کد خبر: ۴۴۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶ 25 June 2017
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، پیکر مرحوم حاجی ماندنی طاهری ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه امروز (یکشنبه چهارم خرداد) از محل سه راهی سید صفی به سمت گلزار شهدای روستای اسلام آباد تشییع و در کنار فرزند شهیدش به خاک سپرده می‌شود.
مراسم سومین و هفتمین روز مرحوم حاجی ماندنی طاهری فردا شب در مسجد حضرت ابوالفضل عباس (ع) روستای اسلام آباد برگزار، مجلس زنانه در منزل وی برگزار می‌شود.
شایان ذکر است پاسدار شهید اسفندیار طاهری اولین شهید شهرستان بهمئی و سومین شهید سپاه پاسداران امیدیه (آغاجری) در جنگ ۸ سال دفاع مقدس بود.
شهید اسفندیار طاهری در سال ۱۳۳۹ در روستای اسلام آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان بهمئی در خانواده‌ای متدین و مذهبی چشم به جهان گشود و دوران تحصیلات ابتدائی را در روستای کت که مرکز بخش بهمئی بوده است گذرانده ودر دوره راهنمایی به علت نبود مقطع تحصیلی به روستای تشان شهرستان بهبهان عزیمت نمود و سپس برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه راهی شهرستان آغاجاری در استان خوزستان شد.
شهید اسفندیار طاهری در سال ۱۳۵۷ در مقطع دیپلم و در رشته علوم تجربی فارغ التحصیل شد. شهید طاهری همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که در دانشگاه قبول شده بود، اما تحصیلات دانشگاهی را ادامه نداد و به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان امیدیه (آغاجاری) در آمد. شهید بانیروهای حزب الهی و انجمن اسلامی شهرستان بهمئی فعالیت‌های تنگاتنگی داشت و قبل از شکل گیری انقلاب اعلامیه‌های حضرت امام (ره) را در مرکز بخش (روستای کت) توزیع می‌نمود تا در نهایت در سال ۱۳۶۰ در عملیات طریق القدس و در منطقه بستان به علت اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت رسیدند.
روستای اسلام آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار