودکان کار در لرستان ۶۰۰ نفر هستند و در سطح استان نیز سه مرکز را برای ساماندهی این افراد راه‌اندازی کردیم.

وی اضافه کرد: این مراکز با کمک بخش خصوصی ایجاد شده و برای ساماندهی آن‌ها، ماهیانه مبلغی را به خانواده آن‌ها می‌دهند تا از آن‌ها نگهداری کنند.

رئیس سازمان بهزیستی لرستان در خصوص اعطای تسهیلات برای ایجاد شغل جامعه هدف در استان، گفت: امسال نیز ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات با سود چهار درصد از محل اعتبارات تخصیص داده شده است.

حیدری با اشاره به اینکه در راستای ایجاد اشتغال در لرستان ۲۸ درصد افزایش داشتیم، تاکید کرد: تعهد ما ایجاد شغل برای یک‌هزار و ۶۰۰ نفر بود که ۲۸ درصد بیشتر از تعهدی که داشتیم این امر محقق شد.

وی بیان کرد: طرح سی بی آر نیز سال گذشته در تمام روستاهای شناخته شده استان لرستان انجام شد و در حوزه شهری نیز در شهرستان کوهدشت انجام گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار