معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار دهلران با بیان اینکه 12 بهمن و 14 خرداد ایام ماندکار در تاریخ ایران اسلامی هستند، گفت: استقبال مردم در 12 بهمن از امام امت و بدرقه این بزرگوار در 14 خرداد دو رویداد مهم و ماندگار و فراموش نشدنی هستند.
کد خبر: ۴۳۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰ 29 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ علی مجلسی روز دوشنبه در نشست هماهنگی برنامه های سالروز ارتحال امام راحل و همچنین 15 خرداد اظهار کرد: روز وداع تاریخی مردم ایران اسلامی با امام امت هرگز فراموش نمی شود و برای همیشه در تاریخ کشورمان ماندگار است و امروز نیز گرامیداشت این روز بزرگ وظیفه ای همگانی است.
 
وی به شخصیت امام (ره) و تربیت شاگردان زیاد اشاره کرد و افزود: امروز شاگردان امام (ره) بزرگترین میراثی هستند که به درستی ادامه دهنده راه بنیانگذار انقلاب اسلامی هستند.
 
مجلسی تاکید کرد: انتخاب مقام معظم رهبری پس از رحلت امام (ره) به عنوان رهبر ایران اسلامی موید این ادعاست که شاگردان امام امت به خوبی وظیفه و رسالت خود را در هدایت جامعه انجام می دهند.
 
معاون فرماندار دهلران بر ضرورت توجه به راه و رسم امام (ره) تاکید کرد و گفت: همه مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی باید با جدیت در برنامه های سالگرد ارتحال امام پای کار باشند و از همه ظرفیت ها و امکانات برای برگزاری هر چه بهتر مراسم استفاده کنند.
 
امام جمعه دهلران نیز در این نشست با تسلیت فرا رسیدن 14 خرداد گفت: امام عزیز بر گردن همه ما حق دارند چرا که در عصر غیبت معادلات جهانی را بر هم زد و انقلاب اسلامی را بنا نهاد.
 
حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: امام راحل با نفس مسیحایی خود اسلام را احیا کردند و امروز بیداری اسلامی و ایستادگی در مقابل توطئه های دشمنان از برکات انقلاب امام خمینی(ره) است.
 
وی با اشاره به سوابق مبارزاتی امام راحل و ایستادگی در مقابل موضوع هایی از جمله کاپیتولاسیون و برملا کردن آن یادآور شد: امروز حق است که مقام، منزلت و جایگاه امام راحل در اندیشه ها و اذهان را پاس بداریم.
 
فرمانده سپاه ناحیه دهلران نیز با گرامیداشت 14 خرداد سالروز ارتحال امام امت گفت: برنامه های متنوعی برای این روز در پایگاه های مقاومت بسیج و سطح شهرها پیش بینی شده است.
 
سرهنگ علی آبدونی افزود: تجدید میثاق با شهدا، برگزری یادواره های شهدا، اجرای تئاتر خیابانی، روضه خوانی و برپایی محافل انس با قرآن و سینه زنی از جمله مهمترین این برنامه ها است.
 
 اطلاع رسانی به مردم جهت حضور در برنامه های 14 و 15خرداد، نصب پلاکارد بر سر درب ادارات، نصب بنر در سطح شهرها به مناسبت سالگرد ارتحال امام و برگزاری مراسم 14 خرداد در مسجد جامع از دیگر برنامه های ستاد هماهنگی سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در شهرستان دهلران است.
 
شهرستان مرزی دهلران با 66 هزار نفر جمعیت و چهار شهر و بیش از 60 روستا در 220 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار