مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی خبر داد
مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی از تحصیل ۱۵۰۰۰ دانش آموز با نیازهای خاص در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵ 12 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از تسنیم، مهین توکلی عصر امروز در مراسم روز جهانی اوتیسم در مشهد از فعالیت 8 مرکز آموزش ویژه کودکان اتیسم در خراسان رضوی خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 6 مرکز در مشهد و دو مرکز دیگر در شهرستان های نیشابور و سبزوار فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: تا سال 85 کودکان اتیسم به صورت پراکنده تحت تعلیم قرار داشتند اما خوشبختانه از آن سال تا کنون8 مرکز ویژه این کودکان در خراسان رضوی تاسیس شده که دو مرکز غیر دولتی هستند.

توکلی عنوان کرد: امروز در راستای افزایش همکاری‌های موجود بین مجمع خیرین سلامت با اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی تفاهم نامه‌ای به منظور ادامه همکاری‌ها و پشتیبانی مجمع خیرین سلامت از آموزش و پرورش استثنایی  فی مابین به امضا خواهد رسید.

وی گفت: در سطح استان 15000 دانش آموز با نیازهای خاص زیرپوشش آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی هستند که این تعداد 13 درصد از کل دانش آموزان با نیازهای خاص استثنایی کشور هستند.

توکلی ضمن تقدیر از زحمات بی دریغ فعالان در مجمع خیرین سلامت، عنوان کرد: همچنین امروز به همت مجمع خیرین سلامت پارک گلخانه‌ای کودکان اتیسم در دبستان تبسم بهره برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم روز جهانی اتیسم با کمک مجمع خیرین سلامت برگزار شد و این عزیزان همواره به ما توان و انرژی مضاعف داده اند.

مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با اشاره به سیره حضرت علی (ع) و دستگیری ایشان از محرومان، گفت: کسانی که در مسیر کم کردن محرومیت ها و از بین بردن فاصله ها تلاش می کنند شیعه و پیرو حضرت علی (ع) امام زمان (عج) هستند.

وی با اشاره به اختلالات برقراری ارتباطات اجتماعی و درخودماندگی‌های فردی کودکان اتیسم تصریح کرد:  این ما هستیم که در گام اول باید وارد دنیای متفاوت کودکان اتیسم شویم و پس از شناخت دنیای آنها با آموزش سعی در پیوند دنیای آنان با دنیای واقعی داشته باشیم.

توکلی خاطرنشان کرد: دین اسلام دین آموزش دانش سعادتمندی زندگی دنیوی و اخروی است و هر کس در این مسیر گام برمی‌دارد و این مسیر را رونق می‌بخشد در واقع به رسالت پیامبر کمک می کند و اجر این گونه اقدامات بسیار بالاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار