هشدار جدی معاون سیاسی استاندار به معترضان :
محمدی با بیان اینکه با سوء استفاده کنندگان از تجمعات کارگری به شدت برخورد می شود ادامه داد : مالک جدید این کارخانه طی هفته گذشته بخش اعظمی از مطالبات کارگران را پرداخت کرده و با آنها تسویه حساب نموده است .
کد خبر: ۴۱۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶ 29 April 2017
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که با هر گونه تجمعات غیرقانونی در این استان به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد  ، فتاح محمدی امروز در نشست کمیسیون کارگری با بیان اینکه کارگران، کارفرمایان و سرمایه‌گذاران مهمترین نقش را در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند، اظهار کرد: دولت موظف است بسترهای لازم را برای فعالیت بهتر کارگران و تسهیل در کار را فراهم کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تأمین امنیت شغلی کارگران، امنیت سرمایه‌گذار و رفع معارضات برای سرمایه‌گذاری و تولید اشتغال تأکید کرد و گفت: کارگر و سرمایه‌گذار باید رابطه دوستانه و مبتنی بر اصل حاکمیت قانونی داشته است.

وی بیان کرد: جامعه کارگری استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات فراوانی دارند که در همین زمینه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فعالیت برجسته‌ای برای رفع مشکلات داشته است.

این مسؤول با اشاره به برخی مشکلات کارخانه قند یاسوج خاطرنشان کرد: با حضور نماینده ولی‌ فقیه نشستی با حضور دستگاه‌های مرتبط با کارگران و سرمایه‌گذاران برگزار و پیشنهادات و مواردی جهت رفع دغدغه کارگران کارخانه قند ارائه و تفاهم‌نامه‌هایی برای حل مشکلات انجام شد.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته تجمعاتی به نام کارگران کارخانه قند یاسوج برگزار شده بود ادامه داد : پس از بررسی های بعمل آمده مشخص شد که این افراد هیچ گونه رابطه کاری با این کارخانه ندارند .

محمدی با بیان اینکه با سوء استفاده کنندگان از تجمعات کارگری به شدت برخورد می شود ادامه داد : مالک جدید این کارخانه طی هفته گذشته بخش اعظمی از مطالبات کارگران را پرداخت کرده و با آنها تسویه حساب نموده است .

معاون سیاسی امنیتی استاندار اظهار داشت که مالک جدید این کارخانه که یکی از شناخته شده ترین فعالین اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد است تمام تلاش خود را برای حل مشکلات کارگران حقیقی این کارخانه به کار بسته است .

وی با بیان اینکه طبق مصوبه هفته گذشته شورای تامین مقرر شده است که این افراد جهت گرفتن حق خود به کارخانه و اداره کل کار مراجعه نمایند افزود : در صورت عدم پاسخگویی مسئولین کارخانه قند و اداره کل کار این افراد می توانند برای گرفتن حق و حقوق خود به محاکم قضایی مراجعه نمایند .

محمدی با بیان اینکه برخی بخاطر حفط منافع شخصی خود اقدام به برگزاری چنین تجمعاتی نموده اند اظهار داشت : طبق مصوبه شورای تامین در صورت تکرار چنین تجمعات غیرقانونی از سوی این افراد با مسببین آن به شدت برخورد خواهد شد .

این مسئول با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در 29 اردیبهشت تاکید کرد : با چنین تجمعات غیرقانونی در استان به شدت برخورد می‌شود.
برخی صحبت های معترضان غیر فنی است
همچنین الماس گشتاسبی ، معاون دادگستری استان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای شهروندان و مردم احترام قائل است به تجمعات اخیر کارگران کارخانه قند یاسوج اشاره کرد و گفت : برخی از صحبت‌ها و اقدامات کارگران کارخانه قند غیرفنی و غیرحقوقی بوده و امید است از طریق دستگاه مربوطه مشکلات این کارگران حل و فصل شود.

در ادامه صابر مظاهری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات کارخانه قند یاسوج افزود: بحث کارگران کارخانه قند به معضلی برای استان تبدیل شده است و تجمع کارگران این کارخانه غیرقانونی است.

وی تصریح کرد: کارگران معترض این کارخانه به اداره‌کل تعاون و کار که متولی حوزه کار و کارگری است مراجعه و به صورت قانونی برای احقاق حق خود اقدام کنند.
پادرمیانی آیت الله ملک حسینی و مهلت دوباره باقری به ساکنان منازل شرکتی
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طبق مصوبه انجام شده ، مقرر شد که این افراد از امروز نسبت به تخلیه منازل شرکتی کارخانه قند اقدام نمایند که با پادرمیانی آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مقامات ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد ، مالک کارخانه قند موافقت خود را نسبت به ماندن این افراد تا 31 خرداد 96 در منازل شرکتی کارخانه اعلام نمود .

این گزارش می افزاید در صورتی که این افراد به این مصوبه پایبند نبوده و در تاریخ مقرر نسبت به ترک منازل شرکتی کارخانه اقدام ننمایند نسبت به معرفی آنها به مراجع قضایی اقدام و مراجع قضایی نسبت به اخراج این افراد از این منازل اقدام خواهند کرد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار