رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه هیچ‌گونه کوتاهی در زمینه عقرب‌گزیدگی در جنوب استان کرمان قابل بخشش نیست گفت: جلساتی با حضور کارشناسان بهداشتی برای فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌های جنوب کرمان برای پیشگیری از عقرب‌گزیدگی برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 14 June 2017
محمدرضا محمدی‌ساردو امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از عقرب گزیدگی در منطقه جنوب استان کرمان اظهار داشت: با توجه ویژه علوم پزشکی و اقدامات به موقع در زمان بروز عقرب گزیدگی اقدامات مهمی در راستای پیشگیری از مرگ و میر در این حوزه انجام شده است.

وی تصریح کرد: افزایش آگاهی عمومی مردم در مورد عقرب‌گزیدگی و دانستن راه‌های پیشگیری و درمان به موقع از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: با توجه به اینکه فصل گرما شروع شده و افزایش موارد عقرب‌گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه به منظور بررسی موضوع و پیشگیری، کنترل و درمان به موقع موارد عقرب گزیده و کاهش مرگ و میر ناشی ازآن جلسه‌های متعددی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری و پیگیری علل وقوع و درمان به موقع بیماران وظیفه این نهاد است، افزود: با هر قصوری در این راستا برخورد جدی می‌شود چرا که جان مردم در خطر است.

محمدی‌ساردو با اشاره به کارهای انجام شده در این زمینه، اظهار‌داشت: اقدامات به موقع در زمان بروز عقرب گزیدگی افزایش آگاهی عموم مردم در مورد عقرب گزیدگی و راه های پیشگیری و درمان به موقع از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد و اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام شده است.

وی عنوان کرد: جلساتی با حضور کارشناسان بهداشتی با فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌های جنوب کرمان در راستای کنترل و پیشگیری از عقرب گزیدگی برگزار شده و راه حل‌هایی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: انتشار مطالب آموزشی در جراید، روزنامه‌ها و فضای مجازی، تهیه و توزیع  3 هزار بروشور آموزشی، بیش از 3 هزار تراکت و بنر در سطح شهرستان‌ها و آموزش در سطح مساجد و تریبون نماز جمعه توسط تیم سلامت، اقدامات در حال انجام در زمینه افزایش آگاهی عمومی در منطقه است.

وی با بیان اینکه تحقیقات حشره‌شناسی در مناطق پر‌خطر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت انجام شده است افزود: در راستای حساس سازی و ایجاد تعامل بین بخشی مراکز خدمات جامع سلامت با دهیاران و شوراها برای به‌سازی محیط جلساتی برگزار شده است.

محمدی‌ساردو با بیان اینکه شناسایی مناطق پر‌خطر توسط کارشناسان واحد غیر‌واگیر شهرستان‌های تابعه و اعلام گزارش و سم‌پاشی توسط گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی در مناطق پرخطر منطقه در حال انجام است، گفت: کارگاه‌های آموزشی ویژه پزشکان و اعضای تیم سلامت در سطح شهرستان‌ها توسط مرکز بهداشت هر شهرستان، برگزار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: در مراکز خدمات جامع سلامت نیز تزریق سرم ضد عقرب به بیماران توسط پزشکان شاغل و انجام سایر اقدامات درمانی اولیه تا حد امکان انجام می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار