در راستای انتقاد عضو شورای شهر سابق از خط دو قطار شهری مشهد
جوامع توسعه یافته علاقه بسیار زیادی به شفاف سازی دولتمردان دارند و دولتمردان و متولیان امر از این حس شهروندان آگاهی دارند. برخی از آنان در هنگام داشتن منصب اقدام به گفتن مطالبی می کنند که به نفع بیت المال و مردم است. این در صورتی است که در این میان، متولیان امر در ایران این گونه رفتارها را درست بعد از کناره گیری از منصب انجام می دهند.
کد خبر: ۴۱۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 30 April 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ جوامع توسعه یافته علاقه بسیار زیادی به شفاف سازی دولتمردان دارند و دولتمردان و متولیان امر از این حس شهروندان آگاهی دارند. برخی از آنان در هنگام داشتن منسب اقدام به گفتن مطالبی می کنند که به نفع بیت المال و مردم را در بر دارد. این در صورتی است که در این میان، متولیان امر در ایران این گونه رفتارها را درست بعد از کناره گیری از منسب انجام می دهند که البته با محبوبیت بسیاری در میان مردم مواجه می شود. شفاف سازی در کمتر از یک ماه مانده به انتخابات شورای شهر شائبه برانگیز است. اما گویا این نوع رفتارها مخاطبان خاص خود را دارد و برای رسانه ها اخبار بسیار جذابی است.


شورای چهارم تیم متخصص و کارآمدی نبودند
با نزدیک شدن به انتخابات طرح های روی زمین مانده به سرانجام می رسد که بعضا با  برخی حواشی همراه است به خصوص اگر طرح های مطرح شده در ابعاد بزرگ عنوان شده باشد.
در این خصوص غلامرضا خواجی، عضو شورای سوم با پرده برداشتن از برخی رفتارهای شورای شهر حال حاضر و انتقاد از طرح خط دو قطار شهری مشهد گفت: شورای چهارم مبلغ 1000 میلیارد تومان را علاوه بر قیمت مناقصه به پیمانکار پرداخت کرد و این موجب راه‌اندازی خط دو مترو شد. ساخت خط دو مترو طی مناقصه 800 میلیارد تومانی به قرارگاه خاتم واگذار شد، اما این پیمانکار بعد از پیشرفت 50 درصدی از ادامه فعالیت امتناع کرده و عنوان کرد که با کسری بودجه مواجه شده است. بر همین اساس شورای سوم به میزان 60 تا 70 میلیارد تومان علاوه بر قیمت مناقصه به خط دوم کمک کرد، اما با روی کار آمدن شورای چهارم، 1000 میلیارد تومان دیگر پرداخت شد. شورای چهارم در اولین روز کاری خود و اولین لایحه، تصویب کرد که 1000 میلیارد تومان به پیمانکار خط دو پرداخت کند تا این خط راه‌اندازی شود. شورای چهارم تیم متخصص و کارآمدی نبودند، می‌خواستند کارهایی انجام دهند، اما نتوانستند. بدترین کارهایی که کردند، انتخاب مرتضوی به عنوان شهردار بود که می‌بینید چه وضعیتی در این خصوص ایجاد شده است.

خط دو قطار شهری خدمتی پر هزینه
در این راستا سیدصولت مرتضوی 2 اسفند ماه در مراسم افتتاح فاز نخست خط دو قطارشهری مشهد که در ایستگاه میدان شهدا برگزار شده بود، تصریح کرد: اگر بتوانیم چهار خط قطارشهری مشهد را راه‌اندازی کنیم می‌توانیم روزانه دو میلیون و 300 هزار مسافر را در بین این خطوط جابه‌جا کنیم، به طور کلی اجرای کامل چهار خط قطار شهری می‌تواند 40 درصد از حمل و نقل عمومی را بر عهده بگیرد و زمینه حمل و نقل آسان و ارزان برای مردم را فراهم آورد.

هزینه هنگقت بر گردن شهر؛ به چه قیمت؟
با توجه به این که خط دو قطار شهری مشهد کمتر از نیمی از بار ترافیک و حمل و نقل شهری را برعهده دارد این سوال پیش می آید پرداخت رقم های بالا از سوی شورای شهر به پیمانکار خط دو می تواند با توجه به اهمیت آن، درآمد حاصله در حوزه ی شهری را برطرف کند و آیا راه اندازی پرهزینه این مهم جبران ضرری است که به شهر وارد شده یا خیر؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار