کد خبر: ۴۳۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 29 May 2017
سید ایمان تقوی
با عرض سلام و صمیمانه ترین تبریکات به دوستانی که با جلب اکثریت آرا مورد وثوق واعتماد مردم قرار گرفته ویک دوره چهار ساله عضویت در پارلمان شهری را بر عهده گرفتندوبا سپاس از دیگر کاندید اها که با حضور خود در صحنه انتخابات موجبات بروز حماسه سیاسی را رقم زدند وتشکر از مردم شریف شهر دهدشت که همسو با سیل خروشان مردم ایران باحضور در پای صندوق های رای خالق حماسه ی سیاسی شدند وعرض تشکر وخسته نباشید برای دست اندرکاران امر انتخابات اعم از هیئت های نظارت ،اجرایی وبازرسی وتمامی عزیزان زحمت کش ،به عنوان برادری کوچک ودر قالب یک شهروند مطالبی راخدمت عزیزان منتخب عرض می کنم.امیدوارم منتخبین عزیز قصد و هدف نگارنده را خیر دانسته و سوءبرداشت نکنند.
انتخابات پنجمین دوره شورای شهر دهدشت همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور گسترده مردم دهدشت پای صندوقهای رای برگزار شد و منتخبان مردم این شهر مشخص شدند.
در انتخابات شورای پنجم، تعداد زیادی کاندیدا بودند که بسیاری از آنان چهره های شاخص و متخصص شهر بودند و از این حیث، در این انتخابات باکیفیت‌ترین کاندیداها نقش‌آفرینی کردند.
بدون شک پیام آشکار نتیجه انتخابات شورای شهر دهدشت، «نه به عملکرد شورای شهر چهارم» بود؛ چرا که هیچ یک از اعضای فعلی شورا نتوانستند رای مردم را کسب کنندهر چند تر و خشک با هم سوختند و تمام افرادی که در این انتخابات پیروز شدند، چهره‌های جدیدی هستند.
با این وصف، منتخبین شورای شهر دهدشت باید با شناسایی نقاط ضعف شورای شهر فعلی، به اصلاح و رفع آن بپردازند تا چهارسال دیگر آنان نیز با رای منفی مردم دهدشت مواجه نشوند.
یکی از بزرگترین نقاط ضعف شورای شهر دهدشت، «فقدان شفافیت» در مسائل مالی و اداری بود که به نظر می‌رسد اعضای منتخب شورا بایستی در وهله اول برای پیشگیری از هرگونه رانت و فسادی این شفافیت را در دستور کار خود قرار دهند و جلسات شورا و مصوبات آن و همچنین مزایایی چون حق الجلسات، پاداشها، وامها و … را در ویترین نظارت مردمی قرار دهند.
نقطه ضعف دیگر شورای شهر فعلی دهدشت عدم پاسخگویی این نهاد به افکارعمومی در قبال سوالات و شبهات متعدد آنان بود. اصحاب رسانه شهردهدشت نیک به خاطر دارند که رویکرد انزواگرایانه این شورا نسبت به رسانه ها تا چه حد به اعتبار آن صدمه زد.
اختلافات شدید میان اعضای شورا نیز یکی از نقاط ضعف پررنگ شورای چهارم بود.اختلافی که بر روی منافع عموم و شخصی بود. اعضای منتخب شورا باید مراقبت نمایند تا به این بلیه دچار نشوند. هرقدر هم که اعضای شورا متخصص و کاربلد باشند، اگر در دام اختلاف و کشمکش افتادند، شورا به ورطه ناکارآمدی خواهد افتاد.
قطعا اعضای شورای شهر دهدشت باید مراقبت کنند تا با انتخاب شهرداری متخصص، متعهد، پرتلاش و البته به دور از حزب و باندبازی سیاسی و جناحی و طایفه گرایی، مدیریت شهری با ثبات و خدمتگزاری را رقم بزنند. یک شهردار ناشی، سیاست‌زده یا غیرمتعهد قطعا تمام زحمات اعضای شورای شهر را بر باد خواهد داد.
ضعف بزرگ دیگر شورای چهارم، عدم پیش بینی راهکارهای مناسب درآمدزایی بود که باعث میشد این شورا نتواند خدمات و پروژه های چشمگیری را اجرا کنند و مردم تغییر ملموسی را در شهرشان احساس نکنند. این نکته ای است که اعضای منتخب شورا باید به صورت جدی به آن توجه کنند و هرچه سریعتر کانالهای درآمدزایی جدیدی را برای مدیریت شهری باز کنند.
در کنار تعامل مناسب و حداکثری اعضای شورای شهر با سایر ادارات و مدیران آنها، باید از استقلال این نهاد نیز حراست شود و نباید برخی اعضای شورای شهر به عنوان عامل یا دست نشانده فلان مدیر یا فرد متنفذ سیاسی یا اقتصادی شناخته شوند؛ چرا که این موضوع میتواند به انحراف شورا از وظایف ذاتی خود و یا اختلافات شدید در میان اعضای شورا منجر شود.
امیدواریم اعضای منتخب شورای شهر پنجم دهدشت با همت و تلاشی مدبرانه و با نصب العین قراردادن توصیه های دلسوزان شهر، دوره ای به یادماندنی از خدمتگزاری را در اذهان تمام مردم این شهر به یادگار بگذارند و کاری کنند که مردم در سال ۱۴۰۰ به نیکی از شورا و شهرداری این دوره یاد کنند و خدمت بی منتشان، بعنوان باقیات الصالحات در صحیفه هستی درج شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار