در حالی که در خبر اول حدود نیمی از دانش آموزان یک مدرسه با عنوان بچه های طلاق مطرح شده اند ، در خبر دوم این آمار بسیار پائین و طبیعی و البته قابل رفع ، بیان شده است!
کد خبر: ۴۴۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۶ 22 June 2017
روز گذشته نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه برگزار شذ تا در این نشست گزارش عملکرد ادارات درباره اقدامات فرهنگی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد، طلاق و خودکشی ارائه شود  و هر کدام از اعضای شورا ضمن ارائه عملکرد دستگاه متبوع راهکار و پیشنهادهایی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه دهند.
اما نکته ای در میان سخنان مسئولین حاضر در جلسه مطرح شد که در رسانه ها انعکاسی ضد و نقیض داشت!
در حالی که در یکی از سایت های محلی از بیان وجود معظلی عجیب در یکی از مدارس شهر سخن به میان آمده است اما فردای آن در رسانه ای دیگر خبری متفاوت از خبر روز گذشته از زبان مسئول مورد نظر بیان شد تا ابهام این خبر بیشتر شود!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه ، از قول ایرج کاظمی جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، گفته شد : طی بررسی به عمل آمده در یکی از مدارس دهدشت از مجموع ۱۲۰ دانش‌آموز ۵۵ نفر فرزند طلاق هستند ، که  وی در این زمینه خواستار کارشناسی این موضوع با انجام کار پژوهشی شده بود .
در ادامه این خبر آمده است : سید لطف‌الله فروزان مدیر آموزش و پرورش شهرستان که در نشست حضور داشت این موضوع را تأئید کرد و  گفته درصد بالایی از دانش‌آموزان دو مدرسه در دهدشت به این معضل گرفتار هستند.
در ادامه خبر آمده است : مدیرکل آموزش وپرورش استان با بیان این این مدرسه دولتی و ازمدارس حاشیه ای میباشد،گفت:از 60کارگاه برنامه ریزی شده دریکسال گذشته در زمینه کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی 58 کارگاه در مدارس برگزار شد.
زارع پور افزود:مهمترین محور این کارگاهها آسیبهای اجتماعی ازقبیل ؛ طلاق-اعتیاد-حاشیه نشینی وخودکشی بوده است
فروزان: وجود ۵۵ دانش‌آموز فرزند طلاق در مدرسه دهدشت کذب است
اما ماجرا به همین جا ختم نشد و یک روز پس از انتشار خبر اول در یکی دیگر از رسانه های محلی خبرهای روز گذشته به کلی تکذیب شد! و رئیس آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه گفت: وجود ۵۵ دانش‌آموز فرزند طلاق در یکی از مدارس دهدشت کذب است.
بنابر خبر دوم لطف‌الله فروزان رئیس آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه در واکنش به خبری مبنی بر وجود ۵۵ دانش‌آموز فرزند طلاق در مدرسه شهر دهدشت، گفت: در این مدرسه ۱۵۳ دانش‌آموز تحصیل می‌کنند که بر اساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده فقط ۴ نفر از دانش‌آموز فرزند طلاق هستند!
فروزان در ادامه تصریح کرد: مطالب عنوان شده در شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه مبنی بر وجود ۵۵ دانش آموز فرزند طلاق در این مدرسه صحت ندارد و کذب محض است.
وی گفت: به تناسب جمعیت دانش آموزان وجود فرزندان طلاق در مدارس امری بدیهی است که در تمام مدارس کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه در دو خبر بسیار حائز اهمیت است ، وجود آماری است که کاملا متفاوت و متضاد هم می باشد . در حالی که در خبر اول از 120 نفر دانش آموز ، 55 نفر ( یعنی حدود نیمی از دانش آموزان) بچه های طلاق هستند و البته با شنیدن و احیانا واقعی بودن آمار به واقع بحرانی بزرگ در وضعیت اجتماعی متصور می شود ، در خبر دوم از 153 دانش آموز تنها 4 نفر بچه های طلاق هستند که در عین وجود نگرانی برای آینده ی این 4 دانش آموز اما آماری طبیعی و قابل باور و البته جای امیدواری برای فائق آمدن بر چنین مشکلاتی به ذهن خطور می کند و امید به مرتفع نمودن مشکل را بسیار بالاتر می برد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
باسلام
ضمن قبولی طاعات و عبادات همه مردم خداجو
به استحضار میرساند که خبری که وجود ۵۵ دانش آموز طلاقی را در یک مدرسه نشان میدهد کذب محض می باشد و همچین آماری در هیچ جای شهرستان و حتی استان مشاهده نمیگردد و این آمار را مدیر آموزش و پرورش شهر ستان کهگیلویه به هیچ وجه تایید نکرده است،لذا با توجه به بررسی های به عمل آمده از مدرسه مورد نظر مشخص گردید که از مجموع ۱۵۳ دانش آموز۴ نفر فرزند طلاقی می باشند که این یک امر بدیهی است و در هر مدرسه ای از کشور قابل مشاهده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار