استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد با 25 میلیون زائر نیازمند توسعه حمل و نقل ریلی است.
کد خبر: ۴۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 03 June 2015
علیرضا رشیدیان در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط 3 قطار شهری مشهد اظهار کرد: مشهد پایتخت معنوی ایران اسلامی است و در سال 2017 نیز به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب می‌شود.

وی افزود: شهر مشهد با توجه به 3 میلیون جمعیت و حضور 25 میلیون زائر نیازمند توسعه حمل و نقل ریلی است و با توسعه شهرنشینی و افزایش خودروها مشکل ترافیکی شهر مشهد افزایش یافته که خوشبختانه طرح جامع ترافیک و حمل و نقل شهر مشهد به تصویب رسیده و در این طرح به حمل و نقل ریلی نیز توجه ویژه شده است.

استاندار خراسان رضوی بیان داشت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء در بحث حمل و نقل ریلی شهر مشهد توجه ویژه‌ای داشته است و خوشبختانه از دستگاه TBM خط 2 قطار شهری این شهر نیز در خط 3 با همکاری این قرارگاه استفاده می‌شود.

رشیدیان تصریح کرد: برای اینکه خدمات مناسبی به زائران حرم رضوی انجام بدهیم لازم بود که قطار شهری به پایانه مسافربری، راه‌آهن و فرودگاه متصل شود که با 3 خط قطار شهری این مهم انجام می‌شود.

وی در پایان تبیین کرد: یکی از نیازهای جدی شهرها وجود پروژه‌های بزرگ است و با نشست‌هایی که با دوستان دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، اعلام کردند که برخی از لوازم مورد نیاز قطار شهری که خارج از کشور وارد می‌شود را می‌توانند تولید کنند و این پروژه می‌تواند سبب نشان دادن توانمندی جوانان ما باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار