با تلاش محیط بانان، جنگل بانان، هلال احمر، آتش نشانی و نیروهای مردمی پس از 9 ونیم ساعت تلاش سرانجام در ساعت 23 و 30 دقیقه شب بطور کامل مهار شد .
کد خبر: ۴۴۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 18 June 2017
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش فراوان پس از 8 ساعت محیط بانان به تنهایی موفق به مهار حریق منطقه حفاظت شده "بید ابریشم" شهرستان بویراحمد شدند.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد سید اسدالله هاشمی افزود: "بید ابریشم" واقع در منطقه حفاظت شده دنای شرقی شهرستان بویراحمد از ساعت 14 روز جمعه، 26 خرداد دچار آتش سوزی شده بود .

وی بیان کرد: با تلاش محیط بانان، جنگل بانان، هلال احمر، آتش نشانی و نیروهای مردمی پس از 9 ونیم ساعت تلاش سرانجام در ساعت 23 و 30 دقیقه شب بطور کامل مهار شد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بارش های بسیار خوب اوایل فصل بهار باعث بالا بودن حجم علوفه کوهی شده که در اکثر نقاط این علوفه ها دست نخورده باقی مانده اند و این خود مستعد آتش سوزی است .

هاشمی تصریح کرد: متاسفانه این شرایط دست به دست هم می دهند تا آتش های خاموش نشده زیر خاکستر با وزش بادی دوباره روشن شده و طبیعت را طعمه حریق نماید .

وی در خصوص شروع مجدد آتش شوزی منطقه حفاظت شده "بید ابریشم" ادامه داد: این آتش سوزی ساعت 16 شنبه، 27 خرداد یک روز پس از خاموش شدن، مجددا" شروع و شعله ور شد که با تلاش قابل تحسین محیط بانان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان به تنهایی در ساعت 24 پس از 8 ساعت تلاش مهار شد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: متاسفانه در این آتش سوزی تعدادی از درختان بلوط و ارژن در آتش سوختند .

هاشمی در خصوص علت این آتش سوزی گفت: به احتمال زیاد عوامل انسانی علت آتش سوزی بوده است که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

وی ضمن تقاضا از مردم در رعایت کردن نکات ایمنی در هنگام ورود به طبیعت به نیاز ضروری استان به بالگرد آب پاش اشاره تاکید کرد: کمبود نیرو و امکانات و سعت زیاد مناطق، صعب العبور بودن اکثر مناطق کار خاموش و مهار کردن آتش سوزی ها را با مشکل مواجهه می کند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تیمی 6 نفره در منطقه برای احتمال شروع سه باره آتش حضور دارند که در صورت شروع نسبت به اطفای آن قبل از هرگونه گسترشی در کمترین زمان اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار