ایلامی بیان کرد: راه‌اندازی آمبولانس هوایی را با یک فروند بالگرد در شهر یاسوج داشتیم که برای شهرهای گرمسیری استان و در محل شهر گچساران یک فروند دیگر مستقر و اضافه می‌شود.
کد خبر: ۴۱۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲ 22 April 2017
اورنگ ایلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به اقداماتی که در طول اجرای طرح تحول سلامت صورت گرفته است، اظهار کرد: در این طرح در حدود ۲۲۰ هزار نفر بیمار در سطح استان بستری شدند.

وی همچنین از ۲۰ هزار زایمان طبیعی در سطح استان خبر داد و گفت: با هزینه بسیار کم سه هزار تومانی یک میلیون و ۹۰۰ هزار بیمار سرپایی ویزیت شده‌اند.

این مسؤول گفت: تعداد ۱۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص جذب استان شدند و ۷۰ درصد آن‌ها به صورت تمام وقت هستند.

ایلامی در بخش دیگری از اظهارات خود در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به بحث اعزام بیماران به خارج از استان و مقایسه آن در پیش و پس از طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: در پیش از طرح تعداد این نوع از بیماران ۱۸٫۵ در هزار بود که به ۶٫۵ در هزار کاهش یافت.

وی گفت: بخش‌های جراحی و اعصاب تنها در مرکز استان وجود داشت که در بیمارستان‌های گچساران و دهدشت هم راه‌اندازی شد.

این مسؤول افزود: از اقدامات خوب دیگر افزایش تخت‌های ویژه بیمارستانی بود به نحوی که با ۲۰ میلیارد تومان هزینه تخت‌های آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو، ام‌ای‌سی‌یو و بی‌ای‌سی‌یو ما افزایش یافت.

وی راه‌اندازی بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شهر یاسوج به نام شهید قربانعلی جلیل را از دیگر اقداماتی دانست که در سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

راه‌اندازی بیمارستان بی‌بی‌حکیمه(س) در اردیبهشت امسال از خبرهای خوش ایلامی به گچسارانی‌ها بود.

وی گفت: تعداد ۴۲ دستگاه آمبولانس در طرح تحول سلامت به ناوگان ما اضافه شد که رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

ایلامی بیان کرد: راه‌اندازی آمبولانس هوایی را با یک فروند بالگرد در شهر یاسوج داشتیم که برای شهرهای گرمسیری استان و در محل شهر گچساران یک فروند دیگر مستقر و اضافه می‌شود.

وی همچنین گفت: در برنامه قرار داده شده تا هواپیمای آمبولانس هم به استان اختصاص داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار