تذکر امام جمعه سرفاریاب به مسئولین
حجت الاسلام پژمان : وظیفه مسولین خدمت رسانی است کسی که بخواهد از موقعیتش استفاده کند مردم به او بها ندهند و این را توهین به مردم می دانم و امیدوارم که مردم در بیست نهم اردیبهشت جواب همه انهارا باحضور خود و با انتخاب فرد اصلح بدهند.
کد خبر: ۴۱۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹ 29 April 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام سید فرج الله پژمان ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی و عبادی این هفته شهر سرفاریاب با تبریک این ایام و مبعوث شدن پیغمبر اکرم (ص) اظهار کرد: ازخدا بترسید ،گناه نکنید وتقوا ی الهی را پیشه کنید .
امام جمعه سپس به تفسیر ایه 58 سوره اسرا پرداخت وفرمود :(و ان من قریه الا نحن مهلکوها قبل یوم القیمه او معذبوها عذابا شدیداکان ذلک فی الکتاب مسطورا): و هیچ آبادیی نیست جز آنکه ما آن را قبل ازروز قیامت هلاک نموده و یا به عذابی شدید معذب می کنیم و این امر در کتاب نوشته و حتمی شده است .
وی افزود:خداوندمی فرماید: هیچ قومی نیست جز آنکه ما مردم آن قوم را قبل از قیامت یامی میرانیم و یا به عذاب استیصال و مرگ دسته جمعی مبتلا می نمائیم تا بعد از آن قیامت را برپا کنیم و این امر در لوح محفوظ قضای حتمی و محقق است . «
امام جمعه یاداورشد :(قَرْيَةٍ) محلّ اجتماع مردم وآبادى است، چه شهر باشد چه روستا. و مراد از «الْكِتابِ»، يا لوح محفوظ است، يا قرآن كه علل سقوط و هلاكت امّت‌ها در آن بيان شده است.
پزمان در بیان پیام های این ایه گفت: 1-زندگى براى هيچ كس ماندگار و پايدار نيست.
2- برچيده شدن بساط زندگى روى زمين، نه يك تصادف، بلكه براساس قانونى است كه خداوند، از پيش تعيين و ثبت كرده است.
سید فرج الله پژمان در جمع بندی بین صور اول ودوم عنوان کرد: استناد به قرآن، مسلم است که در عالم، تحقیقاً دو نفخه صور، اتفاق می افتد، نفخۀ اول، زمانی است که عمر دنیا تمام شده و به وسیلۀ آن تمام موجودات زندۀ از بین می روند. در نفخۀ بعد که به نفخۀ حیات مشهور است، همۀ زنده می شوند.هر دو نفخه به طور ناگهانی اتفاق می افتد و فاصلۀ بین دو نفخه نیز، معلوم نیست. در برخی از روایات، این فاصله چهل سال ذکر شده است وبرخی دیگر چهارصدسال که معیار سنجش آن مشخص نیست.
پژمان ادامه داد:بنابراین، با نفخ صور اول، مردم و تمام موجودات زنده از بین می روند و این اتفاقات هولناک بعد از مرگ همگانی، در جهان واقع می شود.
وی افزود:بعد از این نفخ است که همۀ انسان ها زنده می شوندو،با سرعت به سوی محضر الهی روانه می گردند ،در آن عالم حقایق آشکار می شود و بعد از رسیدگی به حال همۀ انسان ها هر کس به سوی جایگاه ابدیش، می رود.
خطیب جمعه شهر سرفاریاب در ابتدای خطبه دوم با روایتی از امام سجاد در بیان مرگ فرشتگان افزود:روایت معتبری که از امام سجاد (علیه السلام) نقل شده است به هنگام فرارسیدن روز قیامت خداوند به اسرافیل دستور می‌دهد که در صور بدهد، وقتی اسرافیل دستور الهی را اجرا نموده و در صور می‌دهد ناگهان صدای هولناکی از آن به سوی زمین بر می خیزد، آن صدا به اندازه‌ای ترسناک است که تمام موجوداتی که روی زمین هستند از جن و انس گرفته تا شیاطین خبیث، همه و همه در اثر آن غش کرده و می‌میرند، آنگاه صدای دیگری از آن به سوی آسمان بلند می‌شود، که در اثر آن تمام موجودات آسمانی می‌میرند مگر کسانی که خداوند بخواهد زنده بمانند، که آن‌ها جبرئیل، میکائیل، اسرافیل و عزرائیل هستند. در این هنگام است که مرگ تمام موجودات را در کام خود فرو برده و سکوتی مرگبار عالم هستی را فرا می‌گیرد.
امام جمعه افزود:خداوند به عزرائیل دستور می‌دهد که روح آن سه فرشته‌ی مقرّب درگاهش را قبض کند. عزرائیل نیز همین دستور را اجرا می‌کند سپس خداوند به او می‌گوید: چه کسی زنده مانده است؟ عزرائیل جواب می‌دهد: بنده‌ی ضعیف و مسکین تو عزرائیل، در این هنگام از طرف خدا خطاب می‌رسد: بمیر ای ملک الموت. وقتی تلخی مرگ در کامش پدیدار می‌شود، می‌گوید: اگر می‌دانستم جان کندن این مقدار سخت و تلخ است، همانا در این باره با مؤمنین مدارا وترحم می‌کردم. در این هنگام خداوند می فرماید:پادشاهی از آن خداوند یگانه و قهار است.
پژمان باتبریک ماه شعبان ماه رسول خدا وهفته شوراهها و انتخابات شوراها تبیین کرد: باتوجه به اهمیت شوراها ، بایدطایفه‌گری را کنار بگذارند و امیدوارم مردم بتوانند در این دوره افرادی پر تلاش، مومن، انقلابی و افرادی که بتوانند مشکلات مردم راحل نمایند رای دهند در غیر این صورت پیشرفت نخواهیم کرد .
امام جمعه تاکید کرد :شوراهها مزاحم مردم نشوند وبگذارند مردم ازادانه تصمیم بگیرند . شنیده می شود مردم از قضیه ای که شوراهها در سطح شهر به راه انداختنند خونه به خونه می گردنند ناراخت هستند ،امید واریم که تکرار نشود .
پژمان باتبریک ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل(ع) وامام حسین (ع)به انتخابات ریاست جمهوری اشاره وعنوان کرد:در انتخابات رییس جمهوری تکلیف شرعی این است که کاندید اصلح انتخاب کنیم .
امام جمعه در پایان با تذکر جدی به شورا هها ومسولین عنوان کرد : در شان و شخصیت شما نیست که مردم را تهدید و یا به طمع بیندازید که یارانه ،یا بهزیستی و یا کمیته شما قطع می شود و یا افزایش پیدا می کند این از حیطه وظایف شما به دور است و توصیه من به مردم عزیز این هست که هوشیار باشند و به این چنین شایعاتی توجه نکنند .
وی ادامه داد:هیچ مسولی حق ندارد از جایگاه خودش تبلیغ ویا حمایتی از کاندید خاصی بنماید .
پژمان افزود : وظیفه مسولین خدمت رسانی است کسی که بخواهد از موقعیتش استفاده کند مردم به او بها ندهند و این را توهین به مردم می دانم و امیدوارم که مردم در بیست نهم اردیبهشت جواب همه انهارا باحضور خود و با انتخاب فرد اصلح بدهند.
امام جمعه با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان این ماه بزرگ را به نمازگزاران تبریک گفت و بیان کرد: باید از این روزها استفاده کرد.
حجت الاسلام پژمان یا اشاره به فضای انتخابات در کشور تصریح کرد: در روزهایی قرار داریم که فضای کشور انتخاباتی است و باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری و بیانات ایشان در خصوص انتخابات توجه بیشتری داشته باشیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار