«همسرم دائماً ولخرجی می‌کند و اصلاً به فکر آینده زندگی‌مان نیست»، این جملات را شاید بارها شنیده‌اید؛ اما راه رفع مشکل چیست؟
کد خبر: ۴۵۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲ 07 July 2017

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان تهران، «همسرم دائماً ولخرجی می‌کند و اصلاً به فکر آینده زندگی‌مان نیست»؛ اگر همسرتان در مدیریت مالی ضعیف است و آینده‌نگری کافی را ندارد، باید راهکارهایی را به‌کار بندید.

در مورد مسائل مالی با همسرتان صحبت کنید. در زندگی زناشویی لازم است که زوجین در تمام زمینه‌ها با هم به صحبت بپردازند.

مسائل مالی نیز جزو موضوعات بسیار مهمی است که حتماً باید در مورد آن به صحبت با یکدیگر بپردازید. هر دوی شما باید از میزان درآمد ماهانه مطلع بوده و در مورد نحوه خرج کردن آن با هم مشارکت و همکاری داشته باشید.

قانون‌گذاری در مسائل مالی فراموش نشود؛ مثلاً باید با یکدیگر توافق کنید که حتماً هر ماه بخشی از درآمدتان پس‌انداز شود. این پس‌انداز باید در یک حساب مشترک باشد و همان ابتدای ماه کنار گذاشته شود و از مابقی درآمد برای خرج و مخارج زندگی استفاده شود.

هدف‌گذاری کوتاه‌مدت، اهداف میان‌مدت و اهداف درازمدت در مسائل مالی هم ضرورت دارد.

اهداف کوتاه‌مدت مانند تخصیص بخشی از درآمد جهت گردش و تفریح، مهمانی‌ها و... ضروری است.

اهداف میان‌مدت مانند پس‌انداز پول جهت رفاه خانواده برای تهیه خودرو و مسکن و یا ترفیع بخشیدن به شرایط و امکانات مادی خانواده و اهداف بلندمدت شامل ذخیره کردن بخشی از درآمد جهت دوران بازنشستگی و طرحی برای آینده فرزندتان این هدفمندی باعث می‌شود تا زن و مرد سال‌های سال با هم پیش رفته و با حداقل مشکلات مواجه شوند.

منبع: کتاب تعامل خانواده؛ اثر محمد علیخانی

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار