الهام امین زاده : سخنان و همکاری های دستگاه قضایی این استان برایم جالب بود ، خصوصا صدور رای "حکم سبز" برای یکی از شهروندانی که تخلف کرده بود و در این حکم سعی شده بود بجای تنبیه زندان ، وی را به پاکسازی منطقه ای از محیط زیست و تحویل آن به صورت طبیعت سبز به مسئولین محیط زیست تحویل دهد.
کد خبر: ۴۵۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷ 08 July 2017
امروز دستیار ویژه رئیس جمهور در سفر یاسوج خود پس از انجام برخی برنامه های پیش بینی شده و پیش بینی نشده ، در سالن اجتماعی حکیم جورجانی دانشگاه علوم پزشکی حاضر و در اولین همایش حقوق شهروندی ،چالش ها و راهکارها ، شرکت نمود .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این همایش که اولین همایش با این عنوان در خصوص پیگیری جدی یکی از دستورات ویژه دکتر روحانی در طی دولت یازدهم بوده است سخنرانی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
 
 حکم قضایی که چشم دستیار ویژه رئیس جمهور را در یاسوج گرفت! / من هر روز وزیر یک حوزه ام! + تصاویر
 
 حکم قضایی که چشم دستیار ویژه رئیس جمهور را در یاسوج گرفت!
الهام امین زاده در این همایش و در ابتدای سخنانش گفت : در این فکر هستیم که این استان را با چه عنوان و شاخصی برای رعایت حقوق شهروندی به دیگر استان ها معرفی کنیم!
وی سپس با اشاره به سخنان رئیس کل دادگستری که در سخنانش صدور " حکم سبز " را برای یک متخلف به طبیعت صادر کرده بود گفت : سخنان و همکاری های دستگاه قضایی این استان برایم جالب بود ، خصوصا صدور رای "حکم سبز" برای یکی از شهروندانی که تخلف کرده بود و در این حکم سعی شده بود بجای تنبیه زندان ، وی را به پاکسازی منطقه ای از محیط زیست و تحویل آن به صورت طبیعت سبز به مسئولین محیط زیست تحویل دهد. و حتما این اقدام جالب دستگاه قضایی که در راستای حقوق شهروندی است قابل تقدیر است و در صورت تایید این موضوع را به عنوان شاخص این استان در همکاری های  رعایت حقوق شهروندی به دیگران معرفی خواهیم کرد.
امین زاده سپس به همکاری و هماهنگی نمایندگان قوا در این استان اشاره کرد و افزود : بصورت ویژه در گزارش خود به رئیس جمهور حتما از این همکاری بسیار نزدیک در این استان خواهم گفت.
 
حکم قضایی که چشم دستیار ویژه رئیس جمهور را در یاسوج گرفت! / من هر روز وزیر یک حوزه ام! + تصاویر 
 
توجه ویژه به حقوقدانان دولت
امین زاده در ادامه با اشاره به لزوم رعایت حقوق شهروندی در یک برنامه مدون گفت : دیگر نمی توان فقط حرف زد و شعار داد ، چون که ما وقتی نداریم و حتما باید عمل کنیم و دستگاه ها عملا نشان دهند که چه کاری انجام داده اند و با توجه به تدوین برنامه های 1 ساله،4 ساله و 20 ساله ، باید همزمان با این برنامه ها پیش برویم.
مشاور رئیس جمهور در ادامه به برخی مشکلات دولت در پرونده های حقوقی اشاره کرد و گفت : تا چند سال قبل در بیشتر پرونده ها به علت بی انگیزگی حقوقدانان ، حق دولت گرفته نمی شد چرا که انگیزه ای در دعوی ها از سمت حقوقدانان دولتی نبود و می دیدیم در سمت مقابل دولت ، وکیلی که بر روی پرونده کار می کند ، مبالغ هنگفتی دریافت می کند اما وکلای دولت نه! و همین نوعی بی انگیزگی را بوجود آورده بود . بر همین اساس پیشنهاداتی به دولت داده شد که برای این وکلای دولتی مشوق هایی لحاظ شود که در صورت برنده شدن در دعاوی و گرفتن حق دولت ، پاداش هایی به آن ها تعلق گیرد .
دستگاههای دولتی موظف به رعایت حقوق شهروندی شدند
دستیار ویژه رئیس جمهور در این همایش گفت: سال گذشته که منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور دولت تدبیر رونمایی، و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد؛ همه دستگاه‌ها ی اجرایی موظف به رعایت حقوق شهروندی در محیط اداری شدند.
 وی در ادامه افزود در زمینه پاسخگو بودن ، همیشه به مسئولان بالاتر پاسخ و گزارش می دهیم ، در صورتی که باید به مردم پاسخ دهیم نه به مسئولان .
 
حکم قضایی که چشم دستیار ویژه رئیس جمهور را در یاسوج گرفت! / من هر روز وزیر یک حوزه ام! + تصاویر 
 
امین زاده در ادامه گفت : رئیس محترم جمهوری ماموریتی بر عهده ما در را رابطه با شناسایی قوانین پشتیبان و مزاحم تحقق حقوق شهروندی گذاشته اند که کار بررسی آن انجام شده است.
امین زاده با اشاره به حق اقتصاد شفاف، دسترسی آزاد به اطلاعات و حریم خصوصی به عنوان حقوق شهروندی افزود : بیش از۱۱ هزار عنوان قانون از سال ۱۲۸۵ هجری شمسی داریم که باید این قوانین را با حقوق شهروندی تطبیق دهیم.
ناقضین حقوق شهرودندی
وی عوارض های سنگین، ممنوعیت و محدودیت های دست و پاگیر برای تولید و اشتغال را از جمله مواردی  که در راستای تحقق حقوق شهروندی به عنوان ناقض این حوزه شناسایی شده اند  دانست و گفت: در وزارت اقتصاد کمیته حذف مقررارت زاید وجود دارد اما این به تنهایی کافی نیست و باید در حوزه های مختلف این اقدامات  و بررسی ها انجام شود.
 
حکم قضایی که چشم دستیار ویژه رئیس جمهور را در یاسوج گرفت! / من هر روز وزیر یک حوزه ام! + تصاویر 

امین زاده با اشاره به موضوع بیمه زندانیان تصریح کرد: وزارت رفاه باید بار مالی این موضوع را تامین می کرد و باید کسانی که وارد زندان می شوند  هم خود و هم خانواده انها تحت پوشش بیمه ای و حمایت در این حوزه قرار بگیرند.

وی افزود: در این سفر از زندان یاسوج بازدید به عمل خواهد آمد و مشکلات این حوزه به وزیر رفاه منتقل می شود و تلاش خواهد شد در دولت دوازدهم اقدامات شایسته ای انجام شود.

من هر روز وزیر یک حوزه ام!
امین زاده در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با مسئولیت آینده ایشان در دولت گفت: رسانه ها هرروز مرا به عنوان  وزیر  یک حوزه معرفی می کنند.
وی افزود: پیشنهاداتی در این راستا وجود دارد ولی قطعی نیست.



 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار