کد خبر: ۴۴۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 20 June 2017
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح جامع توسعه شهر یاسوج و روستاهای اطراف و اقماری آن خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلام محمد زارعی در مراسم افتتاح آسفالت 70 هزار متر از معابر روستاهای خلف آباد و علی آباد یاسوج با فرماندار بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی گفت: در کارگروه ملی باز آرفرینی شهری که در تهران برگزار شد طرح جامع توسعه شهر یاسوج برای این شهر و روستاهایی که از یاسوج خدمات دریافت می کنند تصویب شد که امیدواریم از این بی برنامگی نجات پیدا کند.

وی افزود: در سال جاری به دنبال راهکاری برای استفاده از اعتبارات ملی برای توسعه روستاها و جذب قیر رایگان برای بهبود معابر روستایی هستیم.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش بر این است که شرایط زندگی و رفاه در مناطق حاشیه شهر یاسوج به سطح قابل قبولی برسد.

همچنین محمد کاظم نظری، فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این آیین با بیان اینکه یکی از خواست های مردم همواره بهینه سازی فضا های روستایی است، گفت: در ایام دهه فجر سال گذشته معابر 28روستا و سال 96 نیز برنامه بهسازی و بهینه سازی معابر بخش مرکزی شهرستان با دو روستای علی آباد و خلف آباد آغاز شد.

وی افزود: با توجه به رشد جمعیت شهر یاسوج باید با آینده نگری، نگاه ویژه ای به روستاهای اقماری چسبیده به شهر ایجاد شود که پس از توسعه شهر، این روستاها با مشکلی روبرو نشوند یا دست کم مشکل حادی نداشته باشند.

نظری بیان کرد: مالکان بزرگ در روستاهای اطراف شهر یاسوج در ابتدا زمینها را بدون در نظر گرفتن فضاهای آموزشی، بهداشتی، تفریحی و مذهبی قطعه بندی کرده و می فروشند و ساکنان پس از ساخت و ساز از نبود این فضاها گلایه می کنند.

فرماندار بویراحمد به مالکان توصیه کرد که قبل از فروش زمینها، آن را در اختیار بنیاد مسکن بگذارند تا مطابق استاندارها آن را قطعه بندی کرده زیرا در نهایت مردم قرار است در این فضاها زندگی کنند و لازم است شرایط و امکانات زندگی برای آنها در نظر گرفته شود که بی نیاز از مرکز و شهر یاسوج شوند.

به گزارش ایسنا، خلف آباد در 5 کیلومتری شهر یاسوج است که به دلیل اقدامات غیر اصولی مالکان در سالهای گذشته، فضاهای آموزشی و بهداشتی و تفریحی برای آن پیش بینی نشده و عرض خیابانها و کوچه ها کمتر از 10 متر بوده که در حال حاضر مسئولان پیگیر ساماندهی این روستاها هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار