کد خبر: ۴۴۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 26 June 2017
دمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه از نگرانی غرب درباره افتتاح مرکز روسی – صرب "پیشگیری و مقابله با حوادث طبیعی و تکنولوژیک " (RSHC) در شهر نیش در جنوب شرق صربستان خبر داد و از دولت بلگراد خواست که برای ترساندن غرب مجسمه های چوبی موشک های اس – ۳۰۰ را در خاک کشورش نصب کند.


حوادث تکنولوژیک به حوادثی همچون انفجار کارخانه های شیمیایی یا آسیب دیدن لوله های نفت و گاز درپی وقوع حوادث طبیعی گفته می شود.


روگوزین گفت: با توجه به ترس و نگرانی غرب از افتتاح مرکز مشترک پیشگیری و مقابله با حوادث طبیعی و تکنولوژیک روسیه و صربستان، صرب ها دیگر نیازی به دریافت موشک های اس – ۳۰۰ از روسیه ندارند بلکه نصب موشک های چوبی اس – ۳۰۰ در خاک صربستان برای ترساندن غربی ها کفایت می کند. غربی با دیدن این موشکی های چوبی از ترس خواهند مُرد.


روگوزین افزود: مرکز مشترک روسیه و صربستان برای کمک به دولت بلگراد در امر مقابله با حوادث و اتفاقات غیرمنتظره طبیعی و تکنولوژیک احداث شده است و موقعیت جغرافیایی این مرکز با دقت خاصی برای انتقال آسان دستگاه ها و تجهیزات ویژۀ مبارزه با اتفاقات و حوادث طبیعی و تکنولوژیک انتخاب شده است.


روگوزین از روز ۲۲ ژوئن در صربستان برای مشارکت در مراسم تحلیف الکساندر ووچیچ رئیس جمهوری منتخب این کشور به سر می برد. روگوزین و ووچیچ با یکدیگر دیدار و درباره همکاری در زمینه اقتصاد و فناوری نظامی مسکو - بلگراد مذاکره کردند.


ووچیچ چندی پیش اعلام کرد که دست یابی صربستان به موشک های اس – ۳۰۰ روسیه ضروری است و وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در این باره گفتگو کرده است.
منبع: العالم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار