ایران نوشت: در دو هفته گذشته خبر «مزایده عمومی فضا‌های تبلیغاتی ایستگاه‌ها و قطار‌های مترو تهران»، در برخی از کانال‌ها و فضا‌های مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت؛ این موضوع با توجه به اینکه دوره مدیریت فعلی شهر تهران روبه پایان است، با واکنش اعضای منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران نیز مواجه شد.
کد خبر: ۴۵۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 08 July 2017
در همین رابطه محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران و منتخب شورای پنجم شهر هم در تذکری به شهرداری تهران خواستار شفاف‌سازی شهرداری و شرکت بهره‌برداری مترو تهران نسبت به شائبه برگزاری مزایده عمومی فضاهای تبلیغاتی مترو شد.

وی افزود شورای پنجم به هرگونه قرارداد یا توافقی در فضای‌گذار و نقل و انتقال که برای شهردار آینده تعهد ایجاد کند رسیدگی می‌کند و اگر قانون رعایت نشده باشد آن را مورد بازنگری جدی قرار می‌دهد.

گفته او در حال حاضر شائبه مزایده فضای تبلیغاتی متروی تهران موجبات ایجاد نگرانی شده که ما درخواست شفاف‌سازی و صحت و سقم و چرایی این موضوع را از شهردار تهران داریم. به دنبال این واکنش ناصر امانی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران نیز اعلام کرد که مزایده‌ای برای واگذاری تبلیغات در مترو پایتخت به دلیل رعایت نشدن مراحل و ضوابط قانونی برگزار نمی‌شود وی گفت. اعلام و آگهی مزایده تبلیغات در مترو بدون هماهنگی و اطلاع مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اتفاق افتاده که به دستور مستقیم شهردار تهران متوقف شد.

او افزود:  یکی از مدیران در بخش تبلیغات مترو بدون هماهنگی با مدیرعامل این شرکت به این اعلام اقدام کرده بود که شهردار تهران پس از اطلاع از این موضوع مزایده را منتفی و دستور برخورد اداری با کسانی که بدون هماهنگی با مدیرعامل مترو مربوطه اقدام به نصب اطلاعیه برگزاری مزایده را کرده بودند صادر کرد.

با گذشت چند روز از این اتفاق محمد سعیدی مدیر سابق مترو تهران در نامه ای خطاب به شهردار تهران درباره خبر منتشر شده واگذاری 4 ساله تبلیغات محیطی شرکت مترو نوشت: درخصوص مزایده فضاهای تبلیغاتی شرکت بهره‌برداری متروی تهران واطلاعیه سراسرکذب صادر شده ازسوی روابط عمومی شرکت مواردی رابه استحضارمی رساند تا واقعیت موضوع برای حضرتعالی واعضای محترم شورای اسلامی شهرتهران (فعلی وجدید) روشن شود:

1 - دراطلاعیه مذکوربه صورت کذب اشاره شده که مدیر امورتجاری راساً اقدام به برگزاری مزایده واطلاع‌رسانی دراین خصوص کرده است اما مستحضرباشید این مزایده از چند ماه پیش درجریان بوده وحتی درتاریخ 96/2/24 برای مرحله اول باحضور مدیرعامل محترم شرکت بهره‌برداری برگزار وبه علت نداشتن شرکت‌کننده با دستورایشان به‌عنوان رئیس کمیسیون مزایده مقررشد مجدداً در تاریخ 96/4/21 مزایده برگزار و در این راستا نیز از طریق اگهی روزنامه و نصب بنر درداخل ایستگاه‌ها تبلیغات گسترده‌ای جهت شرکت درمزایده انجام شده است. (مستند به نامه شماره 6221679 مورخ 96/3/6 صورتجلسه پیوست آن وهمچنین نامه شماره 6256264 مورحه 96/03/25)

2 - هرکس که کمترین تجربه‌ای در برگزاری مزایده داشته باشد می‌داند که برگزاری هرگونه مزایده از عهده مدیران میانی خارج و صرفاً در اختیار مدیرعامل شرکت است که ریاست کمیسیون مزایده را عهده دار است.

3 – از ماه‌ها پیش فرزند یکی از اعضای محترم شورای شهرفعلی وبا اسم مستعار اسدی طی جلسات متعددی که دردفتر مدیرعامل محترم برگزار می شد تمامی اسناد مزایده وچگونگی برگزاری آن را مدیریت می‌کردند وحتی درنظربود که مزایده مذکورطوری مهندسی شود که شرکت و افراد خاصی بتوانند مزایده را برنده شوند که بامقاومت اینجانب درتغییر اسناد و همچنین عدم تغییر تاریخ برگزاری از این تخلف ممانعت شد.

4 - درخصوص مصاحبه یکی از معاونان حضرتعالی مبنی برعزل مدیر متخلف؛ مستحضرباشید اینجانب بواسطه عضویت درکمیته طبقه‌بندی مشاغل بیش از 2 ماه است که از انتصاب غیرقانونی پسرایشان جلوگیری کرده و این مهم نیز درمصاحبه مغرضانه نامبرده بی‌تأثیر نیست.

5 - اطلاعیه شرکت بهره‌برداری و مصاحبه معاون شما نه تنها نتیجه مطلوب را برای صاحبان آن نداشت بلکه بواسطه سابقه 25 ساله اینجانب در مترو و همچنین به استناد به این فراز از دعای کمیل «وکم من ثناء جمیل لست اهلاً له نشرته/ چه بسیارمدح وثنای نیکو که من لایق آن نبودم وتو از زبان‌ها منتشر ساختی» موجب معرفی بنده به پایبندی قانون و رعایت امانتداری درمسئولیت شده است و خوشبختانه دربین پرسنل مترو بازتاب منفی برای صادر‌کننده آن داشته است.

6- در پایان اگر حضرتعالی وهرکدام از اعضای محترم شورای شهر یا نهادهای نظارتی که قصد پیگیری وکشف حقیقت را داشته باشند در خدمتگزاری و ارائه اسناد آماده بوده و امیدوارم اراده و تمایلی در احقاق حق اینجانب و برخورد با متخلفان و دروغگویان داشته باشید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار