کد خبر: ۴۴۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 25 June 2017
تابناک / دکتر علی منتظری در نشست بررسی چالش ها و راهکارهای بخش صنعت که در محل اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی رشت تشکیل شد، بیان داشت؛ حفظ سرمایه گذاران موجود در استان باعث جذب سرمایه گذاریهای جدید در استان خواهد شد.
 
 
حفظ سرمایه گذاران موجود در استان باعث جذب سرمایه های جدید در استان خواهد شد.
 
 دکتر علی منتظری در نشست بررسی چالش ها و راهکارهای بخش صنعت که در محل اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی رشت تشکیل شد، بیان داشت؛ حفظ سرمایه گذاران موجود در استان باعث جذب سرمایه گذاریهای جدید در استان خواهد شد.
وی با بیان اینکه در کارگروه های اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید و صیانت از تولید؛ هدف ما حمایت از سرمایه گذارانی است که در استان سرمایه گذاری نموده اند تصریح کرد: بعضاً سرمایه گذاران دچار مشکلاتی شده اند که 98 درصد آن مربوط به مباحث بانکی، بیمه تامین اجتماعی، مالیات و سایر موارد است که در این کارگروه ها به آنها پرداخته می شود.
انجمن های تخصصی صنعتی در جهت عارضه یابی صنایع فعال تر عمل نمایند
ایشان ارائه نمودن مشکلات بصورت دسته بندی شده و به تفکیک از جانب انجمن های مختلف جهت طرح در این کارگروه ها را نتیجه بخش دانست و تاکید کرد: عارضه یابی مسائل مبتلا به هر صنعت توسط انجمن ذیربط آن بصورت کارشناسی شده و انعکاس آن به دستگاههای ذی مدخل جهت مرتفع نمودن مشکلات می تواند بعنوان یک راهکار موثر ، راهگشا باشد.
منتظری اعلام آمادگی کرد در صورت ارائه و طرح مشکلات به سازمان زیر مجموعه خود مشکلات را قطعاً پیگیری خواهد کرد و اظهار داشت: پرداخت به موضوعات مبتلا به صنایع مختلف به صورت تخصصی و انعکاس آن به کارگروه ها در سطح استانی وظیفه سازمان صنعت،معدن و تجارت است و اگر در استان قابل پیگیری نباشد در جلسات سطح ملی هم در جهت رفع آن پیگیری خواهیم شد و مکاتبه خواهیم نمود.
وی با اعلام اینکه تا دو هفته دیگر سامانه تسهیلات به صنایع مجدداً فعال خواهد شد گفت: توقع این است انجمن های تخصصی صنعتی در جهت عارضه یابی صنایع فعال تر عمل نمایندانجمن های تخصصی می توانند واحدهای متقاضی تسهیلات را اول کارشناسی نمایند و سپس به ما معرفی نمایند تا امور به صورت مطلوب تری انجام گردد.
متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان اذعان نمود: مشکلات واحد های صنعتی را یقینا مسائل و چالش خودمان تلقی می کنیم و موظف به رفع و رجوع مشکلات در حوزه های مختلف هستیم و لازمه این پی گیری ها افزایش روحیه مطالبه گرانه در مدیران واحد های صنعتی می باشد و لازم است با مدیران ، شخصاً یا با معرفی یک رابط مناسب مسائل خود را به سازمان منعکس نموده و ما هم بجد پیگیری خواهیم داشت.
در خلال نشست مدیران واحد های صنعتی حاضر ، به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند که مدیر یکی از واحدهای صنعتی فرآورده های گوشتی با بیان اینکه لازم است اتاق بازرگانی استان فعالانه تر مسائل استان را پیگیر باشد از تلاشهای صادقانه و مجدانه رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قدردانی کردند و گفتند؛ شاید نیاز باشد گروه تازه نفسی برای احقاق حقوق سرمایه گذاران صنعتی در اتاق بازرگانی ظاهر شوند و برای حل مشکلات صنعتگران کمی بیشتر از قبل فعالیت نمایند.
 سامان نظری با طرح این سوال که آیا پایدار ماندن سرمایه گذاران بخش صنعت مهم است یا ایجاد طرح های جدید؟ تصریح کرد؛ آیا وقت آن نرسیده است که انسجام بیشتری از اتاق بازرگانی استان جهت اخذ مطالبات و رفع مسائل شاهد باشیم.
وی اعلام نمود: شایسته است اتاق  بازرگانی ، سهولت ورود شرکت های صنعتی استان را به نمایشگاه های بین المللی فراهم نماید، نظیر نمایشگاه ایران و روسیه که اخیرا در منطقه آزاد انزلی برگزار شد تا با مشکل بروکراسی اداری عدیده مواجه نشویم.
نظری تاکید نمود؛ توقع این است که غیر از سازمان صنعت معدن و تجارت استان، دیگر دستگاه ها هم رویکرد حمایتی و نگاه مشفقانه در قبال تولید کنندگان داشته باشند و در این مسیر همواره آقای دکتر منتظری از صنعت حمایت کرده اند و دیگر نهاد های استان زیرساخت لازم را به شکل مناسب  فعال ننموده و مشکلات را بلاتکلیف گذاشته اند و این نگرش حمایتی باید در سایر مدیران استان نیز بوجود آید.

در بخش دیگر تعدادی از مدیران حاضر مشکلات راه دسترس شهر صنعتی را مطرح کردند و اعلام نمودند از عملکرد شهر صنعتی رشت رضایت لازم را ندارند و به مشکلات ترابری شهر صنعتی و آسفالت ورودی و داخل شهر صنعتی بی توجهی بسیار شده است و از خدمات دهی نامناسب شهر صنعتی گلایه های خود را مطرح نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار