کد خبر: ۴۳۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۴ 04 June 2017

اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین برنامه های کشور است که مقام معظم رهبری با طرح اولیه آن و سپس ابلاغ سیاست های کلی آن به همه بخش های دولتی و خصوصی اجرای آن را به جهت مقاومت اقتصادی امری ضروری تبیین و تشریح فرمودند.

کارآفرینان با ایجاد فرصت های جدید اقتصادی و تولیدی با استفاده از ظرفیت و پتانسیل طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها توانستند در زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی کشور موثر باشند.

در این راستا سراغ یکی از کارآفرینان بسیجی ساکن روستای بیشه خشکو از توابع بخش مرکزی شهرستان بهمئی رفتیم و از او راجع به نحوه کسب و کارش که برای اولین بار در شهرستان انجام می شود، سئوالاتی کردیم و با پشتکار و تلاش وی بیشتر آشنا شدیم.

*ابتدا خودتان را معرفی نماید و بفرمایید در چه زمینه ای فعالیت دارد؟

یداله نکویی هستم ساکن شهرستان بهمئی از استان کهگیلویه وبویراحمد، در عرصه کاشت گیاه دارویی به لیمو فعالیت دارم.

*می توانید در زمینه ای که فعالیت دارد بیشترتوضیح دهید؟

با همکاری خانواده خود در زمینه کاشت به لیمو فعالیت داریم که در زمینی به مساحت نیم هکتار نزدیک به 500کیلو گیاه به لیمو کاشتیم.

*آیا از بسیج سازندگی تسهیلات اقتصاد مقاومتی دریافت کردید؟ و زمینه اشتغال چند نفر را فراهم کردید؟

بله، بعد از گذراندان دوره های آموزشی لازم، مبلغ 15میلیون تومان تسهیلات پرورش گیاه دارویی به لیمو دریافت کردم که با راه اندازی این طرح توانستم زمینه اشتغال 4نفر را به طور مستقیم و 10را به صورت غیرمستقیم فراهم کنم.

از چه زمانی شروع به فعالیت کردید؟

از اسفند ماه سال گذشته شروع کردیم که با تسطیح و زه کشی زمین، خرید نهال، لوله کشی و ساخت مخزن نگهداری آب توانستم با همکاری بسیج سازندگی شهرستان بهمئی اولین کشت خود را آغاز کنم.

*آیا طرح شما تا کنون سودآوری داشته است؟

برای ما که اولین بار است در این عرصه قدم نهادیم کمی زود است اما با توجه به رشد مناسب این گیاه دارویی و قیمت بالایی که در بازار دارد، در صورتی که محصولات ما به موقع به فروش برسد، می توانیم سود بالایی کسب کنیم.

*چه کسانی شما را در اجرای این طرح یاری کردند؟

سعی کردم در این کار از افرادی استفاده کنم که تجربه و تخصص لازم را در این زمینه داشته باشند و اگر هم موفقیتی حاصل شد نتیجه همراهی کسانی است که در این راه ما را یاری کردند.

*بازار مصرف محصول شما کجاست؟

باتوجه به اینکه گیاه به لیمو یکی از مهمترین و بهترین دمنوش های طبیعی بوده و خواص داروئی زیادی دارد، بیشتر بازار مصرف ما خارج از استان و شرکت های داروئی و عطاری های سراسر کشور است.

چه مشکلات و موانعی سد را طرح شما وجود دارد و از مسئولان چه انتظاری دارید؟

با توجه به اینکه اولین بار است در شهرستان بهمئی این گیاه داروئی با ارزش کشت می شود و مردم از خواص درمانی و ارزش واقعی آن آگاه نیستند و به تبع آن فروش محصولات به سختی انجام می گیرد، از مسئولان بسیج سازندگی و دیگر مسئولان شهرستان انتظار داریم محصولات ما را خرید تضمینی کنند تا جوانان بیکاری بیشتری از شهرستان در این عرصه سود آور فعالیت کنند.

کلام آخر:

امیدوارم بتوانم به عنوان عضو کوچکی از جامعه، با تلاش سایر اعضای خانواده و دوستان و تولید محصولات با کیفیت زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری را فراهم کنیم و گامی در راستای توسعه اقتصاد خانواده و جامعه برداریم.

منبع : آوای ماغر



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار