کد خبر: ۴۵۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 08 July 2017
به گزارش ایرنا، روستای مادوان سفلی با جمعیتی حدود هشت هزار نفر در پنج کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
این روستا که ازجمله مناطق حاشیه‌ای شهر یاسوج محسوب می‌شود با انبوهی از مشکلات، معضلات و آسیب‌های جدی در حوزه‌های مختلف روبرو است.
امین زاده در این دیدار صمیمی در مسجد روستای مادوان به‌صورت رو درو با مردم مشکلات و دغدغه‌های آنها را بررسی و اظهار داشت که همواره توسعه روستاها و رسیدگی به مناطق محروم از اولویت‌های مهم دولت یازدهم بوده است.
وی تصریح کرد که بدون شک این مهم با قوت و جدیت بیشتر در دولت دوازدهم ادامه خواهد یافت.
دستیار ویژه رئیس جمهوری درامور حقوق شهروندی با بیان اینکه یکی از عوامل اساسی و پیش نیازهای جدی برای تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم به ویژه در مناطق محروم، آگاهی آنها نسبت به حق و حقوق خود است بر ضرورت نهادینه کردن و عملیاتی شدن حقوق تک‌تک افراد جامعه تأکید کرد.
وی اظهار داشت که البته دولت هیچ‌گاه به دنبال دیکته کردن و آمرانه شدن موضوع حقوق شهروندی در جامعه نبوده است.
امین زاده تصریح کرد که حضور در بین مردم به‌ویژه روستائیان که از ابزارهای کمتری در حوزه اطلاع رسانی برای آشنایی با حقوق خود روبرو هستند، بهترین و مناسب‌ترین راهبرد برای اجتماعی کردن و نهادینه شدن موضوع حقوق شهروندی است.
دستیار ویژه رئیس جمهوری همچنین ابراز داشت که مشکلات و دغدغه‌های مردم روستای مادوان را به صورت ویژه در تهران و در وزارتخانه‌های مختلف و همچنین از طریق استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیگیری خواهد کرد.
وی همچنین از حوزه امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواست در اسرع وقت مرکز آموزش مشاوره برای ارائه آموزش‌های لازم پیش از ازدواج و ارتقای سطح آگاهی زوج‌های جوان را در این روستا ایجاد کند.
نداشتن فضای آموزشی مناسب، کمبود آب آشامیدنی و اصلاح شبکه داخلی آب روستا، نداشتن زیرساخت‌های مناسب برای اوقات فراغت و امکانات رفاهی و تعیین حریم زمین‌های حاشیه‌ای جاده اصلی یاسوج - اصفهان از جمله درخواست‌های مردم و اعضای شورای روستای مادوان از دستیار ویژه رئیس جمهوری بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار