مدیرعامل منطقه آزاد کیش از باز پس گیری ۷۰۰۰ میلیارد تومانی اراضی بدون استفاده در جزیره کیش خبر داد و اعلام کرد: مساحت مربوط به این زمین‌ها معادل ۵.۲ میلیون مترمربع بوده و شامل زمین‌هایی است که هیچ گونه اقدامی در آنها صورت نگرفته و پروژه‌هایی بوده‌اند که بیش از ۱۰ سال از طول عمر آنها می‌گذرد.
کد خبر: ۴۶۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 18 July 2017
به گزارش تابناک : علی‌اصغر مونسان در آیین افتتاح ۹ پروژه بزرگ صنعتی، عمرانی و گردشگری با اعتبار بیش از ۸۰۰۰ میلیارد ریال در جزایر کیش و هندورابی که با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور، ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: صنایع پیشرفته و به دور از آلایندگی در دستور کار منطقه آزاد کیش قرار گرفته است و ترکیبی از پروژه‌های گردشگری و خدماتی در دستور کار منطقه آزاد کیش است.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های بخش صنعتی و غیرصنعتی در جزیره کیش، بیان کرد: جذب ۹۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری غیرصنعتی در قالب ۷۵ پروژه، جذب ۱۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری صنعتی در قالب ۶۹ پروژه و بهره برداری از ۶۳ واحد تولیدی و صنعتی با ۹۸۰ نفر اشتغالزایی از جمله فعالیت‌های انجام گرفته در سازمان است. همچنین احداث شهرک صنعتی شماره شش از دیگر فعالیت‌هایی بود که طی مدت اخیر در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش ادامه داد: افزایش ۴۰۰ درصدی تصفیه فاضلاب، افزایش ۷۱ درصدی ظرفیت تولید برق و افزایش ۴۱ درصدی فضای سبز از دیگر اقدامات مورد نظر طی مدت اخیر است.
مونسان همچنین از ایجاد ۶۰۰۰ شغل مستقیم در بخش‌های گردشگری، عمرانی، صنعتی و خدماتی خبر داد و گفت: ۳۸ درصد از این اشتغالزایی مربوط به بخش گردشگری، ۲۲ درصد مربوط به بخش خدماتی، ۱۷ درصد مربوط بخش عمرانی و ۱۶ درصد مربوط به بخش صنعتی است.
به گفته وی، کاهش وابستگی منابع سازمان منطقه آزاد کیش به اراضی از ۸۸ به ۳۶ درصد در فروش زمین از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش همچنین به دیگر پروژه‌های مورد نظر در این منطقه اشاره و اظهار کرد: اولین هتل روی آب، اولین پارک آبی و اولین آبنمای روی دریا از جمله فعالیت‌های انجام گرفته توسط سازمان منطقه آزاد قشم است. همچنین اولین جزیره بعد از انقلاب اسلامی تحت عنوان جزیره هندورابی که توسعه آن از صفر در دولت فعلی آغاز شد از دیگر برنامه‌هایی است که طی مدت اخیر مد نظر قرار گرفته و افتتاح فرودگاه و بندرگاه آن در دستور کار است.
مونسان همچنین در پایان از افزایش ١١ درصدی گردشگر در منطقه آزاد کیش خبر داد.
 
 
 
 
 
منبع : رکنا 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار