معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه گفت: نتايج پژوهش هايي كه در موسسات تحقيقاتي به دست مي آيند بايد با زباني ساده به كشاورزان منتقل شود تا اين دست آوردها عملاً در راستاي افزايش توليد به كار گرفته شوند.
کد خبر: ۴۲۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 23 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه؛ مهندس رضا رحيمي صبح امروز در بازديد از دست آوردهاي تحقيقاتي معاونت ديم موسسه تحقيقات كشاورزي كشور "سرارود" با عنوان "روز مزرعه" با تقدير از حضور گسترده مردم در انتخابات اظهار داشت: خوشبختانه با وجود همه تبليغات مسموم و دلسرد كننده رسانه هاي بيگانه، مردم باهوشياري تمام در روز 29 ارديبهشت ماه حضوري بسيار گسترده و كم سابقه در پاي صندوق هاي راي داشتند و دكتر روحاني با بيش از 23 ميليون رأي براي بار دوم به عنوان رئيس جمهور ايران برگزيده شد. 

معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه افزود: مردم استان كرمانشاه اعم از جامعه شهري و رستايي و كشاورز نيز همچون ديگر هموطنان حضوري گرم و پرشور در پاي صندوق هاي رأي داشتند كه جاي تقدير بسيار دارد.

اين مدير ارشد اقتصادي استان خدمات ارايه شده توسط نظام جمهوري اسلامي در طول 4 دهه اخير را بسيار ارزشمند و گسترده توصيف كرد و گفت: با توجه به تلاش هاي شبانه روزي كه در حوزه هاي مختلف در جريان است، كشور روز به روز در حال توسعه بيشتر است.

وي در ادامه سخنانش انتخاب شعاراقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال از سوي رهبر معظم انقلاب را گامي مهم در راستاي توسعه كشور دانست و گفت: اين شعار يك انتخاب بسيار هوشمندانه است زيرا اگر اشتغال با توليد همراه باشد شاهد يك اشتغال پايدار در كشور خواهيم بود و نمود عيني اين موضوع را مي توان در حوزه كشاورزي مشاهده كرد. 

مهندس رضا رحيمي عنوان كرد: نظام جمهوري اسلامي در حوزه كشاروزي خدمات گسترده اي را به جامعه روستايي و كشاورز ارايه كرده است و اين خدمات همچنان با گستردگي بيشتري تداوم خواهد داشت. 

معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه اظهار داشت: معاونت ديم موسسه تحقيقات كشاورزي كشور سرارود تاكنون دست آوردهاي تحقيقاتي و پژوهشي بسياري براي جامعه كشاورزي داشته است كه از جمله آن ها مي توان به توليد رقم ريژاو  به عنوان يك نمونه پرمحصول از بذر گندم ديم اشاره كرد.

اين مدير ارشد اقتصادي استان افزود: كشاورزان معمولا در كشت ديم به طور متوسط يك و نيم تن گندم در هكتار برداشت مي كنند كه اين ميزان با بهره گيري از رقم ريژاو به 4 تن در هكتار و حتي بيشتر افزايش مي يابد. اين تجربه موفق توسط كشاورزان در جاهاي مختلف به كار گرفته شده است. 

وي با اشاره به اينكه كرمانشاه ظرفيت و پتانسيل لازم را براي افزايش دو تا سه برابري توليد محصولات كشاورزي را دارد در ادامه اظهار داشت: هر چند كرمانشاه به لحاظ كشاورزي يك استان ديم محسوب مي شود ولي ميانگين بارندگي در منطقه بيش از 400 ميليمتر بارندگي در سال است كه يك پتانسيل فوق العاده براي توسعه كشت ديم محسوب مي شود و مي توان با برنامه ريزي بهتر و گسترده تر موجب افزايش توليد در حوزه كشاورزي شد.

مهندس رضا رحيمي با تاكيد بر لزوم گسترش كارهاي پژوهشي و تحقيقاتي در استان اظهار داشت: تاكنون كارهاي تحقيقاتي زيادي صورت گرفته است ولي بايد اين فعاليت ها گسترش بسيار بيشتري پيدا كند. بايد نتايج اين تحقيقات و پژوهش ها با زباني ساده به كشاورزان منتقل شود تا اين دست آوردها عملاً در راستاي افزايش توليد به كار گرفته شوند.

معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه توسعه كشت رقم هاي پرمحصول را يكي از اهداف حوزه كشاورزي استان دانست و گفت: اينكار موجب افزايش درآمد كشاورزان و بهبود وضعيت زندگي و معيشت آن ها مي شود. 

وي تاكيد كرد: اين بذرهاي جديد پر محصول كه حاصل تلاش هاي موسسه تحقیقات کشاورزی دیم سرارود است بايد هر چه زودتر به بازار بيايند و در اختيار كشاورزان قرار گيرند. 

وي اظهار داشت: خوشبختانه با تصويب برجام بستر مناسبي براي توسعه اراتباطات بين المللي فراهم شده است و اميدواريم با بهره گيري از اين فضاي جديد بتوانيم زمينه حضور سازمان جهاني ايكاردو كه از موسسات مهم حوزه تحقيقات كشاورزي در دنيا است را در كرمانشاه فراهم كنيم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار