مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در روز معلم و در دیدار با معلمان:
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: شرایط استخدامی آموزش و پرورش باید به گونه‌ای تغییر کند که با قانون حمایت از معلولین منافات و بکارگیری معلولین به عنوان معلم، منافات نداشته باشد.
کد خبر: ۴۱۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰ 02 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،حمیدرضا پوریوسف در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استثنایی که به مناسبت روز معلم انجام شد افزود: از آموزش و پرورش خراسان رضوی به جهت اینکه با تعامل و همکاری، زمینه‌ی اشتغال تعدادی از معلولین فرهیخته و دانشگاهی را فراهم کرد تشکر می‌کنیم و امیدواریم در استخدام سال‌ جاری نیز به گونه‌ای عمل شود که حق معلولین در استخدام مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: وقتی قانون حمایت از معلولین ، همه‌ی دستگاه‌ها را مکلف کرده که تعدادی از معلولین جویای کار را در ردیف‌های استخدامی خود لحاظ کنند مشخص نیست چرا آموزش و پرورش، چنان مقررات سختی را در بکارگیری نیروها لحاظ کرده که مانع اشتغال معلولین جسمی حرکتی که توانمند هستند و دارای شرایط کار در این سازمان هم می‌باشند می‌شود.
وی با تقدیر از جایگاه معلم و تبریک هفته‌ی بزرگداشت مقام معلم افزود: در سالی که رهبر معظم انقلاب، سال تولید و اشتغال نامگذاری کرده‌اند و دولت هم برنامه‌ی وسیعی برای اشتغال در نظر گرفته، آموزش و پرورش که به لحاظ، شکل کار، جزو مناسب‌ترین مراکز اشتغال معلولین می‌تواند باشد در آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های استخدامی، سخت‌گیری‌های جسمی را بیش از حد لزوم اعمال می‌کند که مانع از اشتغال معلولین می‌شود.
وی با اشاره به خدمات معلمین گفت: دفاع ما از اشتغال معلولین به عنوان معلم، دفاع از مقام معلم است زیرا معتقدیم معلولین نیز شهروندان درجه‌ی اول هستند و از حقوق مساوی با سایر شهروندان برخوردارند.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر صدها معلول جسمی حرکتی یا حسی تحصیل‌کرده و دانشگاهی در خراسان رضوی، جویای کار هستند که شرایط کار در آموزش و پرورش را نیز دارند و انتظار داریم آموزش و پرورش سخت‌گیری در استخدام این عزیزان را کاهش دهد تا شاهد اشتغال تعداد بیشتری از آنها باشیم.
وی ادامه داد: علاوه بر آموزش و پرورش، سایر دستگاه‌هایی که ردیف استخدامی دارند نیز باید از بهزیستی استعلام کنند تا ما نیروهای مستعد و توانمند معلولین را که متناسب با شغل این دستگا‌ه‌ها باشند را به آنها معرفی نماییم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما و آموزش و پرورش استثنایی، درد و مشکل مشترک داریم و جامعه‌ی هدف هر دو دستگاه، معلولین هستند، بنا بر این خدمات بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی از هر طرف که باشد منافعش به معلولین بازمی‌گردد.
وی که در برنامه‌ای دیگر در روز معلم، در بازدید از دبیرستان پسرانه مصلی‌نژاد در یکی از کلاس‌ها حضور یافته و دقایقی را با دانش‌اموزان گفتگوکرد با قدردانی از نیروهایی که در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند تأکید کرد: حتی معلمی برای اشخاص غیر معلول نیز کار دشوار و پرآسیبی است و بنا بر این کار در مدارس استثنایی که انواع معلولیت‌ها را تحت آموزش دارند سختی مضاعفی برای متولیان این مراکز در بر دارد.
پوریوسف که با تقدیم شاخه‌گل و شیرینی به معلمین و متولیان این دو بخش، از آنها قدردانی کرد گفت: من در روز معلم آرزو دارم که معلمان دوران کودکی و جوانی‌ام را ببینم و دستشان را ببوسم زیرا خدمتی که آنها به شهروندان می‌کنند مبنای زندگی اجتماعی همه‌ی ما می‌شود.
 وی گفت: همه‌ی ما زندگی و دانش اجتماعی خود را مدیون معلمین‌مان هستیم و باید قدردان زحمات آنها باشیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز در این دیدار، از افزایش ارتباط و تعامل دو دستگاه در زمینه‌ی خدمات معلولین، استقبال کرد.
مهین توکلی گفت: ما هم مدافع حقوق معلولین هستیم و زمینه‌های همکاری با بهزیستی را بیشتر از حد فعلی می‌دانیم که امیدواریم در اجرای تفاهم‌نامه‌ای که پیش از این بین دو دستگاه امضا شده، انعکاس یابد.
وی با قدردانی از خدمات بهزیستی، از حضور مدیر کل این نهاد در اداره کل آموزش و پرورش استثنایی استان در روز بزرگداشت مقام معلم، تقدیر کرد.
وی گفت: دو نهاد بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی، بازوی مکمل یکدیگر هستند و می‌توانند از خدمات متقابل یکدیگر به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار