در حالی که این طرح در سراسر جهان به اجرا گذاشته شده است اما در استان کهگیلویه و بویراحمد چندان خبر ، گزارش و یا اقدامی نه از طرف مسئولین و نه از طرف سازمان های مردم نهاد وحتی در شبکه های اجتماعی هم صورت نگرفت.
کد خبر: ۳۹۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 25 March 2017
"ساعت زمین" یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (به انگلیسی: World Wide Fund for Nature) است. خانواده‌ها و کسب و کار با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند و آرمان نخست این اقدام این است که آگاهی دربارهٔ تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در حالی که از لحظاتی پیش و بنا بر خبر اعلام شده ، برج میلاد برای یک ساعت خاموش شده است و گفته شده است که هدف از این کار حرکت و همکاری جمعی جهانی برای حفاظت از زمین است و مدیریت شهری تهران نیز برای اشاعه فرهنگ حفاظت محیط زیست این کار را انجام می دهد ، در حوزه ی عمومی در کل کشور و البته در کهگیلویه و بویراحمد خبری از برنامه ریزی و تبلیغ برای این مورد مشاهده نمی شود . این در حالی است که صندوق جهانی حیات وحش (World Wildlife Fund) طرح ساعت زمین را از سال ۲۰۰۷ برای نخستین بار در استرالیا اجرا کرد که با استقبال کم نظیر مردم سراسر جهان مواجه شد؛ به‌گونه‌ای که بیش از ۱۲۸ کشور جهان در این طرح مشارکت داشتند.
 در حالی که این طرح در سراسر جهان به اجرا گذاشته شده است اما در استان کهگیلویه و بویراحمد چندان خبر ، گزارش و یا اقدامی نه از طرف مسئولین و نه از طرف سازمان های مردم نهاد  وحتی در شبکه های اجتماعی هم صورت نگرفت.
به گزارش روابط عمومی برج میلاد، بر اساس این طرح در آخرین شنبه ماه مارس هر سال به مدت یک ساعت میلیون‌ها نفر از مردم جهان در ساعت۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه با خاموش کردن چراغ‌های اضافی و با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی در این حرکت جهانی شرکت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
طبیعت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
وقتی رسانه ها و سایتها و خبرنگاران استان اصلا توجهی به این مقوله ها ندارن اینطوری میشه که پوشش خبری وجود نداره، ولی درج این خبر که سراسر بی اطلاعی هست دیگه واقعا جالب هست. تشکل ها هم مثل نگارنده این خبر بسیار علاقه دارن خبر فعالیت هاشون در سایتها درج بشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار