کد خبر: ۴۴۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 25 June 2017
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مسئول هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکیرتبه نخست اهدای عضو کشور برای استان استان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ مورد بیمار مرگ مغزی در استان اعضای بدن خود را به بیماران نیازمند اهداء کرده‌اند گفت: دوسال گذشته و از ابتدای امسال تاکنون استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اهداء عضو بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.
ساسان عباسی با بیان اینکه تصادفات رانندگی عامل بیشتر مرگ مغزی‌ها در کهگیلویه و بویراحمدبود افزود: بیماری‌های خاص، سکته مغزی و قلبی از دیگر عوامل مرگ مغزی افراد در استان است.
وی با اشاره به اینکه در هر ۱۰ دقیقه یک نفر به لیست انتظار اهداء عضو اضافه می‌شود ادامه داد: در هر ۲ ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند جان خود را از دست می‌دهد و در هر ۱۲ ساعت یک بیمار با دریافت عضو به زندگی بازمی‌گردد.
عباسی گفت: افراد علاقمند به اهدای عضو می‌توانند به سایت اهدای عضو کشور به نشانی (https://ehda.center) مراجعه کنند و به صورت آنلاین کارت صادر شده خود را دریافت کنند.
وی بیان کرد: مشخصات فرد متقاضی در سامانه کشوری اهدای عضو ثبت می‌شود و این مشخصات در صورت بروز حادثه در تمامی بیمارستان‌های کشور قابل دسترسی است.
مسئول هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه پیوند عضو از جمله موارد تخصصی و فوق تخصصی است که باید شرایط زیادی به طور مشترک بین دهنده و گیرنده وجود داشته باشد افزود: در صورتی که شرایط عضو دهنده و گیرنده یکسان باشند و بیمارانی از استان کهگیلویه و بویراحمد در بیمارستان پیوند اعضای شیراز در لیست انتظار وجود داشته باشند در اولویت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار