امام جمعه ارومیه:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت:عوامل استکبار و گروه های تروریستی بدانند که با چنین عملیات های کورکورانه ای نمی توانند جلوی پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را بگیرند.
کد خبر: ۴۳۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 09 June 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به حادثه تروریستی اخیر تهران، گفت: مطرح کردن ایده مذاکره با تروریست‌ها و تکفیری‌های کوردل مصداق بارز عوض کردن جای جلاد و شهید است.

وی ادامه داد: برخی ها سازش و عقلانیت را مناسب می دانند اما سرنوشتت عربستان نشان می دهد که سازش هم عوارضی دارد و به ذبح کشور منجر می شود.

امام جمعه ارومیه گفت: عده‌ای افراد ساده لوح ادعا داشتند که مدافعین حرم نابه‌جا هستند و دفاع از حرمین را کاری شایسته نمی‌دانستند و خواستار مذاکره با گروه‌های تکفیری و داعشی بودند که در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی چهره این گروه‌ها به همگان نمایان شد و افرادی که خواستار مذاکره با چنین افرادی هستند باید بدانند چنین گروه‌هایی همیشه به دنبال براندازی اسلام و نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی تأکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در دفاع از کشورهای سوریه، فلسطین، عراق و لبنان امری بسیار قابل تأمل و هوشیارانه است که آینده ما را تضمین کرده است و از بروز جنگ و نفاق در داخل کشور جلوگیری می‌کند و حال افرادی که به این موضوعات خدشه وارد می‌کردند باید بدانند که تمامی اقدامات مدافعین حرم قابل ستایش است و عده‌ای در این میان می‌خواهند جای جلاد و شهید را تعویض کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: گفتمان انقلابی را باید در دانشگاه‌ها حفظ کنیم و بر تمامی وزرا، اساتید، روسای دانشگاه‌ها، دانشجویان و دیگر مسئولان مربوطه وظیفه است تا این مهم را به غایت خود برسانند و در همه حال این گفتمان را در هر زمینه و مسئله‌ای جاری سازند.

وی با اشاره به موضوع عقلانیت اظهار کرد: عده‌ای خواستار کنار گذاشتن افراطی‌گری هستند و به دنبال عقلانیت هستند و به دنبال عقلانیتی هستند که خود می‌خواهند و عقلانیت باید به گونه‌ای باشد که به مردم اعتماد کنیم و به خداند متعال توکل کنیم و طبق آموزه‌های دینی اقدامات خود را پیش بریم بنابراین باید از آمریکایی‌ها اعلام برائت کنیم و نباید کاری کنیم که بعد از مدتی از انجام آن کار پشیمان شویم که برجام نمونه بارزی است.

خطیب نماز جمعه ارومیه افزود: سازش هزینه دارد به گونه‌ای که کشور و انسان را ذلیل می‌کنند و شخصیت وی را پایین می‌آورد از این رو نباید با هیچ یک از دشمنان سازش کنیم.

وی تصریح کرد: افرادی که به سبب جرایم مالی در زندان‌ به سر می‌برند را باید در این ماه میمون مورد توجه قرار دهیم و از هیچ کمکی دریغ نکنیم تا بتوانیم خانواده چنین افرادی را گرم‌تر از پیش کنیم و برای زندگی آخرت خود توشه پرباری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌ قریشی با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این ماه بزرگ‌ترین لطف از خداوند متعال بوده که روزه‌داری در این ماه بر همگان واجب است و اگر کسی از این مهم سرباز بزند خود را به آتش جهنم نزدیک می‌کند.

وی افزود: روزه‌خواری عمدی عقوبت الهی را در پی دارد و اگر فردی تظاهر به روزه‌خواری در ملأ عام ‌کند هم حرمت ماه مبارک رمضان را از بین می‌برد و هم گناه روزه‌خواری را از آن خود می‌کند و فردی که آشکارا روزه‌خواری می‌کند خداوند وی را مورد عقاب قرار می‌دهد و در نهایت فرد را ذلیل می‌کند و به زمین خواهد زد.

منبع/مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار