مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: بر اساس بررسی های انجام گرفته میانگین مدت زمان زندگی زناشویی قبل از واقعه طلاق های ثبت شده در این استان کمتر (پایین تر) از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۴۳۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 07 June 2017
به گزارش  تابناک ایلام ؛ علی مهرعلیزاده روز چهارشنبه در نشست تخصصی تقسیم کار ملی و کاهش آسیب های اجتماعی با موضوع طلاق و زنان سرپرست خانوار در بهزیستی ایلام اظهار کرد: میانگین مدت زمان زندگی زناشویی قبل از طلاق در این استان زیر هفت سال است در حالیکه این رقم در کشور زیر هشت سال است.

وی عدم شناخت کامل زوج ها از هم قبل از ازدواج را از علل بروز این مساله دانست و افزود: با این وجود ایلام جزء استان های آخر کشور در زمینه طلاق است.

مهرعلیزاده به عدم توانایی حل اختلاف توسط زوج ها در زندگی مشترک اشاره کرد و یادآور شد: در یک تحقیق که بین 90 هزار زوج طلاق گرفته است مهمترین عامل جدایی آنها نداشتن مهارت حل اختلاف در زندگی زناشویی اعلام شده است.

وی تاکید کرد: برای کاهش معضل اجتماعی طلاق باید برنامه عملیاتی واقع بینانه تدوین و از کلیات خارج شویم.

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این نشست گفت: یکی از ماموریت های مهم این سازمان کاهش و رفع آسیب های اجتماعی آست و در این زمینه مراکز مداخله در بحران در کلیه شهرستان های استان فعالیت دارند.

فرهاد قیصربیگی افزود: فعالیت آین مراکز در حوزه های مختلف برای کاهش طلاق، کودکان خیابانی، زنان آسیب دیده و خشونت دیده و غیره است.

وی ادامه داد: در طول سال گذشته و امسال اهمیت آسیب های اجتماعی در بین مسئولان کشوری به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته که نتیجه آن تقسیم کار ملی و آسیب های اجتماعی است.

قیصربیگی گفت: در این زمینه مسئولیت کارگروه زنان سرپرست خانوار و طلاق به بهزیستی واگذار شده است و علاوه بر این در 14 کارگروه دیگر نیز این سازمان عضویت دارد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: از مجموع چهار هزار و 380 زن سرپرست خانوار مددجوی زیر پوشش، 850 نفر بدلیل طلاق زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفته اند.

زهرا همتی افزود: از مجموع یک هزار و 230 زوجی که پارسال برای طلاق به مراکز مشاوره و کاهش طلاق بهزیستی مراجعه کردند، 297 مورد به سازش منجر شده است.

به گفته وی، زوج های متقاضی طلاق که دارای مشکلات مالی باشند به صورت رایگان از خدمات مشاوره ای این اداره کل برخوردار خواهند شد.

در این نشست اعضا کارگروه پیرامون راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و ضرورت حمایت های اجتماعی از زنان سرپرست خانوار به بحث و تبادل نظر پرداختند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار