هادی قاسمی استادیار مهندسی مکانیک از دانشگاه هیوستون به خاطر اختراع ماده ضد‌یخ با الهام از قابلیت طبیعی بدن قورباغه‌ها موفق به دریافت برترین جایزه ناسا شد.
کد خبر: ۴۶۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 16 July 2017
به گزارش همشهری آنلاین، محقق ایرانی دانشگاه هیوستون موفق شد در رقابت NASA iTech Cycle 2 در لیست یکی از برترین ابداعات جایزه بزرگ ناسا را کسب کند. وی با الهام از قورباغه‌های درختی آمریکای شمالی موفق به ابداع ماده جدید و ضد یخی شده‌است که می‌تواند در دماهای به شدت پایین مقاومت کند.
 
قورباغه‌های درختی آمریکای شمالی از توانایی بسیار بالایی برای مقاومت در برابر سرما برخوردارند، درحدی که اگر بیشتر مایعات درون بدن آنها منجمد شود، می‌توانند زنده باقی بمانند. قاسمی نیز با الهام از همین ویژگی و شبیه‌سازی مقاومت این دوزیست کوچک توانست ماده ضد یخی تولید کند که می‌تواند در برابر کمترین دماها نیز مقاومت نشان دهد.
 
این ابداع ابتدا توانست در میان لیست 10 فینالیست برتر ناسا جایگاهی به دست آورد و در نهایت به عنوان یکی از سه برنده نهایی این رقابت انتخاب شد. ابداع قاسمی در بخش ابداعات فاکتور ایکس به عنوان برنده اعلام شد،‌ در این بخش ابداعات معرفی شده در راستای راه‌حل‌هایی نوآورانه برای حل مشکلاتی هستند که مختص ناسا نبوده و از توانایی قابل توجهی برای رفع یکی از نیازهای حیاتی ناسا برخوردار هستند.
 
قاسمی پس انتخاب به عنوان یکی از سه برنده اصلی جایزه بزرگ ناسا گفت: افتخار بزرگی است که درمسیر به کاربستن این فناوری جدید در صنعت هوافضا، سیستم‌های برق‌رسانی و زیرساختارهای زمینی و دریایی با ناسا همسفر شوم. وی از همکاری و تعهد بالای دانشجوی خود، پیمان ایرجی‌زاد نیز در توسعه و ساخت این فناوری جدید قدردانی کرد.
 
این رقابت تلاشی مشترک برای یافتن و پرورش راه‌حل‌هایی نو‌آورانه با هدف حل چالش‌های موجود در زمین و در اعماق فضا است. در انجمن iTech ناسا، رهبران ناسا به همراه گروهی از سهامداران آینده‌نگر این فرصت را دارند تا برترین ایده‌های ارائه شده توسط شرکت‌ها و کسب و کارهای بزرگ و کوچک، دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی غیروابسته به ناسا و مخترعان ناشناخته و گمنام از سرتاسر آمریکا را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.
 
ایده‌های ارائه شده در حوزه‌های اقتصاد، اکتشاف داده و یادگیری ماشینی، سیستم‌های پزشکی، محافظت در برابر تشعشعات، و راه‌حل‌هایی برای چالش‌های آینده هستند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار