کد خبر: ۴۵۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸ 08 July 2017
سردار مهدی انصاری،رئیس پلیس کهگیلویه و بویراحمد گفت: دنبال کاهش فاصله مردم با پلیس هستیم زیرا معتقدیم در این صورت می‌توانیم امنیت را با کمک مردم به ارمغان بیاوریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی انصاری عصر امروز در نشست صیانت از حقوق شهروندی که با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور، استاندار کهگیلویه و ویراحمد و مسئولان ارشد این استان برگزار شد، اظهار داشت: خلاء‌های قانونی یکی از چالش‌های حقوق شهروندی بوده و باید یک بازنگری در مباحث حقوقی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر نگاه جدید به حقوق شهروندی داریم باید برخی از قوانین را در دل آن بگنجانیم عنوان کرد: حقوق مدنی بیشترین ربط با حقوق شهروندی را دارد که باید نگاه شهروند مدارانه را در این راستا مدنظر قرار بدهیم.

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی سامانه 197 برای بررسی شکایات مردمی، 67 نشست مردمی، راه‌اندازی سامانه 110 جهت سرعت بخشیدن به شکایات مردمی، راه‌اندازی مرکز مشاوره و خدمات شهروندی در بحث مشاوره خانواده، مهارت‌های پیش از ازدواج و اعتیاد از اقدامات پلیس در راستای حقوق شهروندی است.

انصاری ابراز کرد: در راستای نظارت بهتر و کنترل مناسب دوربین‌های مداربسته نصب و جلسات ارتباط مستقیم با مردم با حضور فرماندهان انتظامی به صورت هفته‌ای برگزار می‌شود.

وی دو پیشنهاد برای اجرای بهتر حقوق شهروندی طرح کرد و گفت: اولاً با توجه به نوآوری بودن منشور حقوق شهروندی اگر آن به عنوان سندی در مجلس تصویب شود، بازدهی مناسب‌تری خواهد داشت و دوماً اصلاح بسیاری از قوانین به اجرای این منشور کمک می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار