مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: فارس رکورددار کشور در اسکان مهمان نوروزی در مدارس شد و برای پنجمین سال پیاپی رتبه برتر کشور را درپذیرش واسکان مهمانان نوروزی در مدارس را به خود اختصاص داد./بر اساس اعلام معاونت میراث‌ فرهنگی کشور، استان فارس رتبه نخست بازدید کنندگان نوروزی کشور از آثار تاریخی را به خود اختصاص داد./نوروز امسال تلفات جاده‌ای در فارس با کاهش ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال مواجه بود.
کد خبر: ۴۰۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 05 April 2017
آمار اسکان مسافران نوروزی
به گزارش تابناک فارس:حمیدرضا آذری با اشاره به اینکه در نوروز ۹۵ بیش از ۲میلیون و ۹۲ هزار ۳۶۹ نفر روز مسافر، در مدارس ومراکز  رفاهی آموزش و پرورش فارس اسکان یافتند گفت: در نوروز ۹۶ با اسکان ۱میلیون و ۸۵۶ هزار و ۶۴۳ نفر روز شاهد کاهش ۱۱درصدی اسکان مهمانان نوروزی در مدارس استان بودیم.
مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: با توجه به همین آمار نیز فارس رکورددار کشور در اسکان مهمان نوروزی در مدارس شد و برای پنجمین سال پیاپی رتبه برتر کشور را درپذیرش واسکان مهمانان نوروزی در مدارس را به خود اختصاص داد.
آذری بااشاره به اینکه امسال نزدیک به ۱۱میلیون نفر روز مهمانان نوروزی در کل کشور در مدارس اقامت گزیدند گفت: فارس میزبان ۱۷درصد کل مهمانان نوروزی اسکان یافته در مدارس کشور بود.
شیراز، کازرون ،مرودشت و آباده شهرستانهای برتر در اسکان مهمانان نوروزی در مدارس
آذری همچنین گفت:مهمانان استانهای اصفهان ،آذربایجان شرقی ،کرمان وخراسان رضوی بیشترین استانهایی بودند که از ظرفیت مدارس استان فارس برای اسکان استفاده کردند.
وی افزود: مهمانان نوروزی در۱۸ هزار و ۳۰۰ کلاس در قالب هزار و ۹۶۰ مدرسه دراستان اسکان داده شدند.
 
آمار بازدید از بناهای تاریخی دیار پارس
بر اساس اعلام معاونت میراث‌ فرهنگی کشور، استان فارس رتبه نخست بازدید کنندگان نوروزی کشور از آثار تاریخی را به خود اختصاص داد.
محمدحسن طالبیان معاون میراث ‌فرهنگی کشور با ارائه گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به آمار بازدیدکنندگان از 21 پایگاه جهانی در کشور گفت: از ابتدای نوروز تا پایان 12 فروردین 96، آمار بازدیدکنندگان از مجموعه‌های جهانی درمجموع به 2میلیون و 524 هزار نفر بوده است.
وی بیان کرد: بیشترین آمار بازدیدکنندگان مربوط به مجموعه جهانی پارسه و پاسارگاد شامل مجموعه های تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و نقش رجب با 404 هزار و 623 است.
طالبیان اظهارداشت: براساس آمار ارائه‌ شده استان فارس با یک‌ میلیون و 568 هزار و 498 نفر بیشترین آمار بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: همچنین استان‌های خراسان‌رضوی با یک ‌میلیون و 428هزار و 403 و استان اصفهان با 788هزار و 758 نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 
 
آمار تلفات جاده ای نوروز در استان فارس
نوروز امسال تلفات جاده‌ای در فارس با کاهش ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال مواجه بود.
سرهنگ علی‌ ذوالقدری جانشین فرمانده انتظامی فارس با اشاره به این مطلب که بر اساس اطلاعات کسب شده از ۸۷ دستگاه تردد شمار، در نوروز امسال روزانه بیش از یک میلیون و در مجموع ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد در سطح فارس انجام شده است، گفت: به رغم وجود آمار بالای تردد در فارس، خوشبختانه با اقدامات بسیار مناسب مانند پوشش نقاط حادثه خیز
در محورهای ارتباطی وافزایش نیروها و گشت‌های پلیسی، تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: در تعطیلات نوروز ۴۳۱ ایستگاه نوروزی در فارس برپا شده بود تا نسبت به خدمات رسانی به مسافران نوروزی اقدام شود که بر اساس نظر سنجی‌های انجام شده از مسافران نوروزی و گردشگران خارجی، ۹۵ درصد از مردم از اقدامات و عملکرد پلیس اعلام رضایت کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار