نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح استان لرستان گفت:پیکر پاک 6 شهید گمنام در شهرهای خرم‌آباد،الیگودرز،ازنا و بروجرد تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.
کد خبر: ۴۶۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 19 July 2017
ناصر فرید نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح استان لرستان روز پنج شنبه مصادف با شهادت امام جعفر صادق(ع)،و همزمان با سراسر کشور در 4 نقطه از استان شاهد تشییع پیکر پاک 6 شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: شهدای تفحص شده مربوط به عملیات­‌های خیبر، کربلای 2 ، بدر و مجنون هستند که در شهرهای مومن آباد ازنا، بروجرد، الیگودرز و خرم‌­آباد تشییع و خاکسپاری می‌­شوند.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح استان لرستان گفت: شهید گمنام 27 ساله که در عملیات مجنون در منطقه مجنون به شهادت رسیده در محل لشکر 84 خرم‌آباد تشییع می‌شود.

فرید ادامه داد: دو شهید گمنام 17 و 28 ساله­ عملیات­‌های خیبر و بدر نیز در شهرستان بروجرد، شهید 21 ساله­ عملیات کربلای 2 و شهید 20 ساله عملیات مجنون در مومن آباد ازنا و شهید گمنام 17 ساله­ عملیات بدر در الیگودرز به خاک سپرده می­‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه 98 شهید گمنام در28 نقطه لرستان به خاک سپرده شده‌اند، افزود: با این وجود مناطقی در استان وجود دارد که تاکنون میزبان شهید گمنام نبوده و لذا با درخواست به کمیته مفقودین استان در لیست انتظار قرار خواهند گرفت.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح استان لرستان تصریح کرد: مراسم شبی با شهدا چهارشنبه عصر در محل­‌های تشییع برگزار و پیکر پاک این شهیدان ساعت 9 صبح روز پنج شنبه بر دست مردم شریف و ولایتمدار استان لرستان تشیع و تدفین خواهند شد.

وی در خصوص فرایند شناسایی شهدا نیز خاطر نشان کرد: به دلیل زمان بر بودن شناسایی شهدای گمنام پس از خاکسپاری  DNA شهدای تفحص شده با DNA خانواده­‌هایی که اعلام مفقودی شهید را داشته مطابقت می­‌دهند و در صورت هم­خوانی، شهید گمنام شناسایی خواهد شد، کمااینکه تاکنون بسیاری از شهدای گمنام از این طریق شناسایی شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار