فرماندار ابرکوه گفت: صحت انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان ابرکوه ، بخش بهمن ، مرکزی و مهردشت توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت این شهرستان تایید شد.
کد خبر: ۴۳۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲ 01 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛سیدنبی رسولی  با اشاره به پنج مورد شکایت واعتراض که بدون مدرک ارایه شده بود تصریح کرد: حضور حماسی و حداکثری مردم در انتخابات، توطئه های دشمنان را نقش برآب کرد ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در برابر ترفندهای دشمنان بیمه کرد.
رسولی افزود: ملت ایران دراین حضور حماسی و باشکوه خود، قدرت داخلی و خارجی نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دادند.
وی تصریح کرد: مردم با مشارکت 97 درصدی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی وفاداری خود رابه نظام مقدس اسلامی ، رهبر معظم انقلاب وشهیدان گرانقدر نشان دادند.
شهرستان ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع شده است.

***
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ابرکوه گفت: جلسات ختم و ترتیل خوانی به مناسبت ماه مبارک رمضان با شرکت بیش ازشش هزار نفر از جوانان و نوجوانان در مساجد، بقاع متبرکه ، تکایا، محافل مذهبی و منازل این شهرستان دایر شده است.
حجت الاسلام کاظم دشت آبادی  اظهارکرد: 123جلسه ختم و27جلسه ترتیل خوانی قرآن کریم تا پایان ماه مبارک رمضان و حتی در طول سال هم با استقبال جوانان و نوجوانان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: درکنار فعالیتهای فرهنگی در مساجد جلسه بیان تفسیر قرآن کریم هم برپا است که توسط روحانیان و ائمه جماعات مساجد آیات قرآن تفسیر می شود.
این مسوول بابیان اینکه تلاوت قرآن را برای انسانها ارزشمند و فرصتی برای نزدیک شدن به درگاه الهی دانست و تصریح کرد: خواندن آیات قرآن بویژه در ماه رمضان اجر و پاداش و سعادتی برای دنیا و آخرت دارد.
دشت آبادی ادامه داد: قرآن نور رحمت و هدایت به سوی سعادت بشری است و تاکنون کاملتر و جامع تر از آن دستوری برای سعادت بشر نیامده و نخواهد آمد.
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ابرکوه اضافه کرد: یادگیری و آموزش قرآن و مفاهیم والای آن و توجه به معارف نابش از مشکلات جسمی، روحی و زندگی ما می کاهد .
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.

***
معاون فرماندار اردکان بر لزوم حمایت از واحدهای نیمه فعال در راستای ایجاد اشتغال پایدار در کشور تاکید کرد.  مصطفی پوردهقان اردکان در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال افزود: توجه به منویات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی موجب شکوفایی اقتصادی و اقتدار کشور خواهد بود که دراین جلسه آخرین وضعیت واحدهای صنعتی اردکان مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.
وی یکی از برنامه های مهم اقتصاد مقاومتی را افزایش بهره وری واحدهای نیمه فعال صنعتی دانست و بیان کرد: همچنین برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در جهت افزایش اشتغال پایدار با برنامه ریزی صحیح گام برداشت و در این راه کاراترین سیاست حمایت از واحدهای نیمه تمام و نیمه فعال است.
معاون فرماندار اردکان در ادامه با اشاره به این که در این شهرستان بیش از 233 واحد صنعتی وجود دارد که 207 واحد فعال، 26 واحد نیمه فعال و همچنین 15 واحد نیمه تمام است، تصریح کرد: سیاست شهرستان پس از پایش وضعیت واحدهای تولیدی به منظور شناسایی واحدهای غیرفعال، نیمه فعال و طرح های نیمه تمام، حمایت از واحدهای باصرفه اقتصادی و معرفی به ستاد تسهیل واحدهای صنعتی استان در جهت احیاء و راه اندازی مجدد است.
پوردهقان خاطرنشان کرد: از همین رو باتوجه به سیاست‌های جدید اقتصادی دولت در جهت حمایت از تولید و اشتغال پایدار لازم است واحدهای صنعتی و تولیدی نیازمند به تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت در سایت بهین یاب سازمان صنعت معدن و تجارت جهت استفاده از تسهیلات مذکور ثبت نام نمایند.
در این جلسه که معاون صنایع کوچک و مدیر تامین مالی شرکت شهرک‌های صنعتی استان و همچنینی اعضای کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری اردکان حضور داشتند واحدهای صنعتی فعال، نیمه فعال و غیرفعال شهرستان مورد پایش و شناسایی قرار گرفت.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

***
مدیر جهاد کشاورزی اردکان گفت: طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان در این شهرستان آغاز شد.
علیرضا احمدی افزود: جهت تعادل عرضه و تقاضا و کنترل قیمت ها در ماه مبارک رمضان و در قالب طرح ضیافت ، اقلامی شامل : مرغ منجمد ، گوشت گوساله منجمد ، برنج اروگوئه و شکر تهیه شده است که در طول ماه مبارک رمضان توزیع می گردد .
وی اضافه کرد: این اقلام شامل 15 تن مرغ منجمد ، 3 تن گوشت گوساله منجمد ، 18 تن برنج اروگوئه و 18 تن شکر می باشد که جهت تنظیم بازار توسط عاملین منتخب با نصب پارچه با عنوان (محل توزیع .تنظیم بازار) و به قیمت مصوب در طول ماه رمضان توزیع می گردد .
این مسئول تصریح کرد: قیمت این اقلام برای مصرف کننده ، مرغ منجمد هر کیلو 5600 تومان، گوشت گوساله منجمد هر کیلو 23000 تومان، برنج اروگوئه هر کیلو 2700 تومان و شکر هر کیلو 2700 تومان است.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

***
مدیر آموزش‌و پرورش مهریز گفت: دانش آموزان مهریزی در طرح ترغیب مشارکت در سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 موفق به کسب رتبه برتر استان یزد شدند.
سید علی کار آموز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در جریان برگزاری سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 1395 دانش آموزان مهریزی در ترغیب اولیای خود جهت ثبت‌نام اینترنتی حائز رتبه برتر استان شدند.
وی ادامه داد: در قالب طرح سرشماری ، مدارس ابتدایی شاهد دانش ، شاهد علی ابن ابیطالب(ع) ، 15 خرداد ، مهدیه روستای بهادران ، متوسطه دور اول شهید صلواتی و دکتر احمد زارع زاده مهریز پنج آموشگاه برتر شهرستان مهریز هستند که اولیای دانش آموزان آن مشارکت صددرصدی در ثبت نام اینترنتی داشته اند.
این مسئول اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد برای تجلیل از مدارسی که فعالیت مطلوبی انجام داده‌اند پاداش در نظر گرفته که این پاداش‌ها به‌حساب مدارس واریز شده است.
کارآموز در پایان از همکاری مدیران تمام مدارس شهر و روستاهای بخش مرکزی مهریز و همه دست‌اندرکاران طرح سرشماری نفوس و مسکن تقدیر کرد.
مهریز دارای 100 مدرسه و هشت هزار دانش آموز است .

irnayazdd@
***
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت:توسط قوه قضائیه جایزه 3 ستاره تعالی فرهنگی پس از ارزیابی یک ساله عملکرد معاونت های فرهنگی در دادگستری استان های سراسر کشور به یزد تعلق گرفت . محمدرضا حبیبی ضمن تبریک موفقیت دادگستری یزد به کسب جایزه تعالی فرهنگی افزود: با هدف مقایسه فعالیت های فرهنگی در دادگستری استان ها و ایجاد رقابت سالم، ایجاد انگیزه و سرعت بخشی در انجام فعالیت های فرهنگی این ارزیابی ها توسط معاونت فرهنگی قوه قضاییه صورت گرفته است و یزد نیز در این ارزیابی موفق به اخذ جایزه تعالی فرهنگی شد.
وی ، فرهنگ و برنامه ریزی فرهنگی را ضرورتی اجتناب ناپذیر در جامعه دانست و ادامه داد: هدف اصلی بعثت پیامبران تثبیت دین و تبیین و تحقق اخلاق در جامعه با تکیه بر کار فرهنگی امکان پذیر است .
این مسئول با بیان اینکه باید برای جلوگیری از ناهنجاری در جامعه مقابله به ضد ارزش ها و همچنین بی اثر کردن برنامه های ضد دینی و ضد فرهنگی دشمنان برنامه داشت گفت: برای رشد یک جامعه باید فرهنگ آن جامعه بر معیار های عقلایی و اخلاقی شکل بگیرد تا دشمنان نتوانند با حربه های تبلیغاتی و استفاده از تزویر و ریا جامعه اسلامی را از اهداف و آرمانهایش دور نمایند .
حبیبی گفت: برنامه های فرهنگی در دستگاه قضایی در چند طیف و با توجه به مخاطبان مختلف در حال انجام است که به نظر می رسد در کنار کار فرهنگی برای کارکنان دستگاه قضایی باید برنامه های فرهنگی اثر گذار برای طیف مخاطب دستگاه قضایی و عموم جامعه با جدیدت بیشتر دنبال شود.
تاکنون چنین جایزه ای به دادگستری استان یزد تعلق نگرفته است.


***
معاون قضائی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت : در سال 95 در شوراهای حل اختلاف این استان 52 هزار و 645 پرونده رسیدگی و مختومه شد.
 محمدرضا حداد افزود: موجودی شوراهای حل اختلاف استان در ابتدای سال 95 ، هفت هزار و 14 فقره پرونده بوده که بتدریج در طول سال نیز 53 هزار و 948 فقره پرونده نیز به شوراها وارده شده است.
وی تعداد پرونده های حقوقی مختومه شده توسط شوراهای حل اختلاف استان را 48 هزار و 490 پرونده عنوان کرد و گفت: سه هزار و 67 مورد از پرونده های مختومه نیز مربوط به امور کیفری بوده ، یک هزار و 88 مورد از پرونده های مختومه نیز منجر به قرار عدم صلاحیت شده است .
این مسئول گفت: در این مدت افزون بر هشت هزار و 442 مورد از پرونده های شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم شده است.
حداد خاطر نشان کرد: در حال حاضر 95 شعبه از شورای حل اختلاف در سراسر استان فعال است که 72 شورا به عنوان شورای حل اختلاف شهری و 23 شورا نیز به عنوان شوراهای حل اختلاف روستایی به پرونده های در صلاحیت خود رسیدگی می کنند.
وی یادآور شد: 33 هزار و 707 مورد از پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف استان مربوط به شهرستان یزد و 20 هزار و 241مورد نیز مربوط به پرونده های وارده شهرستان های استان بوده است .
معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف یزد گفت: در میان شهرستان های استان ، مهریز با 3 هزار و 100 پرونده وارده و میبد با 2 هزار و 965 پرونده و ابرکوه با 2 هزار و 663 پرونده بیشترین وارده را دارا بوده اند .
حداد به پرونده های اعتراض شده شوراهای حل اختلاف نیز اشاره کرد و افزود: از میان 17 هزار و 594 پرونده منتهی به صدور حکم در سال گذشته یک هزار و 5 پرونده با اعتراض روبرو شده که از این تعداد 61 رأی نقض و 316 مورد از آراء نیز ابرام شده است و 628 پرونده نیز هنوز در جریان رسیدگی قرار دارد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار