دستيار ويژه رئيس جمهور در حقوق شهروندي در مورد ترکيب دولت دوازدهم گفت: ليست هاي مختلفي به رئيس جمهور ارائه شده و چند روز است که ايشان شروع کرده اند و چينش را انجام مي دهند.
کد خبر: ۴۵۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴ 08 July 2017
به گزارش تابناک : الهام امين زاده در مورد تغييرات کابينه دوازدهم نسبت به کابينه يازدهم اظهار کرد: خود رئيس جمهور در اين زمينه تصميم مي گيرند. ليست هاي مختلفي به ايشان ارائه شده و چند روز است که ايشان شروع کردند و چينش را انجام مي دهند. دستيار ويژه رئيس جمهور در حقوق شهروندي تصريح کرد: قرار است که کابينه دوازدهم جوان تر و کارآمدتر باشد ولي من فکر مي کنم آقاي رئيس جمهور حتما اصول فراجناحي را رعايت مي کنند و از جناح هاي مختلف کساني را که کارآمد و شايسته تر هستند براي دولت دوازدهم انتخاب مي کنند. همچنين به گزارش ايرنا، معصومه ابتکار هم در حاشيه سفر به مازندران گفت: دکتر روحاني سرگرم مشورت و رايزني براي انتخاب نيروهاي شايسته ، متعهد و کارآمد براي کابينه دوازدهم هستند. معاون رئيس جمهور افزود: به نظر مي رسد با توجه به تجربه رئيس جمهور منتخب در دولت يازدهم و نقش زنان در جامعه اين قشر در کابينه دوازدهم نقش پررنگ تري داشته باشند.

پارسايي: کميته تعامل فراکسيون اميد براي رايزني در مورد کابينه دوازدهم تشکيل شد
همچنين به گزارش ايلنا، سخنگوي فراکسيون اميد مجلس از تشکيل کميته تعامل اين فراکسيون به‌منظور رايزني درباره نحوه تشکيل کابينه دوازدهم خبر داد و گفت: عمده هدف اين کميته موفقيت دولت در راستاي تحقق خواست و مطالبه ۲۴ ميليون راي‌دهنده به آقاي روحاني در جريان انتخابات اخير است. بهرام پارسايي با اشاره به تشکيل اين کميته گفت: کميته ۵ نفره متشکل از آقايان تابش، وکيلي، حسين‌زاده، حضرتي و بنده براي تعامل با دولت تشکيل شد. نماينده اصلاح‌طلب مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي همچنين اعلام کرد: برخي از اعضاي کميته تعامل نيز جلساتي با اعضاي دولت داشته و درباره نحوه تعامل درمورد معرفي کابينه صحبت و تبادل‌نظر کرده‌اند و بنا داريم طي هفته آينده، جلسه‌اي با هر ۵ عضو کميته تعامل فراکسيون اميد و برخي اعضاي دولت در اين رابطه برگزار کنيم.

رويداد24: بي طرف به وزارت نفت و صالحي اميري به دفتر رياست جمهوري مي رود
در همين حال رويداد 24 نيز مدعي شد: شنيده‌ها حکايت از آن دارد که يکي از مهم‌ترين تغييرات در کابينه دوازدهم نزديک شدن حبيب‌ا... بي‌طرف به وزارت نفت و صالحي اميري به رئيس دفتري رئيس‌جمهور است. براساس اين گزارش، حسن روحاني باوجود رضايت کامل از عملکرد وزير موفق دولت يازدهم به دليل تمايل شخصي زنگنه و همچنين کاهش حاشيه‌ها از وزارت نفت و سرعت بخشي با تزريق نيروي جوان و تازه‌نفس به فعاليت‌هاي اين وزارتخانه استراتژيک، حاضر به قطع همکاري با بيژن نامدار زنگنه شده است. پايگاه خبري اعتدال نيز به نقل از منابع آگاه مدعي شد خداحافظي شهيدي از بنياد شهيد حتمي شده و برخي از چهره ها نيز به عنوان جايگزين وي مطرح شده اند. براساس اين گزارش نام 4 نفر به عنوان گزينه هاي احتمالي جايگزين شهيدي مطرح شده است که عبارتند از : سيد محمدحسن ابوترابي‌فرد، حسين دهقان، غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي و امير خجسته. 

جلالي: پيشنهادي براي حضور در کابينه دوازدهم نداشته‌ام
همچنين کاظم جلالي رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس در گفت‌وگو با تسنيم، در پاسخ به اين سوال که آيا براي وزارت کشور دولت دوازدهم پيشنهادي به وي شده يا خير، اظهار کرد: خير، هيچ‌ فردي با من صحبت نکرده و خبرهايي که در برخي رسانه‌ها در اين مورد منتشر شده هيچ‌گونه سنديتي ندارد. وي افزود: تاکنون هيچ پيشنهاد همکاري از جانب دولت به من داده نشده و جايگاهم در مجلس خوب است.

اشرفي: دولت دوازدهم بايد مقدمه اي باشد که دولت بعدي بيايد
به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام اشرفي اصفهاني در همايش فصلي خانه احزاب خطاب به معاون پارلماني رئيس جمهورگفت: واقعا مردم در انتخابات نقش بسزايي داشتند به آقاي روحاني بفرماييد مردم را فراموش نکنند کابينه کارساز و قوي تشکيل دهند دولت دوازدهم بايد مقدمه‌اي باشد که دولت بعدي بيايد. وي ادامه داد: اگر ضعف و سستي به وجود آيد دولتي مانند دولت احمدي‌نژاد مي‌آيد و همه چيز را ويران مي‌کند.





منبع :روزنامه خراسان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار