کد خبر: ۴۳۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 05 June 2017
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت : مشکل قطعی برق در سیستان و بلوچستان کاهش پیدا کرده و این به دلیل کمک‌رسانی مسئولان نیست بلکه به خاطر کاهش دمای هوا مشکلات مردم نیز در این باره کمتر شده است.

عبدالغفور ایران‌نژاد نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با انتقاد از عدم کمک‌رسانی دستگاه‌های ذیربط به مردم سیستان و بلوچستان به دنبال گرمای بی‌سابقه اخیر گفت : در یکی دو روز گذشته ما شاهد کاهش مشکلات در قطعی برق بودیم اما این مسئله به علت پایین آمدن دمای هوا بود و مسئولین تا به امروز هنوز اقدامی در جهت کمک به مردم استان نکرده‌اند.

وی افزود : تنها گامی که مسئولین در این راستا برداشته‌اند این است که مسئولین وزارت نیرو عنوان کردند که در روزهای آتی برای بررسی مشکلات برق مردم سیستان و بلوچستان در استان حاضر خواهند شد و پیرامون این موضوع جلسه برگزار خواهند کرد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد پیمانکاران شرکت برق در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیمانکاران وقتی پروژه در حال انجامی را در منطقه دارند مردم را مجبور می‌کنند تا هزینه نهار و شام کارگران آنها را پرداخت کنند و اینها علاوه بر مبالغی است که تحت عناوین مختلف و به صورت غیرقانونی از مردم دریافت می‌کنند. 

ایران‌نژاد خاطرنشان کرد: بین 500 تا هزار فیش در اختیار من است که طبق آنها پیمانکاران شرکت برق تحت عناوین مختلف از مردم پول دریافت کرده‌اند که از جمله آن یک قبض برق 3 میلیون تومانی است که برای یک واحد مسکونی صادر شده است.

وی افزود : طبق قوانین بین‌المللی وقتی دمای یک شهر به بالای 50 درجه برسد تمام مدارس و ادارات باید تعطیل شوند و خدمات به صورت رایگان به مردم ارائه شود که در گرمای اخیر در سیستان و بلوچستان که دما به حدود 60 درجه رسیده بود هیچ یک از این خدمات به مردم ارائه نشد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : مشکل دیگر مردم ما نبود آب است و وقتی برق قطع می‌شود آب منطقه نیز قطع می‌شود و مردم با مشکل مضاعف قطعی آب مواجه هستند.

ایران‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد : مشکل قطعی برق در منطقه ما در حالی است که کشور ما به کشورهای همسایه همچون پاکستان برق صادر می‌کند و از این سو ما با مشکل قطعی برق مواجه هستیم که برای ارائه خدمات در این باره از مردم پول آن دریافت می‌شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: اداره برق حتی پول تعویض ترانس برق را هم از مردم می گیرد.

به گزارش مشرق، عبدالغفور ایران‌نژاد نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت رسیدگی دستگاه مسئول به مردم استان سیستان و بلوچستان، پس از گرمای بی‌سابقه اخیر هوا در این استان گفت: وضعیت کمک‌رسانی به مردم استان برای مقابله با گرمای هوا و حل مشکل آب و برق مناسب نیست و هیچ امدادرسانی انجام نشده و همه چیز در حد حرف است.

وی افزود: روز گذشته من و تعداد دیگری از نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با مدیرعامل توانیر کشور جلسه‌ای به منظور حل مشکل برق استان در روزهای اخیر داشتیم که هیچ نتیجه عملی در پی نداشت و هیچ اقدامی تاکنون برای این امر صورت نگرفته است. 

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مدت چهار تا پنج روز است که با قطعی مکرر برق و آب در استان مواجه هستیم که هنوز هم این امر ادامه دارد و فرسودگی شبکه برق و ترانس‌ها باعث شده تا با بالا رفتن دما، ما با این وضعیت مواجه باشیم. 

ایران‌نژاد خاطرنشان کرد: گرمای هوا به حدی است که با توجه به قطعی برق، مردم از افطار تا سحر نمی‌توانند در خانه‌های خود بمانند و با این شرایط سخت مواجه هستند. 

وی افزود: باید برای رسیدگی به این وضعیت ستاد مدیریت بحران تشکیل می‌شد و با توجه به افزایش دما به بالای 50 درجه، طبق قانون باید خدمات در حوزه آب، برق و تلفن به صورت رایگان به مردم ارائه می‌شد که این کار انجام نشده است. 

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات مردم استان، قبض‌های برق با مبالغ بسیار زیاد است که برای آنها صادر می‌شود، به عنوان نمونه برای یک واحد مسکونی در حوزه سراوان، برای دو ماه قبض 6 میلیون تومانی صادر شده که وقتی ما این قبض برق را به مدیرعامل توانیر کشور نشان دادیم باور نمی‌کرد که قبضی با این مبلغ صادر شده است. 

ایران‌نژاد خاطرنشان کرد: در همین راستا قبض‌هایی بدون محاسبه مصرف برق مردم با مبالغ سنگین صادر می‌شود و یا اینکه وقتی ترانس برقی بناست عوض شود، هزینه آن را از مردم استان دریافت می‌کنند و این در حالی است که هزینه تعویض ترانس برق و جایگزین کردن ترانس نو، باید توسط دولت پرداخت شود. 

وی افزود: علاوه بر قبض 6 میلیونی که در بالا به آن اشاره شد، قبض‌های دیگر نیز بدون محاسبه مصرف مردم با مبالغی همچون 300 هزار تومان، 800 هزار تومان و مبالغی در این این حد صادر می‌شود. 

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیمانکاران شرکت برق نیز انواع سوءاستفاده‌ها را در منطقه دارند و تحت عناوین مختلف و به صورت غیرقانونی مبالغ سنگینی را از مردم دریافت می‌کنند و دریافت هزینه‌ها تحت عناوین مختلف در حالی است که هیچ ترانس برقی در مناطق مختلف استان اضافه نشده و شبکه انتقال برق همچنان فرسوده است. 

ایران‌نژاد خاطرنشان کرد: وقتی شورای یک شهر و روستا به اداره برق برای تعویض یا نصب ترانس جدید برق مراجعه می‌کند، با وجود اینکه تأمین هزینه ترانس برق برعهده دولت است، اداره برق منطقه عنوان می‌کند که باید خودیاری بدهید و هر میزان که بتواند تحت عنوان خودیاری پول می‌گیرد، معلوم نیست که انجام وظیفه قانونی دستگاه ذیربط است یا سودای طایفه‌ای و سودای صلح و سازش. 

وی با بیان اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان بیشترین رأی را به آقای روحانی دادند، افزود: ما از آقای روحانی گله‌مندیم که هیچ توجهی به مشکلات مردم استان سیستان و بلوچستان ندارد و در روزهای اخیر نیز ما شاهد هیچ‌گونه اقدام عملی برای کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان نبوده‌ایم. 

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به گرمای زیاد هوای استان سیستان و بلوچستان باید این استان جزو مناطق گرمسیر شماره یک به حساب آید و با هزینه برق مصرفی در 9 ماه سال با تخفیف محاسبه شود، اما اینگونه نیست و 6 ماه از سال را برای مردم استان، ماه‌های گرم محاسبه می‌کنند و به صورت عادی، پول برق در استان محاسبه می‌شود. 

ایران‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: روز گذشته در جلسه‌ای که با مدیرعامل شرکت توانیر داشتیم، عکسی را به وی نشان دادم که روی سقف خودرویی تخم‌مرغ در حال پخته شدن بود که این مسئله اوج گرما را در سیستان و بلوچستان نشان می‌داد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
خداداد حسین بر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
دم این نماینده گرم که بی ترس در دفاع از حق مردم صحبت کرد.افرین حاجی،جای مدرس در مجلس را چون توهایی پر کرده اند.پایدار باشی حاجی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
خدا کند این حرفها برای مردم باشد و نه بخاطر شکست اصولگرایان در انتخابات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
واقعا چنین قانونی وجود دارد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
جناب ایرانزاد ما اهالی بلوار توحید شرقی از سمت کارگر شمالی در شهر چابهارچند ین و چند بار از افت ولتاژبرق به اداره برق مراجعه کردایم اما [هنوز کارمان به طور کامل راه نیوفتاده است!]
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار