آزادوار : من در جلسات شورای شهر و شهرداری حضور نداشتم اما از طریق اخبار رسانه ها پیگیر مسائل شهر یاسوج و خروجی این جلسات بودم و بر همین اساس هم می گویم که جاوید مستقل عمل کرد و شاید راز موفقیت وی نیز همین باشد.
کد خبر: ۴۴۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷ 23 June 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرعامل کارخانه قند یاسوج گفت که شهردار فعلی یاسوج کارنامه قابل دفاع و عملکرد خوبی در عرصه مدیریت این شهر داشته است.
صابر آزادوار فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف و امپریال کالج لندن است که به گفته خودش قریب به یک دهه است که مهمان مردم شهر یاسوج است. کارنامه آزادوار پر است از مدیریت صنایع مختلف در کلان شهرهای مختلف کشور در طول این سالها نیز در صنایع عظیم استان از جمله مجتمع بین المللب تولیدی و صنعتی دنا صنعت، مدیریت کرده و حالا مدیرعامل شرکت فرآورده های غذایی و قند یاسوج یا به قول محلی همان کارخانه قند است. آزادوار که این روزها به همراه تیمش مشغول بازسازی و بهسازی کارخانه قند فرسوده یاسوج هستند، تا بتوانند آن را به چرخه تولید برگردانند، حرف های جالبی در زمینه مدیریت شهری یاسوج برای گفتن دارد. آنچه در زیر می خوانید ماحصل این گفتگوست.
مدیرعامل کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه 9 سال پیش وقتی که وارد شهر یاسوج شدم، حسرت عدم همخوانی بین طبیعت خدادادی و شهرسازی انسانی وجودم را فراگرفت، می گوید: امروز سیما و چهره شهر یاسوج بسیار تغییر کرده است، هرچند ایراداتی هست اما در مقایسه با گذشته نه چندان دور این تغییرات محسوس و قابل لمس است.
آزادوار معتقد است که تا پایان دهه 80، رویه خاصی از شهرسازی سنتی و عدم تغییر اساسی در سیما و المان های شهری یاسوج همچنان مشهود بود که همین موضوع یک خواست عمومی در جامعه مردم استان برای تغییر در سیما، چهره و شهرسازی در این شهر ایجاد کرد، به طوریکه تک تک افراد جامعه خواستار تغییر بودند.
 
عملکرد شهردار یاسوج از نگاه یک تحصیلکرده انگلیس/تغییرات نسبت به ده سال پیش بسیار محسوس است 

وی با بیان اینکه من هم در آن سالها به عنوان یک شهروند یاسوجی از اینکه شهرداری حتی از بهسازی معابر شهری هم عاجز بود، نگران و ناراحت بودم، می افزاید: همیشه پایه گذاری تغییر یکی از سخت ترین کارهاست. اینکه یک مدیر، حال در عرصه شهری یا صنعتی یا هرجای دیگری که مدیریت دارد، بتواند رویه سنتی حاکم بر فرآیند انجام کار را تغییر دهد، کاری بزرگ کرده و راه را برای پیشرفت مدیران بعد از خود هموار کرده است.
آزاد وار می گوید که همچون دیگر شهروندان یاسوجی پیگیر مسائل مربوط به شهر و مدیریت شهری از طریق رسانه ها بوده است و اظهار می کند: در یک بازه زمانی حس می کردیم که نه تنها ما که کل مردم شهر از وضعیت پایتخت طبیعت ایران نگرانند و این را در گفتگوهای ساده مردم هم می دیدم که مثلا می گفتند یاسوج یک روستای بزرگ است.
مدیرعامل کارخانه قند یاسوج با اشاره به اینکه همه مردم شهر در آغازین سالهای دهه 90 می دانستند که یاسوج به شهرداری قاطع، علمی و برنامه محور نیاز دارد و در همان سالها عدم همخوانی بین نام یاسوج و سیما و منظر شهری، آزار دهنده بود، بیان می کند: محمد علی جاوید فصلی تازه را در تاریخ شهر یاسوج ورق زد و یاسوج امروز اصلا قابل مقایسه با سالهای قبل از شهردار فعلی نیست.
آزادوار یاسوج را با سایر مراکز استان ها مقایسه می کند و با بیان اینکه این شهر هنوز برای رسیدن به پیشرفت با شهرهای همتراز خودش جای کار بسیار دارد، می گوید: این روزها حرف و حدیث ها و گمانه زنی هایی درباره رفتن شهردار فعلی وجود دارد اما این مانع از ارزیابی کارنامه جاوید و دفاع از عملکرد وی نیست، هرچند که رفتنی هم باشد.
وی یکی از ویژگی های محمد علی جاوید را قاطع بودن و مستقل عمل کردن می داند و در این زمینه خاطرنشان می کند: من در جلسات شورای شهر و شهرداری حضور نداشتم اما از طریق اخبار رسانه ها پیگیر مسائل شهر یاسوج و خروجی این جلسات بودم و بر همین اساس هم می گویم که جاوید مستقل عمل کرد و شاید راز موفقیت وی نیز همین باشد.
مدیرعامل کارخانه قند یاسوج با تاکید بر عادلانه قضاوت کردن در مورد عملکرد شهردار یاسوج حتی اگر وی دیگر شهردار نباشد، می گوید: سیما و چهره شهر امروز گویای عملکرد شهردار است و کافی است نگاهی به المان ها، معابر، فضای سبز و پارک ها و دیگر موارد قابل ارزیابی در شهرسازی بیاندازیم و آن را با قبل از سال 92 مقایسه کنیم تا متوجه شویم که در یک کلام جاوید کارنامه موفق و قابل دفاعی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار