کد خبر: ۴۳۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 29 May 2017
محسن بابادی...استعدادیاب و مربی فوتبال رده های پایه کشور
بنام خدای عزیز
1 . یکی از وظایف مربیان ، آموزش تمرینات بصورت اصولی و کاملا ساده میباشد . بنحوی که بازیکنان در اجرای آنها دلسرد و دلزده نشوند .
2 . برای مربیانی که قصد پیشرفت دارند ، بکار بردن (( خلاقیت )) در شیوه آموزش و اجرای تمرینات شاه کلید رسیدن به موفقیت است .
3 . بهتر است مربیان روش های متفاوتی را جهت آموزش اصول اولیه ، ریزه کاری ها و زوایای مختلف هر تکنیک یا تمرین جدید مدنظر داشته باشند . زیرا بهره هوشی ، درصد گیرایی و آمادگی روحی و جسمی بازیکنان با یکدیگر متفاوت است .
4 . احساس مسئولیت و رعایت عدالت در گفتار ، رفتار و حتی نگاه نسبت به کلیه بازیکنان از ویژگی های یک مربی با تجربه است .
5 . مربیان نمیبایست بواسطه شناخت منفی یا مثبت از خانواده بازیکنان ( که دارای مشکلاتی بوده و فقیر یا غنی می باشند ) در آموزش میان آنان تفاوتی قائل شوند . ضروری است که مربی (( به همه بازیکنان با یک دید بنگرد )) .
6 . بالا بردن حس رقابت ( و نه حسادت ) مابین بازیکنان از مهمترین اصول مربیگری است .
7 . انجام تمرینات بصورت علمی ، بستر سازی مناسبی جهت فراهم نمودن زمینه های رشد و نمو در بازیکنان بوده و جز وظایف لاینفک هر مربی است .
8 . مربیان میبایست در قبال اموال مدرسه فوتبال ، باشگاه و مجموعه ورزشی احساس مسولیت نموده و از آنها همانند وسایل شخصی خویش مراقبت نمایند .
9 . بعلت اینکه بازیکنان رده های پایه معمولا بازیگوش بوده و هوشیاری لازم را همچون بزرگسالان ندارند ، در صورت امکان مربی میتواند پس از تمرین دقت نماید که وسایل بازیکنان از جمله جوراب ، ساق بند ، توپ و...در گوشه و کنار چمن جا نمانده باشد .
10 . مربیان میبایست بازیکنان را به گونه ای آموزش دهند که آنان نیز نسبت به اموال باشگاه و مجموعه ورزشی احساس تکلیف نموده و ضمن مراقبت ، در جمع آوری کامل آنها پس از تمرین دقت و همکاری لازم را به خرج دهند .
11 . مربی میبایست به بازیکنان خویش بیاموزد که نظافت محیط ورزشی را رعایت نموده و آنجا را خانه دوم خویش بدانند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار