دیروز محمد سالاری در نشست شورای اسلامی شهر تهران، گفت: «به نظر می رسد شهرداری تهران دچار نوعی سراسیمگی شده است» و شاید موضوع این گزارش و جمله این عضو شورای شهر با هم بی ارتباط نباشند.
کد خبر: ۴۳۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 31 May 2017
تردد مسافران از ایستگاه مترو فاطمی یا همان میدان جهاد تا حدود یک ماه پیش با سختی های فراوانی همراه بود بخصوص وقتی کهنسالان و افراد کم توان قصد رفتن به این ایستگاه یا خروج از آن را داشتند می باید از معبر نسبتا خطرناک خیابان ولیعصر برای تردد به ضلع شرقی این خیابان بگذرند یا اینکه عرض خیابان فاطمی را برای رفتن به سمت یوسف آباد طی کنند.
پس از مدتها که این وضعیت ادامه داشت، شهرداری منطقه 6 در اقدامی که با نیت آسایش شهروندان انجام داد، یک دهنه پل عابر حد فاصل این ایستگاه مترو تا ضلع شمالی خیابان فاطمی نصب کرده که با گذشت حدود یک ماه نه تنها مایه آسایش و راحتی مسافران و شهروندان نشد بلکه شکایت و گلایه آنان را نیز به همراه داشته است.
حالا نصب این پل عابر فلزی به کنار؛ از چند روز پیش شهرداری اقدام به نصب نرده های فلزی سبز رنگ در معابر اطراف این ایستگاه مترو کرده که به دلیل ناهمخوانی کارکرد این نرده ها با پلی که نصب شده نه تنها گرهی از تردد مسافران و مردم نگشوده بلکه رنج و سختی تردد این تقاطع خیابان های ولیعصر و فاطمی را هم به همراه داشته است.
دست شهرداری درد نکند! اما سئوال اصلی این است که وقتی در یک پاساژ چند طبقه برای جابجایی طبقات پله های برقی آن هم زیر باد کولر نصب شده، چرا نباید برای یکی از پرتردد ترین معابر شهر تهران که در دل شهر هم واقع است، پله برقی نصب شود؟
اتفاقا یکی از گلایه های شهروندان، همین موضوع بود.
رحیم پاشایی مردی میانسال که از ایستگاه جوادیه همراه با همسر و فرزندش با مترو سفر کرده و در این ایستگاه پیاده شد، پل عابر فلزی را یک بی تدبیری از سوی شهرداری تهران عنوان کرد.
وی گفت: کل مسیر از ایستگاه جوادیه تا فاطمی را به حالت ایستاده در واگن طی کردیم و بسیار هم خسته شدیم اما حالا که با این پل مرتفع و فلزی مواجه شدیم و با نرده کشی هایی هم که شده ظاهرا راهی جز عبور از این پل برایمان نگذاشته، واقعا خستگیم دوچندان شد.
خانم شاهمرادی هم به وضع افراد مسن و معلولین اشاره کرد و گفت: حالا اگر یک فرد معلول که توانایی پیمودن این پله های پرشمار را ندارد، بخواهد به آن سوی خیابان فاطمی یا یوسف آباد برود، تکلیف چیست؟
وی گفت: این همه هزینه در شهرداری تهران انجام می شود چه ایرادی داشت که پل حدفاصل این ایستگاه مترو را از نوع پله برقی نصب کنند که راحتی و آسایش تردد شهروندان را به همراه دارد؟
سعید جوانی حدودا 30 ساله هم معتقد است که نصب این پل نه تنها گرهی از مشکل مسافران و مردم باز نمی کند بلکه ممکن است خطرات جانی برای افراد در پی داشته باشد.
او در حالی که به چند جوان که از روی نرده ها عبور کردند و عرض خیابان ولیعصر را پیمودند اشاره می کرد، اظهار کرد که همین حرکت ممکن است باعث تصادف عابران با خودروهای عبوری به خصوص در مسیر ویژه اتوبوس های تندرو که موتورسیکلت ها با سرعت در حال حرکت هستند، شود و خدای ناکرده حوادث تلخی را رقم زند.
وی نیز خواستار اصلاح این به گفته او خطای فاحش شهرداری شد و تاکید کرد که لازم است در این محدوده یک پل عابر پیاده با پله برقی نصب شود تا همه مردم با رغبت و راحتی از آن استفاده کنند و گرنه در بسیاری از معابر شهر تهران پل های عابر پیاده فلزی وجود دارد که کمتر کسی حاضر به استفاده از آن است.
نکته دیگری که در طراحی اشتباه این پل عابر وجود دارد جدای از اینکه برقی نیست، نبود مسیر از این پل به آنسوی خیابان ولیعصر در ضلع شرقی است به طوری که اگر عابران بخواهند از سمت ایستگاه مترو به این سوی خیابان بیایند، یا باید از روی نرده ها به اصطلاح «بپرند!» یا اینکه باید مسافتی را به سمت سینما افریقا طی کنند تا نرده ها تمام شود و آنگاه ادامه مسیر را از مسیر ویژه اتوبوس های بی.آر.تی برگردند تا به محدوده خط کشی شده برسند و عبور کنند که در هر 2 حالت جز خطری که متوجه جان عابران و شهروندان است، نمی توان تعبیر دیگری برای آن گفت.
از شیب تند پل نصب شده هم نباید غافل ماند که نای عابران بخصوص کهنسالان را می گیرد و باعث زحمت همه شده است.
بنابراین با توجه به درخواست های شهروندان و نیز مشکلاتی که بخاطر احداث ناشیانه این پل عابر که شکایت عابران را به همراه دارد، ایجاد شده به شهرداری منطقه توصیه می شود که نسبت به اصلاح این پل اقدام نموده و با نصب پله برقی دو مسیره به سمت ضلع شمالی خیابان فاطمی و سمت شرق خیابان ولیعصر آرامش و لبخند را به مردم و عابران هدیه کنند و اینکه خلاف گفته عضو شورای شهر را اثبات کنند که شهرداری ما با اینکه در واپسین هفته های فعالیت شهردار کنونی است اما همچنان در خدمت رسانی به شهروندان عزمی راسخ دارد و هرگز سراسیمه نیست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار