مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران با اشاره به برقراری خط تاکسی بین شهری ویژه بانوان درپارک سوارپونک پایتخت گفت: فعالیت این تاکسی ها بزودی آغاز می شود.
کد خبر: ۴۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 27 May 2015
به گزارش  ایرنا محمدرضا حاجی بیگی با اشاره به هماهنگی انجام شده با اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران و یکی از شرکت های با سابقه در زمینه حمل و نقل افزود: قرار است در مرحله اول این طرح که در آینده نزدیک آغاز می شود بانوان راننده با استفاده از تاکسی های سمند در پارک سوار پونک، مسافران خانم را در مسیرهای پررفت و آمد شهرستان های نزدیک پایتخت جابجا کنند.

وی هدف از راه اندازی سرویس های ویژه بانوان را وجود سامانه ایمن و قانونمند برای جابجایی بانوان و ایجاد فرصتی مناسب برای اشتغال این قشر از جامعه ذکر کرد و گفت: با آغاز بکار تاکسی های ویژه که بانوان رانندگی آن را برعهده دارند ضمن اینکه خانواده ها با آرامش خاطر و اطمینان بیشتری سفرهای بین شهری خود را انجام می دهند، فرصت خوبی هم برای بانوان در عرصه فعالیت های اجتماعی و چرخاندن اقتصاد خانواده به وجود می آید.

مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران تاکید کرد: تدابیری اتخاذ شده تا در صورت درخواست بانوان تاکسی های یادشده آنان را از منزل خود در مبدا سفر سوار کرده و در مقصد نهایی سفرشان پیاده کنند.

حاجی بیگی با اشاره به تمرکز مراکز دانشگاهی، خدماتی، درمانی و اداری در کلانشهر تهران و ضرورت مسافرت جمع زیادی از بانوان از شهرهای حومه تهران به پایتخت گفت: راه اندازی این خط تاکسی های ویژه بین شهری دغدغه خانواده ها را برای سفر ایمن این قشر از بین می برد.

وی با بیان اینکه در مراحل بعدی و پس از ارزیابی طرح، حوزه فعالیت این تاکسی ها به همه شهرستان ها گسترده خواهد شد تاکید کرد: بانوان راننده ای که در این تاکسی ها فعالیت می کنند باید کاملا به رانندگی وارد باشند باید کارت هوشمند رانندگی، کارت سلامت و بیمه کامل داشته باشند.

مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران با تاکید بر ارائه آموزش های لازم به رانندگان این تاکسی ها در برخورد با مسافران و نیز شناخت دقیق مسیرهای جاده ای، ابراز امیدواری کرد بانوانی که در این سرویس ها مشغول به کار می شوند با رعایت شوونات اسلامی، توانمندی خود را عرصه حمل ونقل هم به نمایش بگذارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار