در دیداری که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان به همراه فرماندار شهرستان کلاله و تعدادی از معتمدین آن شهرستان با مشاور وزیر و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صورت گرفت ، آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب در دو شهرستان کلاله و مراوه تپه و نیز احداث تصفیه خانه رفع کدورت مجتمع زاو مورد تاکید قرار گرفت .
کد خبر: ۴۴۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 17 June 2017
در دیداری که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان به همراه فرماندار شهرستان  کلاله و تعدادی از معتمدین آن شهرستان با مشاور وزیر و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صورت گرفت ، آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب در دو شهرستان کلاله و مراوه تپه و نیز احداث تصفیه خانه رفع کدورت مجتمع زاو مورد تاکید قرار گرفت .

در این دیدار که در محیطی بسیار صمیمی و بنا بر درخواست معتمدین شهرستان و حاج آخوند آدینه امام جماعت منطقه پیشکمر  کلاله به جهت قدردانی از خدمات دولت محترم تدبیر و امید و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در آبرسانی به روستاهای کلاله صورت گرفت گزارشی از روند خدمات رسانی به این شهرستان ارائه گردید.

در ادامه ی دیدار و پس از بحث و تبادل نظر درباره کارهای باقیمانده از مجتمع زاو ، مقرر گردید طی دو سال اعتبار لازم جهت آبدار نمودن 9 روستای کلاله و 16 روستای مراوه تپه که در مجموعه ی مجتمع آبرسانی زاو قرار داشته و تاکنون فاقد آب شرب لوله کشی بودند، تامین گردد.

همچنبین برای رفع کدورت آب چشمه در مواقع بارندگی نیاز به احداث یک باب تصفیه خانه وجود دارد که مطالعات آن انجام و زمین آن نیز ابتیاع گردیده و مقرر شد احداث تصفیه خانه نیز در اولویت تکمیل مجتمع مذکور قرار گیرد .

لازم به ذکر است که مجتمع آبرسانی زاو تاکنون قریب 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تکیل آن 84 روستا با جمعیتی بالغ بر 65 هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد . در حال حاضر نیز 69 روستا از این نعمت برخوردار می باشند.

برای انجام عملیات فوق نیاز به اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال می باشد که در جلسه مذکور برنامه ریزی جهت انجام عملیات آن طی دو سال صورت گرفت.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار