این کرجی، تاکنون بیش از 450 تن زباله را جمع آوری کرده است اما همچنان اشتهای زیادی برای خوردن زباله دارد. «هلثی هاربر» قصد دارد تا بندر بالتیمور را تا سال 2020 میلادی، به بندری قابل ماهیگیری و شنا تبدیل کند.
کد خبر: ۴۰۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 11 April 2017
گروه «هلثی هاربر» (Waterfront Partnership’s Healthy Harbor)، چالشی جدید برای خود ایجاده کرده‌اند تا شهروندان شهر بالتیمور را دوباره به محیط زیست خودشان پیوند بدهند و این چالش جدید، چیزی نیست جز یک چرخ جمع‌آوری و حمل زباله که شبیه به یک آسیاب آبی است.

دانیل چیس (Daniel Chase) و جان کلت (John Kellet)، طراحی این دستگاه را به عهده داشته‌اند و مردم محلی نیز، آن را «آقای چرخ زباله» نامگذاری کرده‌اند.

این کرجی، تاکنون بیش از 450 تن زباله را جمع آوری کرده است اما همچنان اشتهای زیادی برای خوردن زباله دارد. «هلثی هاربر» قصد دارد تا بندر بالتیمور را تا سال 2020 میلادی، به بندری قابل ماهیگیری و شنا تبدیل کند و «آقای چرخ زباله» یکی از موثرترین راهکارهای این گروه برای رسیدن به این هدف است. این ماشین با ترکیب انرژی خورشیدی و آبی، به جمع آوری زباله و آشغال‌های جاری در رودخانه‌ی «جونز فالز» (Jones Falls) اقدام می‌کند.

جریان این رودخانه، نیروی لازم برای چرخاندن چرخ آبی را تأمین می‌کند و این چرخ آبی نیز، پس از جمع‌آوری زباله‌ها از سطح آب، آنها در زباله‌دان کرجی انباشت می‌کند. در زمانی هم که شدت جریان آب رودخانه کافی نباشد، یک پنل خورشیدی به کمک تأمین نیروی لازم برای حرکت این چرخ آبی می‌آید.

وقتی که زباله‌دان این کرجی مملوء از زباله شد، یک قایق یدک‌کش زباله‌دان پر شده را با یک زباله‌دان جدید جایگزین می‌کند.

آدام لیندکوئیست (Adam Lindquist) از هلثی هاربر می‌گوید: هدف ما این است که در نهایت، این چرخ آبی را از مدار فعالیت خارج کنیم. هر چند که این چرخ آبی مبتکرانه و راه حل فوری برای جمع‌آوری زباله‌هاست، اما راهکار واقعی این است که مردم رفتار نادرست خود را با طبیعت تغییر دهند.

با لینک مستقیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار