شهرداری مشهد پیشرو در انتشار و فروش اوراق مشارکت:
مدیر تامین منابع مالی معاونت اقتصادی شهرداری گفت : با جمع آوری سرمایه های خرد مردمی آنان را در سود حاصل از طرح های سودآور شریک میکنیم چراکه شهرداری متعلق به مردم است.
کد خبر: ۴۴۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ 24 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، سید محمد عنبری  عملکرد حوزه خود در سال گذشته را تشریح کرد.  عنبری در خصوص بافت فرسوده گفت : یکی از اولویت ها و دستور کار شهرداری مشهد ترمیم، بافت فرسوده در تمام حوزه شهری می باشد و بافتهای قدیمی بعلت کوچه پس کوچه های باریک، می تواند محل امنی برای بزه کاران باشد که ضرورتا نیاز به ترمیم بازسازی و بعضا نوسازی دارد.
وی گفت : برخی از نواحی بافت فرسوده که شامل محدوده آبکوه، اطراف حرم مطهر رضوی،حر عاملی, طبرسی, بافت فرسوده وکیل آباد, میدان امام حسین(ع) و میدان شهدا می باشد در اولویت شهرداری قرار گرفته است.
عنبری خاطر نشان ساخت : شهرداری مشهد باتوجه به وسعت زیربنایی این شهر و نیاز به سرعت در ایجاد زیرساختها و امکانات رفاهی و ناکافی بودن عوارض برای اقدامات بزرگ، اقدام به فروش اوراق مشارکت برای بافتهای فرسوده و همچنین قطار شهری در خط ۲ و ۳ نموده است.
وی در خصوص اوراق مشارکت گفت:سیاست شهرداری از فروش اوراق مشارکت، جمع آوری سرمایه های خرد مردمی و شراکت آنها در سرمایه گذاری های سودآور می باشد.
عنبری تاکید کرد : شهرداری مشهد سکان دار انتشار و فروش اوراق مشارکت در کشور بوده و استقبال مردم از اوراق مشارکت خود دلیل عملکرد صادقانه مدیریت شهری می باشد.
مدیر تامین منابع مالی معاونت اقتصادی افزود : مردم همراهان همیشگی شهرداری بوده و نظارت و اعتماد و همراهی آنان در هنگام شراکت از ملزومات اهداف ماست.
وی خاطر نشان ساخت : اعتقاد ما بر این باور است که سرمایه گذاری در مشهدالرضا علاوه بر سود مادی، سود معنوی نیز بهمراه دارد و این شهر باید در کنار امکانات مذهبی از امکانات گردشگری رفاهی نیز بهره مند باشد.
وی افزود:تملک بافت فرسوده از نظر اجتماعی و اقتصادی هم برای مردم و هم برای شهرداری سودآور است به گونه ای که تبدیل قطعات کوچک و قدیمی و فرسوده به زمین یکپارچه فی النفسه می تواند سودآور باشد که البته برنامه های تجاری، اداری و اقامتی شهرداری در این مکان ها نیز میزان سود را افزایش خواهد داد.
عنبری ادامه داد :در سال تولید و اشتغال، در مراحل بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده، اشتغال زایی در حدبالایی صورت خواهد پذیرفت که کارگران بومی در اولویت قرار دارند.
وی ادامه داد : شهرداری مشهد با تضمین سوداوراق مشارکت و با عقد قرارداد، اعتماد و سرمایه گذاری و مشارکت مردم را در راستای بهتر شدن شهر فراهم می سازد.
عنبری درخصوص قطار شهری مشهد گفت:طرح توجیهی فنی و اقتصادی قطار شهری طی ۲۵ سال به سودآوری خواهد رسید که دولت فقط در بخش زیرساخت ها شهرداری را یاری می کند و در بخش ایستگاه ها بدلیل سودآور بودن دولت مشارکتی ندارد.
وی گفت: ۵۰ درصد اصل و سود اوراق مشارکت مرحله اول خط 2 و 3 و 30 درصد مرحله دوم خط 2 قطارشهری مشهد برعهده دولت می باشد که تاکنون بخشی از آن پرداخت شده است.
عنبری تاکید کرد : الزام وجود خطوط قطار شهری در جهت رفع ترافیک و آلودگی هوا بسیار ضروری است و سهم بسزایی در روان سازی ترافیک شهری دارد.
وی همچنین گفت: با وجود بدهی ۲۶۰۰ میلیارد تومانی سازمانهای دولتی و کمبود نقدینگی، شهرداری می کوشد تا نیمه دوم امسال، افتتاح ادامه خط ۲ قطارشهری را انجام دهد.
وی گفت : در سال گذشته تسویه بخشی از بدهی های شهرداری به بانکها انجام پذیرفت از جمله 1200 میلیارد تومان بانک سپه و ۸۰ میلیارد تومان بانک ملت تعیین تکلیف شده و هزار میلیارد تومان بانک تجارت در حال تسویه می باشد، که این مهم حاصل دیدگاه مثبت و خوب شهرداری به مقوله تسویه بدهی ها می باشد .
وی در پایان خاطر نشان ساخت : از برنامه های پیش روی این حوزه، احیای کمربند جنوبی, آغاز به کار ایستگاه های خط ۳ قطار شهری و پیگیری پلاک ۱۷۶ از طریق انتشار اوراق صکوک اجاره می باشد. همچنین انتشار اوراق مشارکت و تعیین تکلیف بدهی ها نیز در سال ۹۶ برنامه ای بسیار گسترده ای است که با جدیت دنبال رفع موانع آن هستیم.
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار