یک فعال زیست‌محیطی نصب پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها را به‌عنوان رقابت رفتاری تعبیر کرد و گفت: رقابت نامزدهای شورای شهر اخلاقی نیست و چنین رفتاری در مدیریت شهری بسیار خطرناک و مخالف منافع محیط‌زیست است.
کد خبر: ۴۲۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 15 May 2017
به نظر می‌رسد کاندیداها برای تصاحب کرسی‌های مدیریت بلوغ فکری مردم را درنظر نگرفته و فقط به فکر درگیر کردن آنها با ژست‌های مختلفشان در تبلیغات کاغذی هستند.

به گزارش ایسنا، در روزهای پر تب و تاب انتخابات منافع محیط زیست در تبلیغات کاغذی به حاشیه می‌رود و کسی دم نمی‌زند، قامت انبوه درختان را می‌توان در تبلیغات کاغذی کاندیداهای متعدد گاه با چهره‌ها و ژست‌های جدی، متفکر، جذاب و ...  نظاره‌گر بود.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده مشخص شده به منظور تولید هر تن کاغذ، 17 درخت تنومند باید قطع شود که به‌طور مستقیم بر نابودی جنگل‌ها و تخریب منابع طبیعی تأثیر دارد.

جالب اینجاست کاندیداها به مکان‌های درنظر گرفته شده هم اکتفا نکرده و تمام در و دیوار شهر پر است از عکس‌های شیک و شعارهای جالب که مردم باید با تکیه بر آنها فرد موردنظرشان را برگزینند در حالیکه در عصر تکنولوژی می‌توان از ظرفیت فضای مجازی در جهت مثبت بهره برد و علاوه بر شناساندن تصویر، به افکار و عقاید مردم احترام گذاشت و با روشنگری و شفاف ساختن برنامه‌ها، رویکرد و اقدامات علاوه بر جذب آرا، در جهت جلب مشارکت حداکثری مردم دخیل بود.

در ضمن از رونق آتلیه‌ها، چاپخانه‌ها، مراکز و کانون‌های تبلیغاتی و مغازه‌های خالی که به ستادهای تبلیغاتی کاندیداها اجاره داده شده، نباید غافل شد. البته زحمت دوچندان رفتگران زحمتکش شهرداری در این ایام را نباید نادیده گرفت. در مقابل هر برگی که از دست تبلیغات‌‌چی‌ها بر زمین می‌افتد، قامت رفتگری خم می‌شود و چقدر اندوهناک است.

قطعا با دیدن این مناظر این دیدگاه در ذهن هر بیننده‌ای ایجاد می‌شود آیا کسی که در ابتدا حقوق مردم را ضایع می‌کند، می‌تواند مدافع حقوق مردم باشد؟!

دیوارهای خیابان‌ها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای راهنما و حتی تابلوهای پزشکان نیز از این شیوه تبلیغات کاندیدها در امان نمانده‌اند این در صورتی است که حتی پس از انتخابات نیز آثار تخریبی ناشی از کنده شدن این تبلیغات بر چهره شهر باقی خواهد ماند و سیما و منظر شهری به شدت از این قضیه آسیب می‌بیند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: متأسفانه با وجود اینکه به تمامی کاندیداها پیش از آغاز تبلیغات توصیه‌های لازم ارائه شده بود اما باز هم شاهد از بین بردن فضا و منظر شهری از سوی برخی افراد هستیم.

کامران گردان با بیان اینکه شهرداری مکان‌هایی برای تبلیغات این افراد درنظر گرفته است، افزود: کسانی‌که خود قانون را نقض می‌کنند، نمی‌نوانند مجری خوب قانون باشند و از حقوق مردم دفاع کنند.

وی ادامه داد: پیش از آغاز تبلیغات اطلاع‌رسانی شده بود که کاندیداها نمی‌توانند برای تبلیغات خود از اموال عمومی متعلق به مردم همچون ایستگاه‌های اتوبوس، دیوار منازل و خیابان‌ها استفاده کنند اما متأسفانه برخی به این موضوع توجهی نداشتند.

گردان خاطرنشان کرد: افرادی که از اماکن عمومی برای تبلیغات استفاده کرده‌اند، شناسایی و خسارت لازم از آنها دریافت می‌شود چرا که در بسیاری از موارد با کنده شدن این پوستر‌های تبلیغاتی باز هم آثار چسب‌های آنها باقی می‌ماند و چهره شهر را مخدوش می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید در نوع انتخاب کاندیداها توجه کافی داشته باشند، عنوان کرد: کسی که خود از ابتدای امر قانون را نقض می‌کند به طور قطع مجری خوبی برای قوانین نخواهند بود.

گردان ادامه داد: باید از ابتدا برای ورود کاندیداها قوانینی وجود داشته باشد که بر اساس شاخصه‌های تعریف شده در آن قوانین ثبت‌نام انجام شود.

این عضو شورای شهر همدان یادآور شد: با وجو گسترش فضای مجازی در شرایط کنونی، لزومی برای تبلیغات کاغذی وجود ندارد که در این صورت هم از مصرف کاغذ صرفه‌جویی می‌شود و هم فضا و منظر شهری آسیب نمی‌بیند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز در این‌باره گفت: برخی از کاندیداها برای نصب پوستر‌های تبلیغاتی حتی اقدام به شکستن شاخه‌های درختان کرده‌اند که این موضوع جای تأسف بسیار دارد.

محمدرضا محمدی تصریح کرد: چگونه باور کنیم وقتی از بین بردن سیمای بصری شهر برای شخصی اهمیتی ندارد، می‌تواند مجری قانون و مدافع حقوق مردم باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری مکان‌های مشخصی برای چسباندن تبلیغات انتخاباتی کاندیداها درنظر گرفته است، افزود: از بین بردن سیمای بصری شهر توسط این افراد دقیقا یکی از مصادیق بر هم زننده فرمول و آرایش شهر سبز پایدار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: تا زمانی‌که چنین رفتارهایی در سطح شهر شاهد باشیم از شهر سبز پایدار دور خواهیم ماند.

وی با تأکید بر اینکه شخصی که خود در ابتدای امر قانون را نقض می‌کند نمی‌تواند از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهر حمایت کند، گفت: امیدواریم به حدی از بلوغ فرهنگی برسیم که تمامی موهبت‌های طبیعی را قدر بدانیم و در راستای حفظ آنها بکوشیم.

یک فعال زیست‌محیطی نیز نصب پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها را به عنوان رقابت رفتاری تعبیر کرد و گفت: رقابت نامزدهای شورای شهر اخلاقی نیست و چنین رفتاری در مدیریت شهری بسیار خطرناک و مخالف منافع محیط زیست است.

به گزارش ایسنا، مردم شهر در انتخاب کاندیادها به طور قطع فاکتورهایی همچون حفظ حقوق شهروندی را مدنظر قرار خواهند داد بنابراین ممکن است این شیوه تبلیغات دقیقا تأثیر سوء داشته باشد.

گذشته از اینها پس از پایان تبلیغات از اموال بیت‌المال برای پاکسازی این مکان‌ها باید صرف شود که چیزی جز حق‌الناس را نمی‌توان برای آن نامگذاری کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار