معاون آموزش، پیشگیری و نظارت آتش‌نشانی مشهد گفت: برای تأمین ایمنی قطار شهری مشهد با مشکل مواجه هستیم.
کد خبر: ۴۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 28 May 2015
غلامحسین حاجی‌زاده در حاشیه همایش «مبحث سوم مقررات ملی ساختمان» که در هتل آبان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر آتش‌نشانی هیچگونه سند و ضابطه‌ای در زمینه نظارت و ایمنی قطارشهری مشهد و پارکینگ‌های مکانیزه در سطح شهر مشهد ندارد.

وی افزود: در حال حاضر با مشکلاتی برای تامین ایمنی قطار شهری مشهد مواجه هستیم، همچنین در آینده برای تأمین ایمنی پارکینگ‌های مکانیزه مشکلاتی خواهیم داشت که متأسفانه برای نظارت بر این دو موضوع هیچ متولی و قانون مشخصی وجود ندارد.

معاون آموزش، پیشگیری و نظارت آتش‌نشانی مشهد ادامه داد: یکی از دغدغه‌های عملیاتی مهم برای آتش‌نشانی اجرای مبحث 22 در تاسیسات و امنیت ساختمانی عدم نظارت لازم از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی است که اگر این مسئولیت به آتش‌نشانی تنفیذ شود، می‌تواند به‌خوبی امر نظارت و ایمنی تأسیسات ساختمان‌ها را پیگیری کند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه بحث ایمنی و امنیت دو مقوله مرتبط با هم هستند، عنوان کرد: نظارت و امنیت در حوزه شهرسازی شامل سه محور دستورالعمل و استانداردها، لوازم و تجهیزات و اجرای عملیات می‌شود که آتش‌نشانی در بحث دستورالعمل و استانداردها و عملیات نقش مستقیمی دارد.

وی تصریح کرد: مبحث سوم مقررات ملی با هدف اصلاح و به‌روزرسانی این قوانین در همایش مطرح شد، چراکه با رشد تکنولوژی و ایجاد تنوع در مصالح ساختمانی باید مقررات و ضوابط ایمنی ساختمان‌ها را افزایش دهیم.

معاون آموزش، پیشگیری و نظارت آتش‌نشانی مشهد تأکید کرد: متاسفانه در فرهنگ ساختمان‌سازی اهمیت زیادی به لوازم و تجهیزات ایمنی استاندارد داده نمی‌شود و معمولا پیمانکاران به خرید لوازم و تجهیزات ارزان‌قیمت بسنده می‌کنند که امیدواریم در آینده بحث ایمنی ساختمان‌‌ها به‌عنوان یک مزیت در زمان فروش تلقی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار