قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛
صیانت کنیم و با مشارکت خودمان در عرصه های مختلفی که تضمین کننده نظام مقدس اسلامی است شرایطی را برای نسل آینده فراهم کنیم که بتوانند بدون دغدغه فعالیت های علمی موثری داشته باشند
کد خبر: ۴۲۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 23 May 2017
امیدوایم بتوانیم از میراث شهدا که همان نظام اسلامی است، صیانت کنیم و با مشارکت خودمان در عرصه های مختلفی که تضمین کننده نظام مقدس اسلامی است شرایطی را برای نسل آینده فراهم کنیم که بتوانند بدون دغدغه فعالیت های علمی موثری داشته باشند.

 سی و پنجمین سالگرد شهادت شهید سید جلیل حسینی زاده دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، خانواده شهید، جمعی از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در محل سالن جلسات دانشکده پزشکی برگزارشد. دکتر خدادادی: باید قدر خانواده شهدا را دانست و از آنها بخوبی تجلیل کرد

دکتر علی خدادادی با تشکر از عوامل اجرایی برگزار کننده این مراسم گفت: این قبیل برنامه ها یک روال فرهنگی خوبی را ترویج داده اند و امیدوارم این روال ادامه داشته باشد و شاهد برنامه های متعددتری در زمینه شهدا در دانشگاه باشیم.

وی در خصوص نگاه ویژه به شهدا اظهار داشت: نگاه ما به شهدا یک نگاه ارزشی و سرمایه ای است، شهدا یک سرمایه فرهنگی هستند که قبلا" بعنوان مدافع منافع ملی بودند و هم اکنون بعنوان منافع ملی ما محسوب می شوند.

خدادادی با بیان اینکه نیازمند افراد ارزشمندی هستیم که بتوانیم آنها را فارغ از تعلقات مادی معرفی کنیم، تصریح کرد: یاد شهدا می تواند تضمین کننده و تداوم بخش نظام اسلامی و می تواند الگوی مناسبی برای نسل هایی که جنگ را تجربه نکرده اند، باشد.

وی در خصوص تجلیل و تقدیر از مادران شهدا اذعان داشت: با توجه به اینکه کار و فعالیت در حوزه شهداء کمتر از شهادت نیست و در مقطعی از زمان اگر نتوانیم به پدر و مادر شهدا خدمت کنیم این عزیزان را از دست میدهیم، باید قدر خانواده شهدا را دانست و از آنها بخوبی تجلیل کرد چراکه آنها در یک فضای معنوی و زمینه ساز این حرکت عظیم فرهنگی بوده اند.

خدادادی افزود: شهید پروری ویژگی مهم پدران و مادران شهدا بوده و قطعا" شهادت طلبی ناشی از شهیدپروری آنها بوده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه از سال ها قبل یادمان شهدای گمنام را در دانشگاه بنا کردیم و در حال حاضر نیز در نظر داریم زمینه سازی فرهنگی را برای ترویج فرهنگ شهادت و انتقال میراث شهدا به نسل های آینده فراهم آوریم، اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درصدد هستیم مکانی موزه مانند را با جمع آوری مستندات شهدا و تبدیل تاریخ شفاهی شهدا به تاریخ کتبی، تهیه سرود مربوط به شهدا، جمع آوری عکس ها، دست نوشته ها، فعالیت ها و رتبه های علمی آنها بوجود آوریم و در اختیار نسل های آینده قرار دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به فضایی که در جامعه ما وجود دارد، می توان راهبردهایی مناسب فرهنگی را به استناد از همین مستندات جمع آوری شده مورد استفاده قرار دهیم و با همین مستندات می توان بخوبی یک بسته فرهنگی و قابل درک برای نسل های آینده به یادگار گذاشت.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان خاطرنشان کرد: امیدوایم بتوانیم از میراث شهدا که همان نظام اسلامی است، صیانت کنیم و با مشارکت خودمان در عرصه های مختلفی که تضمین کننده نظام مقدس اسلامی است شرایطی را برای نسل آینده فراهم کنیم که بتوانند بدون دغدغه فعالیت های علمی موثری داشته باشند
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار