مدير كل راه و شهرسازي استان گلستان خبر داد:
مدير كل راه و شهرسازي استان گلستان دو موضوع بازافريني شهرها و توسعه شبكه ريلي را از سياست هاي مهم سالجاري وزارت راه و شهرسازي عنوان نمودند.
کد خبر: ۴۲۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 16 May 2017
 مدير كل راه و شهرسازي استان گلستان دو موضوع بازافريني شهرها و توسعه شبكه ريلي را از سياست هاي مهم سالجاري وزارت راه و شهرسازي عنوان نمودند.

" ابراهيم مبارك قدم " در جمع كاركنان راه و شهرسازي گلستان بمناسبت  گراميداشت اعياد شعبانيه ضمن تشكر از  كليه همكاران كه با توجه به محدوديت هاي مالي ، با روحيه از خود گذشتگي در كليه فصول خدمات ارزشمندي در سال گذشته ارائه دادند افزود:امسال از سوي مقام عظماي ولايت به نام اقتصاد مقاومتي _ توليد و اشتغال نامگذاري شده وبراين اساس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي كشور 5 بسته رونق توليد و اشتغال را كه شامل بسته ارتقاي توليد ملي، تامين مالي و سرمايه گذاري ، جذب و توسعه تكنولوژي ، بسته تجارت خارجي به منظور توسعه صادرات غير نفتي و بسته اشتغال و توانمند سازي نيروي كار ابلاغ نموده است .كه بعضي از اين بسته ها در حيطه  و ظايف شوراي هماهنگي حمل و نقل استان است كه مقدمات كار با هماهنگي مديران اين بخش در حال فراهم شدن است.

مدير كل راه وشهرسازي استان گلستان با اشاره به اينكه برخي از اين دستورالعملها از وظايف اداره كل راه و شهرسازي استان مي باشدافزود :از جمله آن ميتوان به رونق بخش مسكن و فعاليت هاي ساختماني  اشاره نمود زيرا مسكن و ساختمان بعد از بخش كشاورزي بيشترين سهم اشتغال را در كشور دارد و از آنجايي كه نيروي كار ،مواد اوليه و مصالح غالباً در داخل كشور تهيه مي شود، در درون زايي اقتصاد مي تواند موثر باشد .لذابخش مسكن بعنوان پيش ران توسعه اقتصادي و با الويت نوسازي بافت هاي فرسوده شهري مورد توجه قرار خواهد گرفت .

وي از استفاده از فناوري هاي نوين مهندسي در احداث زير ساخت ها با رويكرد كاهش زمان و هزينه و فناوري هاي نوين ساختماني با هدف مقاوم سازي و كاهش مصرف انرژي واستفاده از روش هاي جديد در ابنيه راه ها ، تثبيت ماسه آهكي در بسته راه ها ، زير سازي با بتن C،C،R استفاده از آسفالت ماستيكي و A،M،S و اعمال مبحث 19 مقررات ملي ساختمان در كاهش مصرف انرژي ساختمان ها از جمله مواردي دانست است كه بايد در سطح استان اجرايي گردد.

رئيس شوراي هماهنگي حمل و نقل استان گلستان ارتقاي سطح ترانزيت جاده ها و نقش ارزنده آن در رونق توليد و كسب و كار را مهم و سازنده دانست و افزود : از اولويت هاي اين اداره كل در سالجاري بهسازي بخشي از محور خوش ييلاق در كريدور ترانزيتي جنوب به شمال ، شروع مطالعات و عملياتي اجرايي جاده نفت ، چهار بانده كردن محور آق قلا – اينچه برون و كردكوي به بندر تركمن ،احداث راه قازانقايه به خراسان شمالي و افزايش شاخص راه هاي آسفالته روستايي بدليل تركيب جمعيتي استان و بالا بودن نسبت جمعيت روستايي و به تبع آن بالا بودن حجم توليد در بخش كشاورزي ودر جهت افزايش سرعت و حجم ، جابجايي كالا و مسافر و كاهش  سوخت مي باشد.

مدير كل راه و شهرسازي استان گلستان در اين مراسم در رابطه با توسعه شبكه ريلي گفت:پي گير اجراي طرح D،O،T يا قطار حومه اي هستيم . در واقع از اقدامات خوبي كه در سال گذشته و ابتداي سالجاري انجام شد ارائه طرح اصلاح مسير ريلي گرگان – مشهد بود كه قطار بجاي عبور از ايستگاه يامپي و بعد از اون از بخش بياباني استان، از حريم شهرها عبور خواهد كرد و در واقع بين شهرهاي استان يك شبكه منسجم خط آهن ايجاد خواهد شد.

مهندس مبارك قدم در خصوص ضرورت اين مسئله بيان داشت:بدليل حجم بالاي تردد در بزرگراه و حومه شهرهاي  استان با اجراي اين طرح علاوه بر كاهش ترافيك بزرگراه ايمني آن افزايش خواهد يافت وادامه داد علاوه بر آن توجيه اقتصادي پروژه را در زمان بهره برداري افزايش مييابد. وي افزوددر طرح قبل 6 يا 7 ايستگاه ديده شده بود  كه به 13 ايستگاه در حوزه سرزميني استان گلستان افزايش خواهد يافت.

مهندس مبارك قدم مدير كل راه و شهرسازي استان گلستان در بخشي ديگر از سخنان خود به اهميت بازافريني شهري پرداخت وافزود: باز آفريني شهري به معناي ارتقاي كيفيت زندگي در داخل شهر و محلات هدف است. واگر بخواهيم شهرهايمان توسعه متوازن ،متعادل و هماهنگي داشته باشد. بايددر مدت زمان مناسب اين محلات را با بقيه محلات شهر پيوند بزنيم كه باز آفريني اين امكان را فراهم مي كند.

وي به عملكرد خوب استان در سال 95 در بازافريني شهري اشاره نمود و گفت: در شهرهاي گرگان و گنبد كارهاي خوبي صورت گرفته ودر سالجاري نيزبهسازي بعضي از مراكز محلات ،تكايا و بازار ،بافت تاريخي ارزشمند گرگان بعنوان اولين بافت تاريخي به ثبت رسيده كشور از جمله محله پاسرو ،ساماندهي حاشيه رودخانه گرگان رود در گنبد و تبديل آن به يك پارك ساحلي و احداث بعضي از خدمات روبنايي مثل ايستگاه آتش نشاني ، سراي محله، چند مركز آموزشي و حرفه آموزي و بهداشتي و درماني و افزايش سهميه وام بافت فرسوده استان از اقداماتي كه اميدوارم امسال عملياتي شود.

همچنين اين مقام اجرايي استان اظهار داشت در سالجاري تلاش ميشود پروژه هايي كه از سالهاي قبل  در حوزه فني اجرايي شروع شده از جمله مجتمع فرهنگي گرگان، مجتمع بهزيستي و ساختمان هاي فرمانداري شهرستانهاي راميان و مراوه تپه و تهيه  طرح تفصيلي 5 شهر استان درحوزه معماري و شهرسازي نيز در  صورت تخصيص اعتبار تكميل و اجرا گردد.
مبارك قدم در خاتمه به تغيير ساختار سازماني و چارت ادارات كل راه و شهرسازي استان ها اشاره نمود و بيان كرد:با توجه به انتزاع راهداري حجم ادارات شهرستان كاهش پيداا خواهد كرد و نقش نظارتي و راهبردي اداره كل افزايش خواهد شد.

وي ساماندهي نيروها ، نظم اداري و مالي و صرفه جويي در هزينه ها را مورد تاكيد قرار داد.
گفتني است در اين مراسم از جانبازان و بخشي ازكاركنان اداره كل راه و شهر سازي تقدير بعمل امد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار